Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat/kolonialvarer?

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Synes det har blitt veldig mye dyrere siste åra. Husker vi en gang hadde 2500 i snitt pr mnd. Nå er det vel nærmere 4000. Og vi handler ikke dyre varer.

Skrevet

Vi er 5 i familien og bruker nok rundt 1600 + i uka.. Handler det vi trenger og handler veldig skjeldent det som er dyrt.

Skrevet

Matprisene har gått ganske mye opp de siste årene. Vi er fire i familien og bruker mellom 1500 og 2000 i uken.

Skrevet

Nei, uff for en ubehagelig tråd. Det orker jeg nesten ikke tenke på engang.

Tør ikke tippe heller, jeg har null peiling.

Om jeg er tøff, så skal jeg spare alle kviteringer i februar (det er jo den korteste måneden også :-D)....

Skrevet

Det spørs på ka du mener med mat/kolonialvarer.

Er det innkludert barbersaker, toalettpapir, shampoo, tannkrem, stearinlys osv., så bruker eg nok ca. 3500.- pr.mnd.

Skrevet

Er det innkludert barbersaker, toalettpapir, shampoo, tannkrem, stearinlys osv., så bruker eg nok ca. 3500.- pr.mnd.

Jeg bor alene, og bruker mellom 1500 og 2000 i uka i dagligvarebutikkene. Da er det riktignok inkludert litt for til 5 katter, for ca.kr. 150,00 - tenker jeg.

Jeg ser aldri på prislappen, men kjøper akkurat det jeg har lyst på :-)

AneM1365380603
Skrevet

Vi har helgehandel som kommer på ca 1500, i tillegg til det som handles ellers i uka. Vi er 2 voksne og fire barn.

Gjest Nyter livet
Skrevet

I dagligvarebutikken legger vi igjen mellom 8000 og 10.000 hver måned, kan jeg tenke meg. Vi er bare to voksne, men unner oss god mat, og vi har endel gjester.

Skrevet

I dagligvarebutikken legger vi igjen mellom 8000 og 10.000 hver måned, kan jeg tenke meg. Vi er bare to voksne, men unner oss god mat, og vi har endel gjester.

Oi - det var sabla mye. Hva spiser dere da?

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Jeg bor alene, og bruker mellom 1500 og 2000 i uka i dagligvarebutikkene. Da er det riktignok inkludert litt for til 5 katter, for ca.kr. 150,00 - tenker jeg.

Jeg ser aldri på prislappen, men kjøper akkurat det jeg har lyst på :-)

Det hørtes veldig mye ut. Inkluderer det øl og røyk?

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Gåselever?

Skrevet

Alt for mye!

Vi er ikke flinke og handler daglig. Det blir også kastet en del mat, fordi vi ikke er flinke til å planlegge.

Men på budsjettet har vi 7000, og jeg regner med at 7000-8000 bør holde, for alt det man handler på en matbutikk.

Vi er to voksne og to barn.

På tide å stramme inn her, og skjerpe seg.

Skrevet

Mellom 4 og 5000 kroner i måneden tenker jeg.

Vi er 2 voksne og 2 barn.

Skrevet

Vi bruker ca 4000 i måneden på alt av dagligvarer, er 2 voksne og en tenåring.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, jeg tenker på hele regninga, alt man får puttet oppi vogna i matbutikken. Ellers blir det stress å regne på de:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Oi, det var mye! Og dere kaster ikke mye mat heller? Hyggelig med mye besøk, det koster det ja :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Vi bruker ca 4000 i måneden på alt av dagligvarer, er 2 voksne og en tenåring.

_dagligvarer_ er det det heter ja, kom ikke på det i går.... :-)

Skrevet

Ja, jeg tenker på hele regninga, alt man får puttet oppi vogna i matbutikken. Ellers blir det stress å regne på de:-)

Ok, greit å vite.

Da blir det nok minst Kr. 3 500.- på meg, handler jo både sokker, lyspærer og alt mulig der, dessuten så varierer det etter om eg er aleine eller om sønnen min bor her.

Han spiser som en hest, og da må eg spise mindre for å få det til å "gå rundt" økonomisk.

Gjest Nyter livet
Skrevet

Masse frukt bl.a., og det er veldig dyrt. Ellers går det i grønnsaker, fisk, kjøtt, en del økologiske produkter, som jo også er veldig dyrt. Nøtter bruker vi en del av, og vi kjøper dyre brød. En skal ha god råd for å kunne spise sunt. Det er et tankekors at den billigste måten å overleve på er å spise 'sølemat'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...