frosken Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=546634 Jeg er nysgjerrig på hvordan andre dolere ser på denne saken. Lurer egentlig på om det kun er de mer eller mindre "innvidde" som synes ordførerens oppførsel var graverende og at han mangler forståelse for den form for krenkelse og implisitte holdninger han formidler. Hva mener dere andre? Er det morsomt å knabbe en rullestol for å bruke den på et utested i fylla? Hvorfor kan det evt. være gøy? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Jeg synes den typen oppførsel fra voksne mennesker er direkte sjokkerende. Dette kunne jeg ikke ha gjort når jeg var seksten en gang, uansett hvor full jeg var. 0 Siter
morsan Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Det er ikke morsomt, og i særdeleshet ikke når knabberen er en person med "posisjon" som gjør at forventningene er høyere enn fra f eks russen. 0 Siter
BMS! Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Helt uakseptabelt, jeg sente denne linken til noen slektninger på Hitra i går, i mail i dag, fikk jeg til svar, at dette overasket dem ikke det grann.. Det gjorde det jo enda værre. Ordførern er vist en skikkelig tufs- (det var derfor jeg linket akuratt denne linket til ett annet innlegg i går kveld, ved en feiltagelse.... jeg er rimelig sløv...) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Det er selvfølgelig ikke morsomt i det hele tatt, og oppførselen til ordføreren er under enhver kritikk, mener 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Pinlig og usmakelig, rett og slett! 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Jeg hører vel til de "mer eller mindre innvidde" i denne sammenheng, men fatter ikke at det går an åvære så idiot - og attpåtil påstå etterpå at han ikke var overstadig beruset? Hva var unnskyldningen hans da? "Jeg var ikke full, jeg bare -er- så dum i hodet?" 0 Siter
Mrs D Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg er vel ikke spesielt innvidd når det gjelder sånt som dette, men jeg syns ordførerens oppførsel er svært kritikkverdig. Og ikke så rent lite sjokkerende at han selv ikke innser dette. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Sånn til ordførerens forsvar vil jeg bare si at det første oppslaget(i adressa) forteller at rullerstolen sto parkert i hotellresepsjonen, og at festlaget trodde den tilhørte hotellet. Det forsvarer ikke hvorfor de stakk av med stolen, men de tok den iallfall ikke med viten og vilje fra en rullestolbruker..Men selv om det finnes rullestoler på flyplasser, enkelte hoteller og enkelte kjøpesentre som kan brukes ved behov betyr jo ikke det at folk kan ta seg tilrette og bruke dem bare for moros skyld...Det er jo ikke derfor de er der.. Og folk flest med litt vett i hodet har da vett nok til å holde seg unna selv om stolene tilsynelatende bare står ubrukte.. 0 Siter
Gjest fuf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes saken er blåst helt ut av proporsjoner. 0 Siter
Luska Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg syns det var idiotisk av ordføreren m/følge å ta rullestolen, men jeg syns det er minst like idiotisk av rullestolbrukeren å lage så mye oppstyr av saken. Det var et dumt festsprell, ordføreren har bedt om unnskyldning. Hvorfor dra saken helt ut av proporsjoner på den måten som har blitt gjort? 0 Siter
frosken Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Jeg syns det var idiotisk av ordføreren m/følge å ta rullestolen, men jeg syns det er minst like idiotisk av rullestolbrukeren å lage så mye oppstyr av saken. Det var et dumt festsprell, ordføreren har bedt om unnskyldning. Hvorfor dra saken helt ut av proporsjoner på den måten som har blitt gjort? Jeg skjønner at fyren har lyst til at historien kommer frem. Ikke fordi episoden i seg selv nødvendigvis ble et kjempeproblem for ham (det fremgår ikke helt hvor fort han fikk igjen stolen sin), men fordi den synliggjør holdniger som en del funksjonshemmede møter i sin hverdag og som gjør det vanskeligere å leve med sin funksjosnhemming enn hva som hadde vært nødvendig. For meg er det ikke det at de tyvlånte stolen som på sett og vis er det mest tankevekkende, det er egentlig det at de synes det er morsomt å leke funksjonshemmet. 0 Siter
