candyqueen_83 Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Kommentar.... Natta! Håper alt er fint med valpen :0) Alt er bra ) Og alt går "hurramegrundt" her ;O) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Kommentar.... Natta! Håper alt er fint med valpen :0) Godnatt ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Det hendte jeg kjøpte Grandiosa før jeg laget min første pizza. Nå er det B-mat. ''Nå er det B-mat.'' Det er Ø-mat her i huset. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Papprika!!!! Artig! Kom på en digresjon her: I fjor ble midterste jenta mi (som da var 6,5 år) litt kjent med ei jente som het Erika, et navn jenta mi aldri hadde hørt før. Hun syntes det var vanskelig å huske, og måtte tenke på at det liknet på ordet paprika :-) For ikke lenge siden skulle hun snakke om denne jenta, og husket tydeligvis at hun assosierte det med en grønnsak, og sa til meg "Var det Tomat hun het, hun jenta på sykehuset i fjor, mamma?" *s* LOL 0 Siter
morsan Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 På en lørdag? Stiller samme spørsmål selv! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 ''Nå er det B-mat.'' Det er Ø-mat her i huset. Hva er det som er Å-mat, da? 0 Siter
morsan Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Spaghetti carbonara på mitt enkle vis. Jeg bruker ikke fløte, blander bare to sammenpiskete egg med en pose revet parmesan og litt pepper, steiker smårettbacon og hvitløk i panna, koker fersk spaghetti, siler av vannet, har eggeblandinga oppi kjelen, setter kjelen tilbake på plata og har baconet oppi. Hele middagen lages på litt over 5 minutter. På bordet setter vi kjelen på en dertil egnet sak med telys inni, slik at maten holder seg varm mens vi spiser. Pastamat blir veldig fort kald. Salat og rødvin til. Hørtes kjempegodt ut:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Hva er det som er Å-mat, da? Eg holder bare muligheten åpen for at det _kan_ være noe som er verre. :-) 0 Siter
Babette Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Ja, for alt du vet kan de ha hatt en stressende dag, og kommet hjem sent? Javisst, som en nødløsning kan jeg godt forstå at man tyr til lettvinte løsninger. Enten fordi man ikke orker eller har tid til å lage noe selv eller ikke har overskudd til å finne på noe. Men at grandiosa står på menyen en lørdag i settingen "nå skal vi kose oss med noe riktig godt" - det har jeg ærlig talt problemer med å forstå. Derfor spurte jeg av ren nysgjerrighet. 0 Siter
Babette Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Hørtes kjempegodt ut:-) Ja jeg synes denne varianten blir kjempegod, ikke minst fordi jeg ikke er så glad i "hvite" sauser til pasta. Det blir så mektig. Derfor har jeg ikke fløte i, og parmesan/eggeblandingen så å si trenger inn i pastaen og legger seg som en klissete glasur rundt den, slik at retten blir "tørrere" enn carbonara man ofte får ute. Og smårettbacon er godt egnet til sånne retter. Vi bruker ofte halve pakka til pizza eller carbonara, og den andre halve blir til en annen middag et par dager seinere, stekt i panna sammen med små biter av brokkoli, løk, tynne strimer av gulrøtter, evt. sukkererter og en dash med fullkornmakaroni som kokes for seg og blandes med det andre i panna til slutt. Denne retten kryder jeg med pepper og litt grønnsakbuljongterning, som gir både saltsmak og framhever grønnsaksmaken. Og det går med en del plantemargarin til stekingen. Jeg tør ikke å bruke olje, for da blir jeg skutt i trynet av baconet. Småretbaconet setter veldig god smak på grønnsakene, og dette skal være en rett der grønnsakene dominerer. Og den er lynkjapp å lage. Makaronien koker mens grønnsakene skjæres opp, og stekingen tar under 5 minutter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.