Gå til innhold

depositumslån

Gjest Fremtidig leietaker?

Anbefalte innlegg

Gjest Fremtidig leietaker?
Skrevet

Når man skal starte et leieforhold er det gjerne snakk om å betale et større beløp i depositum. Ikke alle har en slik sum til rådighet. Er det da en grei sak og gå i banken å få depositumslån, dersom man har et greit forhold til banken? Kalles det forresten depositumslån, eller blir det snakk om et forbrukslån? Hva slags betingelser vil man kunne få? Vil man måtte starte å nedbetale lånet med en gang, eller blir pengene bare stående der inntil det eventuelt blir etterspørsel etter pengene fra utleier? Jeg lurer veldig på om et depositumslån blir en månedlig boutgift, eller ikke...? Håper noen her inne har greie på dette og vil svare meg!!

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan låne dette i bank og jeg vil tro at du betaler renter som på et forbrukslån.

Det mest vanlige er nok at du nedbetaler lånet. Men du kan jo spørre om du kan betale kun renter.

Husk å opprette en depositumskonto, som du står som eier av. Da må utleier også skrive under. Det betyr at alle renter på pengene tilfaller deg under leieperioden.

Du har ikke anledning til å ta ut pengene uten underskrift fra utleier.

Ved opphør av leieforholdet så skal utleier enten gjør krav mot kontoen eller skrive under på at du kan få råderett over kontoen.

Hvis utleier ikke gir deg råderett så utgår hans krav etter en viss tid etter leieforholdets slutt. Hvis han ikke retter krav mot kontoen.

Ikke gå med på å gi utleier depositumspengene, da er det han som får rentene og du kan få problemer med å få pengene tilbake når du flytter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...