Gjest JUSTaMinute Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det bør være mulig å "tenke sjæl" selv om man tilhører en religion. Man behøver heller ikke være enig i alt religionen står for. På samme måte som man ikke behøver å være enig i alle saker et parti man stemmer på står for :-) Nei, men noen religioner er slik at en ikke kan gi uttrykk for sine tanker, da blir en utstøtt, eller enda verre lemlestet, og hva er den frie tankens kraft verdt da? Det var det jeg mente. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Nei, dette har jeg ingen verdens tro på. Men jeg har tro på placeboeffektens positive virkning. Samme hva som hjelper, så lenge det hjelper:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ja, da husket jeg jo riktig om både biler og kuer. Virkelig mye som har festet seg hos meg... Men jeg kan det med tylakoidmembranene!!! Biler, kuer og tylakoidmembranen er veldig sentrale ord. Hvis biler symboliserer oss mennesker og at vi forbrenner fossilt brennstoff, kuer representerer dyr, og tylakoidmembranen representerer planter og fotosyntesen, så du har fått med deg noe av det viktigste, egentlig:-) Og vi har alle en felles evolusjonær opprinnelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.