Gå til innhold

Hvor lenge ville du ventet?

Anbefalte innlegg

Gjest love sucks
Skrevet

La oss si at du og din kjære har vært sammen og særboere i litt over 3 år. Så blir dere et x-par pga mye som skjer og begge vil avslutte forholdet.

Så går det mange mnd`er, dere har kontakt, men er usikkre på hva dere vil med hverandre. Dere har et av og på forhold helt til den ene av dere sier at han/hun vil noe mer. Enten eller, ikke mer av det uforpliktende og usikkre "forholdet".

Du avslører dine tanker og følelser til den andre, viser du elsker personen og hva du vil. Personen sier at han/hun er usikker og at det kreves endel for at den usikkerheten skal forsvinne.Men at personen er helt sikker på at dere vil bli et par igjen, en dag.Personen vil ha sex, finne på ting, kysse, ja alt som tilsier et forhold.

Du gjør alt for at personen skal føle seg mindre usikker. Og tror på de meldingene som personen sender deg om at han/hun håper dere blir et par en dag. Du tar til deg maaaange slike meldinger og falske forhåpninger. Helt til du, etter 1 mnd, begynner av å bli lei. Skikkelig lei av å gi og gi, men ikke få noenting tilbake av personen. Alt han/hun sier er at dere vil bli et par om noen dager, en dag.

Du blir så lei og frustrert og du blir så forbanna for alle de falske forhåpningene at du nå ikke klarer annet enn å være skuffet og sint. Og bestemmer deg for å gi opp og be han/hun la deg være i fred.

Ville du svelget alle kameler og bare la personen kjøre løpet til han/hun var klar? Og bare sitte der ydmyket, såret og brukt i vente på at personen vil bli sammens med deg?

Skrevet

Jeg hadde ikke satt mitt eget liv på vent å månedsvis og årsvis for at den andre skulle få tid til å bestemme seg. En måned er jo ikke så lenge, men om man ikke får noen tilbakemeldinger på det man gjør for den andre i det hele tatt så ville jeg gått ut fra at her er det ingenting å hente og avsluttet det hele.

Gjest love sucks
Skrevet

Jeg hadde ikke satt mitt eget liv på vent å månedsvis og årsvis for at den andre skulle få tid til å bestemme seg. En måned er jo ikke så lenge, men om man ikke får noen tilbakemeldinger på det man gjør for den andre i det hele tatt så ville jeg gått ut fra at her er det ingenting å hente og avsluttet det hele.

Nei,nettopp. Ingen vil vel det.Men hva om du fikk til svar hver gang du spurte ; La meg få noen dager til på meg, eller, -vi kommer til å bli sammens en dag her nå......?

Og likevell, når de "dagene" har gått, så hører du ingenting? Er ikke det urettferdig?

Og attpåtill, for en mnd siden, missforstod du og trodde dere var sammens fordi han sa seg villig til å "prøve", men følte deg så dum at det ble til ingenting i stedet.

Skrevet

Nei,nettopp. Ingen vil vel det.Men hva om du fikk til svar hver gang du spurte ; La meg få noen dager til på meg, eller, -vi kommer til å bli sammens en dag her nå......?

Og likevell, når de "dagene" har gått, så hører du ingenting? Er ikke det urettferdig?

Og attpåtill, for en mnd siden, missforstod du og trodde dere var sammens fordi han sa seg villig til å "prøve", men følte deg så dum at det ble til ingenting i stedet.

Jeg mener at dersom han er usikker i dag så er han ikke noe sikrere om to dager. Det der hadde jeg ikke giddet.

Som jeg forstår det har dere sex sammen? Han har det med andre ord som plommen i egget. I god, gammel dol-ånd: dropp ham. :o)

Gjest love sucks
Skrevet

Jeg mener at dersom han er usikker i dag så er han ikke noe sikrere om to dager. Det der hadde jeg ikke giddet.

Som jeg forstår det har dere sex sammen? Han har det med andre ord som plommen i egget. I god, gammel dol-ånd: dropp ham. :o)

Nei, ingen sex. Helt utelukket!

Du hadde droppet personen? Jeg er enig i det, personen er nok ikke mer sikker om noen dager,nei. Så.....ja personen vil nok bli droppet ganske raskt.

Skrevet

Nei, ingen sex. Helt utelukket!

Du hadde droppet personen? Jeg er enig i det, personen er nok ikke mer sikker om noen dager,nei. Så.....ja personen vil nok bli droppet ganske raskt.

Ja, jeg hadde ikke orket enn sånn vingling. Er han like vinglete med alle bestemmelser han skal ta? Alt fra type tannkrem til bilmerke, hvilken avis og hva han skal se på tv?

Skrevet

Jeg ville ikke svalgt en halv kamel. Enten er man interessert eller så er man det ikke, og det bør man greie å finne ut før det har gått så veldig lang tid. Det høres mer ut som om han synes du er ok å beholde inntil det dukker opp ei som er helt perfekt.

Jeg vil ikke ha en som ikke er sikker på om han vil ha meg, no way. Slikt er ødeleggende for selvfølelsen på sikt.

Gjest love sucks
Skrevet

Ja, jeg hadde ikke orket enn sånn vingling. Er han like vinglete med alle bestemmelser han skal ta? Alt fra type tannkrem til bilmerke, hvilken avis og hva han skal se på tv?

Ja, dessverre!

Gjest love sucks
Skrevet

Jeg ville ikke svalgt en halv kamel. Enten er man interessert eller så er man det ikke, og det bør man greie å finne ut før det har gått så veldig lang tid. Det høres mer ut som om han synes du er ok å beholde inntil det dukker opp ei som er helt perfekt.

