Gå til innhold

Er dette en reklamasjonssak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slalomhjelmen til sønnen fikk en sprekk etter et fall i helga.

Vi kjøpte den i fjor og det var en dyr hjelm.

Er det noen vits i å klage?

Gjest høstløv
Skrevet

Nei.

En sier at sykkelhjelmer skal kasseres etter et fall, for da et den støtabsorberende virkning oppbrukt.

Det samme må vel være med slalåm hjelmer. At den fikk en sprekk, viser jo at den har vært effektiv og avverget at sønnen din ble skadet i hodet.

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg. Hjelmen har jo fungert som den skal, tenk bare på hvordan det hadde gårr med huet til sønnen din dersom han ikke hadde hatt den på.

Haha, jeg husker diskusjonen om den hjelmen! :D

Skrevet

Nei.

En sier at sykkelhjelmer skal kasseres etter et fall, for da et den støtabsorberende virkning oppbrukt.

Det samme må vel være med slalåm hjelmer. At den fikk en sprekk, viser jo at den har vært effektiv og avverget at sønnen din ble skadet i hodet.

Jeg var redd for det, men litt dumt. Betalte søren meg 1700 kr. for den hjelmen.

Jaja, han berget hodet og ryggen. Han fikk ryggbeskytter til jul og det var jammen bra han hadde både den og hjelmen på i dag.

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg. Hjelmen har jo fungert som den skal, tenk bare på hvordan det hadde gårr med huet til sønnen din dersom han ikke hadde hatt den på.

Haha, jeg husker diskusjonen om den hjelmen! :D

Du sier det samme som mannen min, enda det var han som ikke ville kjøpe en så dyr hjelm;o)

Kanskje det var bra at jeg kjøpte en så dyr hjelm likevel nå da:-)

Skrevet

Den har jo gjort nettopp det den skal - når denne sprakk, hvordan ville en billigere hjelm fungert?

Skrevet

Du sier det samme som mannen min, enda det var han som ikke ville kjøpe en så dyr hjelm;o)

Kanskje det var bra at jeg kjøpte en så dyr hjelm likevel nå da:-)

Så vidt jeg kan huske, dreide den diskusjonen seg om at guttungen din hadde en hjelm fra før av, som det ikke var noe feil med. Og du kjøpte en steindyr ny hjelm fordi den gamle var teit?

Skrevet

Så vidt jeg kan huske, dreide den diskusjonen seg om at guttungen din hadde en hjelm fra før av, som det ikke var noe feil med. Og du kjøpte en steindyr ny hjelm fordi den gamle var teit?

*nikker* Det husker eg og, det var nok like godt.

Skrevet

Det stemmer.Han ville ha en ny hjelm fordi den gamle var teit etter hans mening. Jeg var mest redd for at han ikke ville bruke hjelm i det hele tatt om han ikke fikk en ny som han synes var kul.

Nå har det seg slik at han har vokst enormt mye det siste året. Også hodet hans og jeg tror ikke den gamle passer lenger nå.

Nå er det lillesøstra som bruker den gamle "teite" hjelmen.

Onsdag1365380628
Skrevet

Nei mener jeg. Hjelmen har ingen feil, den gjorde bare jobben sin da din sønn falt i bakken. Å reklamere gjør man når noe har en fabrikkasjonsfeil. Men jeg skjønner at det kan være ergerlig å måtte kjøpe en ny.

Skrevet

Nei mener jeg. Hjelmen har ingen feil, den gjorde bare jobben sin da din sønn falt i bakken. Å reklamere gjør man når noe har en fabrikkasjonsfeil. Men jeg skjønner at det kan være ergerlig å måtte kjøpe en ny.

Litt ergelig ja iom at den kostet så mye, men jeg får heller tenke som så at det var bra at den fungerte. Tør ikke tenke på hvordan det kunne ha gått. Han fikk skikkelig vondt i hodet, selv med hjelmen på.

Skrevet

Jeg var redd for det, men litt dumt. Betalte søren meg 1700 kr. for den hjelmen.

Jaja, han berget hodet og ryggen. Han fikk ryggbeskytter til jul og det var jammen bra han hadde både den og hjelmen på i dag.

Godt det gikk bra! :-)

Skrevet

Tror den ble kjøpt i forfjor, rett før jul 2007? Ikke at det er noe stort poeng.

Jeg tror, som de andre, at det er sånn hjelmer skal virke. Hadde den sprukket mens den lå i skapet, hadde saken stilt seg annerledes.

Skrevet

Tror den ble kjøpt i forfjor, rett før jul 2007? Ikke at det er noe stort poeng.

Jeg tror, som de andre, at det er sånn hjelmer skal virke. Hadde den sprukket mens den lå i skapet, hadde saken stilt seg annerledes.

Du har rett. Det var før jul. Husker det nå.

Jeg tenkte at hjelmen hadde fungert enda bedre om den ikke hadde sprukket, men dere har sikkert rett.

Skrevet

Selv om hjelmen ikke hadde hatt synlige sprekker etter et slik fall, som høres ganske voldsomt ut, skulle dere ha skiftet den ut. Den har nå oppfylt sin oppgave som sikkerhetshjelm og må kastes.

Om hjelmen ikke har synlige sprekker så har den indre skader av fallet (nå snakker jeg om skikkelige fall, ikke bare småtterier!) og vil ikke fungere tilfredsstillende ved neste skikkelige fall.

Skrevet

Selv om hjelmen ikke hadde hatt synlige sprekker etter et slik fall, som høres ganske voldsomt ut, skulle dere ha skiftet den ut. Den har nå oppfylt sin oppgave som sikkerhetshjelm og må kastes.

Om hjelmen ikke har synlige sprekker så har den indre skader av fallet (nå snakker jeg om skikkelige fall, ikke bare småtterier!) og vil ikke fungere tilfredsstillende ved neste skikkelige fall.

Ja selvsagt skal den skiftes ut. Han gjør så mange kromspring i bakken, øver på forskjellige triks og sånn,så jeg tør ikke annet enn å kjøpe en ny.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...