Gå til innhold

Tror du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vet eg ikkje, men er ikkje avvisende til at enkellte kan ha "overnaturlige" evner, enten de tar betalt eller ei, de må jo ha til melk & brød de også!

Far min var alvorlig kreftsjuk for mange år siden og fikk 4-8 måneder igjen å leve av legene, vi reiste inn til healer (ei Gaup, fra sameland) for to behandlinger.

Far min sa han kjente en sterk varme første gangen, men ikkje den andre, om eg ikkje husker feil så tok ho seg bra betalt.

Far min døde desverre etter ca. 5 måneder slik som legen sa, han fikk den behandlingen (cellegift og operasjoner) som legene mente var nødvendige.

Om noen i min nærmeste familie skulle bli dødssjuk, så hadde eg ikkje nølt ett seknd på å prøve ut alternativ behandling, så lenge dette ikkje gikk ut over den ordinære behandlingen hos det offentlige helsevesenet.

Healern gav far min (og tildels meg) _håp_ og ergo levde han et mye bedre liv de korte månedene han fikk leve, og bare det var verdt både penger og anstrengelsene med å reise for å oppsøke healer!

Eg har sjøl vært til healer, men merka ingenting.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

6

• AneM1365380603

6

• morsan

5

• BMS!

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja! Jeg tror absolutt at det finnes mer mellom himmel og jord som vi verken kan se eller ta på. :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal tro.... Men det som er litt rart er at det blir færre som er religiøst troende, samtidig som det er fler som tror på det overnaturlige. Hvorfor er det sånn? Mennesker har vel behov for å tro på noe større, og en mening med det hele?

Skrevet

Ja, jeg tror det er både onde og gode krefter rundt oss.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som er mest representative for Norges befolkning av dem som har svart i denne tråden eller venner & kolleger av meg, men det er påfallende at det bare er believers her og adskillig færre av dem blant dem jeg omgås med i RL.

Skrevet

Jeg er enig med deg i forhold til de som tar seg betalt for det.

Vet ikke om du husker den motorsykkelulykken jeg skrev en del om her for snart 2 eller 3 år siden? En i kirka vår ble veldig hardt skadd, og han lå i koma noen dager - legene hadde lite tro på at han skulle bli god igjen. Veldig mange ba for ham - i flere uker - og han jobber vel nå i 80% stilling igjen, muligens 100%. Har fått litt skadet syn og er litt stivere i kroppen enn tidligere, men en merker ingenting på ham lenger.

Jeg er overbevist om at Gud hadde en inngripen i dette, og at han gjorde at vi fikk denne fantastiske mannen tilbake i menigheten.

Flott at Gud sørget for at denne mannen kom tilbake til meningheten, men jammen synd at han ikke klarte å redde alle barna som har dødd i Kongo.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som er mest representative for Norges befolkning av dem som har svart i denne tråden eller venner & kolleger av meg, men det er påfallende at det bare er believers her og adskillig færre av dem blant dem jeg omgås med i RL.

Det er mange som aldri i verden vil innrømme det offentlig vet du. :o)

Skrevet

Jeg vil si at fastlegen gjorde en feilvurdering, i tillegg til at den alternative var seriøs og innså sine begrensninger :)

Enig!

Skrevet

Ja, jeg tror på det. Har en slik kar her hjemme også, men han er nok ikke like flink som Snåsamannen ;)

(men hysj, hysj.. Ikke fortell det til noen. Litt pinlig når kroppen kan ting som faktisk er ganske naturstridig ;-))

Skrevet

Jeg tror på en Gud som har makt til å helbrede. Jeg tror også det finnes gode krefter hos enkelte mennesker som kan overføre positiv kraft og styrke til andre mennesker. Om de kan helbrede, har jeg ingen erfaring om, og ikke noe synspunkt på.

''Jeg tror også det finnes gode krefter hos enkelte mennesker som kan overføre positiv kraft og styrke til andre mennesker.''

Slik tenker jeg også, men det har mer med at det finnes positive, sterke mennesker som kan overføre godt humør og styrke til andre via samtaler og samhandling, som motiverer og styrker. Slike mennesker står fram som gode eksempler til etterfølgelse. For meg har ikke dette noe med religion å gjøre, slik det sikkert har for deg. :)

Når det kommer til healing, anser jeg det for å være kvakksalveri. ;)

Skrevet

Det er mange som aldri i verden vil innrømme det offentlig vet du. :o)

Absolutt, og kanskje er det mange av dem blant dem jeg kjenner, men sjansen er jo stor for at det er færre "believers" i visse miljøer også.

Skrevet

''Jeg tror også det finnes gode krefter hos enkelte mennesker som kan overføre positiv kraft og styrke til andre mennesker.''

Slik tenker jeg også, men det har mer med at det finnes positive, sterke mennesker som kan overføre godt humør og styrke til andre via samtaler og samhandling, som motiverer og styrker. Slike mennesker står fram som gode eksempler til etterfølgelse. For meg har ikke dette noe med religion å gjøre, slik det sikkert har for deg. :)

Når det kommer til healing, anser jeg det for å være kvakksalveri. ;)

Enig.

Gjest Vet ikke helt jeg.
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, er usikker på om det finnes noe. Men lukker ikke muligheten for at den kan være noe i det.

Veksler litt. :-)

Gjest @krøll
Skrevet

Ja, jeg tror. Jeg tror på engler også jeg, men jeg tror ikke man kan gå på skole for å lære å snakke med dem!!

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg er ingen fanatisk troende, men jeg utelukker ingenting. Bare dumme folk fornekter ting de ikke skjønner noe av. Husk at i tidligere tider ble en halshugget hvis en påsto at jorda ikke var flat! Og hva tror du de ville si for to hundre år siden hvis noen hadde fortalt at menneskene skulle sette foten på månen? Det gir vel litt perspektiv på ting? Burde det i allefall...

Skrevet

Jeg er ingen fanatisk troende, men jeg utelukker ingenting. Bare dumme folk fornekter ting de ikke skjønner noe av. Husk at i tidligere tider ble en halshugget hvis en påsto at jorda ikke var flat! Og hva tror du de ville si for to hundre år siden hvis noen hadde fortalt at menneskene skulle sette foten på månen? Det gir vel litt perspektiv på ting? Burde det i allefall...

Godt poeng. Det er ofte slik at de som kan minst er de som er veldig bastante på at det er kun en løsning, jo mindre de vet om noe jo færre løsninger har de. Men det er jo ikke så rart at det er slik, fordi det er jo slik at jo mer man vet jo mer finner man ut at man ikke vet.

Men det som kanskje er litt rart er at de som kan minst er minst åpne for andre løsninger. De er veldig bastante i sin tro på sine egne svar.

Gjest ViViola
Skrevet

Min logiske sans sier at det _ikke_ er det, men jeg greier ikke helt å utelukke muligheten heller... Kjenner mange som har fått hjelp av f.eks. Snåsamannen, og det føles helt feil å mistro mine venner.

Så - jeg holder vel muligheten åpen, tror jeg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...