Gå til innhold

Medisinsk behandling av tenner og tannkjøtt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... burde vært gratis!

Ikke bare fordi jeg selv har så dårlig tannhelse at jeg ikke har råd til å gå til tannlegen. Det er mange i min situasjon.

Hvis man har røyket til seg en saftig KOLS blir jo dette dekket av staten. Blir ganske sammenlignbart med tannhelse.

Håper for Guds skyld det ikke bare er fordi de vil gi et incentiv for å få folk til å pusse tenner...

Gjest høstløv
Skrevet

NAV gir stønad til noen former for tannbehandling eks.

Tannkjøttsykdommer og tanntap ved tannkjøttsykdommer,

Munntørrhet ved sykdom eller behandling av sykdom

Systematisk behandling av marginal periodontitt

Dette er bare eksempler, det står mere utfyllende forklaringe på denne siden

http://www.nav.no/page?id=372

Og ja, jeg er enig i at tannbehandling burde være med i den offentlige ordning på lik linje med legebehandling.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Du vil kunne få behandling gratis på grunn av antipsykotisk medisin som gir munntørrhet.

Det gir grunnlag for dekning.

brilleslangen
Skrevet

Så enig så enig. om ikke helt gratis så kunne det i det minste vært et øvre tak slik det er på legetjenester/medisiner på blå resept. Etter at man passerer den summen burde tannhelsetjenesten også blitt refundert. Dårlig tannhelse vil jo påvirke generell helse også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...