Gjest Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 ... burde vært gratis! Ikke bare fordi jeg selv har så dårlig tannhelse at jeg ikke har råd til å gå til tannlegen. Det er mange i min situasjon. Hvis man har røyket til seg en saftig KOLS blir jo dette dekket av staten. Blir ganske sammenlignbart med tannhelse. Håper for Guds skyld det ikke bare er fordi de vil gi et incentiv for å få folk til å pusse tenner... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 NAV gir stønad til noen former for tannbehandling eks. Tannkjøttsykdommer og tanntap ved tannkjøttsykdommer, Munntørrhet ved sykdom eller behandling av sykdom Systematisk behandling av marginal periodontitt Dette er bare eksempler, det står mere utfyllende forklaringe på denne siden http://www.nav.no/page?id=372 Og ja, jeg er enig i at tannbehandling burde være med i den offentlige ordning på lik linje med legebehandling. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Helt enig... Håper det blir en gang. 0 Siter
Gjest Grågrønn Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Du vil kunne få behandling gratis på grunn av antipsykotisk medisin som gir munntørrhet. Det gir grunnlag for dekning. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Så enig så enig. om ikke helt gratis så kunne det i det minste vært et øvre tak slik det er på legetjenester/medisiner på blå resept. Etter at man passerer den summen burde tannhelsetjenesten også blitt refundert. Dårlig tannhelse vil jo påvirke generell helse også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.