Gå til innhold

Reise uspesifisert med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og fabler litt om å prøve å få tak i en restreiseplass til syden med ungene. Men er det for risky å gå for uspesifiert hvis jeg reiser alene med to unger, tro?

Jeg er vant til å reise og ikke kravstor på standard, men jeg har aldri vært borti charterturer før, så akkurat det er ukjent territorium. ;o)

Gjest ollymor
Skrevet

Datteren min og jeg ,reiste for noen år siden til Lanzarote.Betalte 11.000.- for oss i 1 uke.Bodde på ett bra Hotell og alt var såre vel.Så kom vi i prat med ett Ektepar som

hadde bestillt restplass kr 995.- og havnet på samme Hotell som

oss! Det var surt å høre!Sønnen min reiser nesten bestandig

på billig tilbud eller restplass og har vært kjempefornøyd med

alle Hotellene.Han er heller ikke kravstor...men jeg blir litt usikker når man har med seg Barn.,man må kansje være litt innstillt på å betale noen hundrelapper ekstra for å bytte Hotell,hvis man ikke blir helt fornøyd:0)

Onsdag1365380628
Skrevet

Vi har flere ganger reist uspesifiser med ungene og alltid vært fornøyd og vel så det. Vi har bodd finere enn de gangene vi har reist spesifisert. Ville ikke betenkt meg å reise flere ganger. God tur!

Skrevet

Vi har flere ganger reist uspesifiser med ungene og alltid vært fornøyd og vel så det. Vi har bodd finere enn de gangene vi har reist spesifisert. Ville ikke betenkt meg å reise flere ganger. God tur!

Takk for svar! :o)

Skrevet

Datteren min og jeg ,reiste for noen år siden til Lanzarote.Betalte 11.000.- for oss i 1 uke.Bodde på ett bra Hotell og alt var såre vel.Så kom vi i prat med ett Ektepar som

hadde bestillt restplass kr 995.- og havnet på samme Hotell som

oss! Det var surt å høre!Sønnen min reiser nesten bestandig

på billig tilbud eller restplass og har vært kjempefornøyd med

alle Hotellene.Han er heller ikke kravstor...men jeg blir litt usikker når man har med seg Barn.,man må kansje være litt innstillt på å betale noen hundrelapper ekstra for å bytte Hotell,hvis man ikke blir helt fornøyd:0)

Oi, ja, jeg skjønner godt at det var irriterende.

Takk for svar. :o)

Gjest @krøll
Skrevet

Jeg ville ALDRI tatt sjansen på å reise uspesifisert med barn. Man kan være heldig, men kjenner også de som har vært SVÆRT uheldig. Et vennepar reiste uspesifisert til Hellas, og havnet på et møkkete hotell med kakkerlakker på rommet og skittent sengetøy, og langt vekk fra stranda De måtte bestille nytt hotellrom, for de kunne ikke være der de fikk rom. De priste seg lykkelig over at de ikke reiste med barn. for ikke å snakke om alle ekstrautgiftene til det nye hotellet. Og reiseselskapet kunne ikke hjelpe dem, for de reiste uspesifisert og da måtte man ta det man fikk.

Så aldri reis uspesifisert med barn, det er mitt råd.

Skrevet

Jeg hadde neppe tatt sjansen med barn, men har som ung og barnløs hatt god erfaring med dette.

Men jeg har inntrykk av at "uspesifisert" kan være så ymse blant de ulike charterselskapene. Hos noen kan det være at dere nærmest risikerer å bli plassert hvor som helst - hos andre at det er en viss minstestandard på stedet dere plasseres på. Les nøye om det enkelte selskapets regler for dette før du bestemmer deg.

Skrevet

Hvor gamle er ungene, da? Jeg ville ikke gjort det, men det handler om at jeg har reist på ferie med mine aleine, og da overlater jeg ingenting til tilfeldighetene. ;)

Jeg booker alt og planlegger ned til minste detalj på forhånd når jeg reiser med ungene. Men det er som sagt fordi jeg reiser aleine. :)

Skrevet

Hvor gamle er ungene, da? Jeg ville ikke gjort det, men det handler om at jeg har reist på ferie med mine aleine, og da overlater jeg ingenting til tilfeldighetene. ;)

Jeg booker alt og planlegger ned til minste detalj på forhånd når jeg reiser med ungene. Men det er som sagt fordi jeg reiser aleine. :)

''Men det er som sagt fordi jeg reiser aleine. :)''

Betyr det at vi som booker alt også når vi ikke reiser alene er litt sprø? ;-)

Skrevet

''Men det er som sagt fordi jeg reiser aleine. :)''

Betyr det at vi som booker alt også når vi ikke reiser alene er litt sprø? ;-)

Nei, på ingen måte. Men jeg kan tillate meg å være hakket mer spontan når jeg reiser uten unger. ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke reist uspes med Star Tour, i alle fall. Har dårlig erfaring med det.

