Colette Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Det hørtes veldig mye ut. Inkluderer det øl og røyk? Litt øl, men ikke mengder. Brus og røyk kjøper jeg i Sverige. Det hender ganske ofte at beløpet inkluderer hudkremer og andre kosmetikkprodukter, og det drar jo fort opp noen kroner. Det er mye, ja. Men jeg handler ikke i de billigste butikkene, og kjøper akkurat det jeg har lyst på, som sagt. Det er i matveien jeg unner meg litt luksus :-) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Bruker mye da vi handler av de dyreste merkene. Man får det man betaler for bruker jeg å si. Vi, familie på 3 handler for 6-7 tusen pr måned. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Vi bruker vel nå mellom 3-4000 en plass. :0) Hva er trikset? Jeg vil også gjerne komme ned på det beløpet... Hvor mye kr koster en middag - og hva består den av? Hvilke produkter handler du? Jeg tror vi bruker over 500 kr i mnd på frukt og grønt... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233498121' post='4081110] Hva er trikset? Jeg vil også gjerne komme ned på det beløpet... Hvor mye kr koster en middag - og hva består den av? Hvilke produkter handler du? Jeg tror vi bruker over 500 kr i mnd på frukt og grønt... Trikset..Hmm.Jeg handler endel på tilbud, fryser mye mat. Kaster ikke matrester, og lager ofte middag til to dager. Kjøper i noen tilfeller det billigste alternativet, som fks fiskefile. Og coop osten er den samme som Norwegia, bare billigere ;0) Frukt kjøper også endel av..Og det blir dyrere på denne tiden av året. Men prøver benytte meg av tilbud, og kjøper ikke den dyreste frukten alltid. Sommerttid kjøper jeg noe frukt privat, og dyrker litt selv :0) Hander mest på Rema og Prix. Men er innom andre butikker om de har gode tilbud. Handler stor inn 1 gang i mnd, så trenger ikke så ofte på butikken. Snaxy kjøper med brød & melk når han kommer fra jobb, og han plukker ikke mer enn nødvendig med seg. (Slik som jeg ofte gjør..) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233498121' post='4081110] Hva er trikset? Jeg vil også gjerne komme ned på det beløpet... Hvor mye kr koster en middag - og hva består den av? Hvilke produkter handler du? Jeg tror vi bruker over 500 kr i mnd på frukt og grønt... ''Jeg tror vi bruker over 500 kr i mnd på frukt og grønt...'' Det er verd sin vekt i gull, tror eg. Sunt & godt, og gir bedre helse, rett og slett en god innvestering! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Trikset..Hmm.Jeg handler endel på tilbud, fryser mye mat. Kaster ikke matrester, og lager ofte middag til to dager. Kjøper i noen tilfeller det billigste alternativet, som fks fiskefile. Og coop osten er den samme som Norwegia, bare billigere ;0) Frukt kjøper også endel av..Og det blir dyrere på denne tiden av året. Men prøver benytte meg av tilbud, og kjøper ikke den dyreste frukten alltid. Sommerttid kjøper jeg noe frukt privat, og dyrker litt selv :0) Hander mest på Rema og Prix. Men er innom andre butikker om de har gode tilbud. Handler stor inn 1 gang i mnd, så trenger ikke så ofte på butikken. Snaxy kjøper med brød & melk når han kommer fra jobb, og han plukker ikke mer enn nødvendig med seg. (Slik som jeg ofte gjør..) Tenker høyt: Ja, men om du velger det billigste brødet + 1 liter melk, 5 g/uke, dvs ca 20 kr pr gang = 100 kr. 100 kr x 52 = 5200 kr/år. Hva bruker dere av pålegg da? Jeg ser at pålegget koster utrolig mye. Fisk har vi stort sett gratis, en halv gris kjøpes inn til hver jul. Vaskemidler - der bruker jeg bare merkevarene :OMO, etc. Baker du mye selv? Det gjør jeg. Røyker du? Er røyken holdt utenom matbudsjettet? Drikker dere brus? Jeg må innrømme at det går en del penger til Pepsi Max... *gremmes nesten* Yoghurt etc? Egg - vi bruker endel egg, sikker 10-12 egg i uka. Billigste koster 18 egg = 32 kr. (prøver å finne ut hva som stikker av med penga..) Jeg skjønner ikke at dere klarer å begrense det til under 4000 kr... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 ''Jeg tror vi bruker over 500 kr i mnd på frukt og grønt...'' Det er verd sin vekt i gull, tror eg. Sunt & godt, og gir bedre helse, rett og slett en god innvestering! Godt å høre - da gjør jeg _noe_ rett i alle fall ;-) Jeg vil bli mer økonomisk i et daglige, men skjønner ikke helt hvor jeg skal kutte utgiftene - bortsett fra Pepsi Max og snop. ;-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233499313' post='4081134] Tenker høyt: Ja, men om du velger det billigste brødet + 1 liter melk, 5 g/uke, dvs ca 20 kr pr gang = 100 kr. 100 kr x 52 = 5200 kr/år. Hva bruker dere av pålegg da? Jeg ser at pålegget koster utrolig mye. Fisk har vi stort sett gratis, en halv gris kjøpes inn til hver jul. Vaskemidler - der bruker jeg bare merkevarene :OMO, etc. Baker du mye selv? Det gjør jeg. Røyker du? Er røyken holdt utenom matbudsjettet? Drikker dere brus? Jeg må innrømme at det går en del penger til Pepsi Max... *gremmes nesten* Yoghurt etc? Egg - vi bruker endel egg, sikker 10-12 egg i uka. Billigste koster 18 egg = 32 kr. (prøver å finne ut hva som stikker av med penga..) Jeg skjønner ikke at dere klarer å begrense det til under 4000 kr... Ja, jeg røyker tobakk. Men kjøper ikke røyk i butikk for å si det slik.... ;0) Ungene her spiser mye servelat.. Jeg kjøper inn flere pakker når det er 10kr tilbud, så fryser jeg. Veldig greit! Samme med skinke. Ellers spiser ungene kaviar, makrell i tomat, leverpostei, ost og sylt. Det er det vanligste.Syltetøy kjøpes på coop, de store boksene. Ellers har jeg syltet selv. Nugatti har de på lørdagen. Jeg spiser nesten ikke brød..Og snaxy har det kun til niste. Vi har vel et brød i ca 2dager. Det billigste brødet her koster 5kroner, tror jeg.. Vi bor ved bakeren, jeg kjøper brød fra dagen før, og fryser ned. Like godt, men mye billigere. Brus drikker jeg og Snaxy mest av.. *rødme* Blir noen cola i løpet av en mnd ja.. Kjøpes på kassesalg hos meny. 79kr pr kasse. Ungene får brus innimellom på lørdagene. Og om det er noe spesielt som skjer så klart. Juice har vi kanskje 1gang i mnd... Frokostblandinger har vi en sjelden gang.samme med saft. Ungene drikker vann utenom måltider, og melk til frokost og kvelds. :0) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Ja, jeg røyker tobakk. Men kjøper ikke røyk i butikk for å si det slik.... ;0) Ungene her spiser mye servelat.. Jeg kjøper inn flere pakker når det er 10kr tilbud, så fryser jeg. Veldig greit! Samme med skinke. Ellers spiser ungene kaviar, makrell i tomat, leverpostei, ost og sylt. Det er det vanligste.Syltetøy kjøpes på coop, de store boksene. Ellers har jeg syltet selv. Nugatti har de på lørdagen. Jeg spiser nesten ikke brød..Og snaxy har det kun til niste. Vi har vel et brød i ca 2dager. Det billigste brødet her koster 5kroner, tror jeg.. Vi bor ved bakeren, jeg kjøper brød fra dagen før, og fryser ned. Like godt, men mye billigere. Brus drikker jeg og Snaxy mest av.. *rødme* Blir noen cola i løpet av en mnd ja.. Kjøpes på kassesalg hos meny. 79kr pr kasse. Ungene får brus innimellom på lørdagene. Og om det er noe spesielt som skjer så klart. Juice har vi kanskje 1gang i mnd... Frokostblandinger har vi en sjelden gang.samme med saft. Ungene drikker vann utenom måltider, og melk til frokost og kvelds. :0) Juice har vi ukentlig i vinterhalvåret, kjøper stort på tilbud. Hva med kosttilskudd? Vi bruker sikkert *host* en del på det også... C-vit, vitaminbjørner etc... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233500263' post='4081142] Juice har vi ukentlig i vinterhalvåret, kjøper stort på tilbud. Hva med kosttilskudd? Vi bruker sikkert *host* en del på det også... C-vit, vitaminbjørner etc... Eye Q og tran til ungene. Jeg har vel egentlig skapet fullt av vitaminer..Men sjeldent jeg tar de... Har en søster som jobbet på helsekost, så fått masse av henne...Jeg bruker oxytarm i perioder. :0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233499457' post='4081135] Godt å høre - da gjør jeg _noe_ rett i alle fall ;-) Jeg vil bli mer økonomisk i et daglige, men skjønner ikke helt hvor jeg skal kutte utgiftene - bortsett fra Pepsi Max og snop. ;-) Eg brukte alt for mye av husholdningsbudsjettet mitt på cola & snop, men det er det slutt på nå. Men unner meg en pakke micro-popkorn i kveld, det har eg fortjent etter 14 dager med cola & snope kutt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.