Jeg vil ikke ha en som ikke er sikker på om han vil ha meg, no way. Slikt er ødeleggende for selvfølelsen på sikt.

Det er i allefall sant. Din selvfølelse er på grensen til å kræsje.Men du har sagt akkurat dette til personen, men får likssom ikke noe feedback på det. Du har forsjøk å si at enten er man interesert eller ikke, og man kjenner fort om dette er noe personen vil eller ikke. Men alt skal undskyldes.

Skrevet

Det er i allefall sant. Din selvfølelse er på grensen til å kræsje.Men du har sagt akkurat dette til personen, men får likssom ikke noe feedback på det. Du har forsjøk å si at enten er man interesert eller ikke, og man kjenner fort om dette er noe personen vil eller ikke. Men alt skal undskyldes.

Hvorfor diskutere dette med den personen?

Jeg hadde mistet interessen for lenge siden, for å være ærlig. Selvfølgelig er det litt leit når man kutter kontakten og kanskje i tiden etterpå, men det tåler du. Hvorfor diskutere tingenes tilstand opp og i mente med noen som ikke vet om de vil ha deg?

Skrevet

Du må lytte til deg selv. Du mener jo at enten er man interessert eller så er man det ikke. Finn heller en som virkelig vil ha deg:)

Skrevet

Jeg skulle emd glede ha svart som Lillemus og tonie at slikt hadde jeg ikke villet finne meg i, men i min pure ungdom hadde jeg en fyr jeg drev og "ventet"/"håpet" på i ølitt for lang tid - ikke fordi han _sa_ han var usikker, men fordi hver gang han merket at jeg var i ferd med i "glippe", skrudde han på sjarmen og fikk meg til å tro og håpe at forholdet kunne være liv laga likevel.

Det er vel unødvendig å si at det aldri ble noe skikk på dette, og det var utrolig deilig da jeg omsider skjønte at jeg var helt ferdig med han. Samtidig måtte det nesten få lov til å dø ut av seg selv - jeg tror det var veldig viktig for meg at dette var en ting jeg kom til av meg selv og ikke fordi venninner sa at det ikke var noe å satse på.

Skrevet

Jeg skulle emd glede ha svart som Lillemus og tonie at slikt hadde jeg ikke villet finne meg i, men i min pure ungdom hadde jeg en fyr jeg drev og "ventet"/"håpet" på i ølitt for lang tid - ikke fordi han _sa_ han var usikker, men fordi hver gang han merket at jeg var i ferd med i "glippe", skrudde han på sjarmen og fikk meg til å tro og håpe at forholdet kunne være liv laga likevel.

Det er vel unødvendig å si at det aldri ble noe skikk på dette, og det var utrolig deilig da jeg omsider skjønte at jeg var helt ferdig med han. Samtidig måtte det nesten få lov til å dø ut av seg selv - jeg tror det var veldig viktig for meg at dette var en ting jeg kom til av meg selv og ikke fordi venninner sa at det ikke var noe å satse på.

Jeg og Lillemus har kanskje også vært der? I alle fall jeg. Slikt skulle en gjerne spart seg for, og det kommer aldri til å skje igjen. Derfor så klare meninger i anledning saken;)

Skrevet

Jeg og Lillemus har kanskje også vært der? I alle fall jeg. Slikt skulle en gjerne spart seg for, og det kommer aldri til å skje igjen. Derfor så klare meninger i anledning saken;)

Det er jo slett ikke sikkert jeg hadde svart sånn om jeg var 20 år. :o) Men nå har jeg fått en del år på baken etterhvert og blitt såpass sikker på meg selv at jeg ikke hadde godtatt noe slikt.

Skrevet

Ok, hvis man tenker på hva ville skjedd igjen, og ikke minst hvordan jeg ville forholdt meg til dette i dag, så ville mitt svar selvsagt vært annerledes;-)

Skrevet

Det er jo slett ikke sikkert jeg hadde svart sånn om jeg var 20 år. :o) Men nå har jeg fått en del år på baken etterhvert og blitt såpass sikker på meg selv at jeg ikke hadde godtatt noe slikt.

Nei, men en antageligvis ung person som ber om input kan jo ha godt av å få vite at de klokeste svarene ikke nødvendigvis er dem man kommer til som ung;-) Tror jeg kunne følt meg enda mer mislykket dersom jeg trodde at de feilene jeg hadde begått som 20-åring var absolutt helt fullstendig utenkelige feil å begå fra dem som svarer meg på internett. Det hadde ikke skadet om de sa at dette var noe erfaringen hadde lært dem;-)

Skrevet

For meg ville dette avhenge av hvor forelsket jeg var. Var jeg tilstrekkelig forelsket, ville jeg sannsynligvis ha tatt til takke med smulene, sagt at det alltid ville stå en åpen dør for ham og håpet på å vinne ham etter hvert.

Jeg har alltid hatt en tendens til å fungere best i forhold der jeg var den som følte sterkest, og i unge dager trivdes jeg også best i den fasen hvor forholdet var uavklart. Jakten tente meg, og jeg likte å føle frihet og forelskelse på en gang.

Gjest love sucks
Skrevet

Hvorfor diskutere dette med den personen?

Jeg hadde mistet interessen for lenge siden, for å være ærlig. Selvfølgelig er det litt leit når man kutter kontakten og kanskje i tiden etterpå, men det tåler du. Hvorfor diskutere tingenes tilstand opp og i mente med noen som ikke vet om de vil ha deg?

Men ville ikke dette blitt oppfattet som at han/hun presser denne personen til å bli sammens med noen? Ingen vil vel presses eller tvinges i et forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...