Jeg har mest trua på Ving.

Skrevet

Ungene er 3 og 8, så det er vel kanskje særlig i forhold til den yngste jeg er litt usikker når jeg vurderer det. Eldstemann er verdens mest fleksible unge som synes alt er greit og spennende. ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233485420' post='4080910]

Jeg hadde ikke reist uspes med Star Tour, i alle fall. Har dårlig erfaring med det.

Jeg har mest trua på Ving.

Oi, hva slags dårlig erfaring, da?

Skrevet

Jeg hadde neppe tatt sjansen med barn, men har som ung og barnløs hatt god erfaring med dette.

Men jeg har inntrykk av at "uspesifisert" kan være så ymse blant de ulike charterselskapene. Hos noen kan det være at dere nærmest risikerer å bli plassert hvor som helst - hos andre at det er en viss minstestandard på stedet dere plasseres på. Les nøye om det enkelte selskapets regler for dette før du bestemmer deg.

Ja, det kan vel variere ganske mye. Vi er som sagt ikke veldig kravstore på standard, men jeg kjenner jo at når jeg evt reiser alene med dem, er det kanskje greit om det er litt på stell.

Skrevet

Jeg ville ALDRI tatt sjansen på å reise uspesifisert med barn. Man kan være heldig, men kjenner også de som har vært SVÆRT uheldig. Et vennepar reiste uspesifisert til Hellas, og havnet på et møkkete hotell med kakkerlakker på rommet og skittent sengetøy, og langt vekk fra stranda De måtte bestille nytt hotellrom, for de kunne ikke være der de fikk rom. De priste seg lykkelig over at de ikke reiste med barn. for ikke å snakke om alle ekstrautgiftene til det nye hotellet. Og reiseselskapet kunne ikke hjelpe dem, for de reiste uspesifisert og da måtte man ta det man fikk.

Hm. Møkkete sengetøy er jo et stykke unna det man synes er greit, selv om man klarer lav standard. Men er det virkelig mye sånt, da?

Skrevet

Oi, hva slags dårlig erfaring, da?

Jeg synes at Ving har jevnere standard på hotellene sine - ingen som er avskyelig dårlige, hvis du skjønner...

Star Tour har historisk sett noen svært gode profilerte hoteller, og en hel haug med sjaber standard. Hvis du havner på et dårlig hotell, så koster det uforholdsmessig mye å "kjøpe seg opp" til et opphold på et bedre hotell.

MEN: det taes mer hensyn til standard når man reiser med barn, enn uten. Du har altså en lavere risiko for å havne på et hotell med dårlig standard.

Mine dårlige erfaringer er fra tiden før vi fikk barn, men jeg har hørt flere lignende erfaringer/opplevelser.

Skrevet

For noe tøys.

klart reiseselskapet kunne hjulpet dem om det er møkkete sengetøy, dette ville de gitt nytt hotell på flekken.

Tror nok hotellet ikke var topp, men de du kjenner har nok lagt på en smule for venner og familie for å si det mildt.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233526976' post='4081499]

Jeg synes at Ving har jevnere standard på hotellene sine - ingen som er avskyelig dårlige, hvis du skjønner...

Star Tour har historisk sett noen svært gode profilerte hoteller, og en hel haug med sjaber standard. Hvis du havner på et dårlig hotell, så koster det uforholdsmessig mye å "kjøpe seg opp" til et opphold på et bedre hotell.

MEN: det taes mer hensyn til standard når man reiser med barn, enn uten. Du har altså en lavere risiko for å havne på et hotell med dårlig standard.

Mine dårlige erfaringer er fra tiden før vi fikk barn, men jeg har hørt flere lignende erfaringer/opplevelser.

Skjønner. Takk for tips!

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde tatt kjangsen. Men jeg har reist uspesifisert flere ganger uten barn, men det er 10-15 år siden nå.

Ikke noe problem, og 2 ganger har vi byttet hotell til de flotte hotellene for en slikk og ingenting. Men som sagt, dette er minst 10 år siden siste slik reise, jeg er blitt mer bedagelig med årene ;-D

Ps. har forresten vært på øyhopping med 3åring (ikke min, også mange år siden), og det var heller ikke noe problem.

God natt

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233526976' post='4081499]

Samme erfaring her også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...