Gå til innhold

Kan jeg utsette?

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen drittlei
Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hva husleie-loven sier om dette, men saken er, at her i huset er det 3 leiligheter. Og det er gammle rør i byggningen. Jeg bor i 2.etg og plages veldig med at de i 1.etg "stjeler" vannet mitt.

Altså, når jeg eller poden dusjer, og de i 1.etg bruker vann, så blir vannet vårt GLO-varmt, og vi har begge brent oss på varmtvannet som plutselig kommer utav dusjen/kranene våres. Husverten sier at alt ligger på kommunen, at det er formaliteter der som hindrer han i å gjøre noe med det. Men jeg tror det ligger endel "latskap" fra han også iht til dette. Og nå begynner jeg å bli ganske lei av å endelig skal dusje, og derretter bli stående i flere halvtimer til de ned slår av vannbruken sin!

Jeg vil likevell ikke flytte da husleia er sånn passe og stedet er velegnet for poden. Men bare de trekker i doen sin, må jeg bare slå av inni dusjen for ikke å brenne meg. Heldigvis hører jeg faktisk når de gjør det.....:P

Men hva tror dere? Er dette grunn til å holde tilbake husleia til han får gjort noe med det? *lei*

Gjest høstløv
Skrevet

Bytt ut kranen i dusjen med en kran med termostat, så regulerer termostaten temperaturen på vannet, slik at det ikke blir GLO-varmt.

Gjest hilsen drittlei
Skrevet

Bytt ut kranen i dusjen med en kran med termostat, så regulerer termostaten temperaturen på vannet, slik at det ikke blir GLO-varmt.

Det kan jeg evt foreslå for husverten, men fram til det er fixet??

Skrevet

Men hva vil dette gå under da? Mangel? Misslighold av husvert?

Kan du ikke bare kjøpe et nytt blandebatteri selv? Det tar en rørlegger 5 min å fikse det. Det koster selvsagt noen kroner, men det hadde jeg gjort om det var noen fare for at noen kunne bli skoldet i dusjen.

Gjest høstløv
Skrevet

Men hva vil dette gå under da? Mangel? Misslighold av husvert?

Det er vel egentlig ikke noen mangel iom at det alltid har vært slik.

Å få verten til å sette inn et termostatblandebatteri i dusjen, er egentlig en oppgradering av standarden på leiligheten.

Gjest hilsen drittlei
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe et nytt blandebatteri selv? Det tar en rørlegger 5 min å fikse det. Det koster selvsagt noen kroner, men det hadde jeg gjort om det var noen fare for at noen kunne bli skoldet i dusjen.

Det er sånn batteri her. Jeg vet ikke direkte hva som gjør det, men mener uansett at det er utleier sitt ansvar.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er sånn batteri her. Jeg vet ikke direkte hva som gjør det, men mener uansett at det er utleier sitt ansvar.

Da må termostaten være gått i stykker, hvis det kommer Glovarmt vann ut, og da har utleier ansvaret for å reparere.

Gjest hilsen drittlei
Skrevet

Da må termostaten være gått i stykker, hvis det kommer Glovarmt vann ut, og da har utleier ansvaret for å reparere.

Ja, det kommer glovarmt vann ut når de i 1.etg bruker vann ned til seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...