frosken Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes saken er blåst helt ut av proporsjoner. Den er kanskje det. Samtidig finner jeg det ganske upassende at ordføreren går til motangrep på mannen fordi han ønsket at pressen skulle ta opp saken. Å leve som funksjonshemmet innebærer ofte et element av avmakt og opplevelse av en del situasjoner hvor du stenges ute fra vanlige hverdagsaktiviteter. Ordføreren er typisk en person med betydelig mer makt, og jeg mener at han gjennom sine kommentarer viser at han ikke ser dette perspektivet. Ordføreren gjorde noe upassende og ekstremt ubetenksomt ved å tyvlåne rullestolen. Som en person som garantert bruker pressen når det passer ham for å få frem synspunkter, burde han ikke angripe den andre for å gjøre nettopp det samme. 0 Siter
frosken Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Sånn til ordførerens forsvar vil jeg bare si at det første oppslaget(i adressa) forteller at rullerstolen sto parkert i hotellresepsjonen, og at festlaget trodde den tilhørte hotellet. Det forsvarer ikke hvorfor de stakk av med stolen, men de tok den iallfall ikke med viten og vilje fra en rullestolbruker..Men selv om det finnes rullestoler på flyplasser, enkelte hoteller og enkelte kjøpesentre som kan brukes ved behov betyr jo ikke det at folk kan ta seg tilrette og bruke dem bare for moros skyld...Det er jo ikke derfor de er der.. Og folk flest med litt vett i hodet har da vett nok til å holde seg unna selv om stolene tilsynelatende bare står ubrukte.. Om det nå var sånn at de trodde rullestolen ikke var i bruk akkurat der og da, så viser det fortsatt manglende evne til å sette seg inn i andre menneskers behov. Det blir litt som med diskusjonene som har vært her før mht det å bruke parkeringsplasser reservert for funksjonshemmede uten å ha tilltatelse til det. De som gjør det argumenterer alltid med at de bare skulle et eller annet og tok plassen fordi den akkurat var ledig når de kom. De lukker øynene for at plassen da ikke er ledig i det øyeblikket det kommer en som er avhengig av å bruke nettopp en slik plass. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Den er kanskje det. Samtidig finner jeg det ganske upassende at ordføreren går til motangrep på mannen fordi han ønsket at pressen skulle ta opp saken. Å leve som funksjonshemmet innebærer ofte et element av avmakt og opplevelse av en del situasjoner hvor du stenges ute fra vanlige hverdagsaktiviteter. Ordføreren er typisk en person med betydelig mer makt, og jeg mener at han gjennom sine kommentarer viser at han ikke ser dette perspektivet. Ordføreren gjorde noe upassende og ekstremt ubetenksomt ved å tyvlåne rullestolen. Som en person som garantert bruker pressen når det passer ham for å få frem synspunkter, burde han ikke angripe den andre for å gjøre nettopp det samme. ''Som en person som garantert bruker pressen når det passer ham for å få frem synspunkter, burde han ikke angripe den andre for å gjøre nettopp det samme.'' Enig! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Den er kanskje det. Samtidig finner jeg det ganske upassende at ordføreren går til motangrep på mannen fordi han ønsket at pressen skulle ta opp saken. Å leve som funksjonshemmet innebærer ofte et element av avmakt og opplevelse av en del situasjoner hvor du stenges ute fra vanlige hverdagsaktiviteter. Ordføreren er typisk en person med betydelig mer makt, og jeg mener at han gjennom sine kommentarer viser at han ikke ser dette perspektivet. Ordføreren gjorde noe upassende og ekstremt ubetenksomt ved å tyvlåne rullestolen. Som en person som garantert bruker pressen når det passer ham for å få frem synspunkter, burde han ikke angripe den andre for å gjøre nettopp det samme. ''Som en person som garantert bruker pressen når det passer ham for å få frem synspunkter, burde han ikke angripe den andre for å gjøre nettopp det samme. '' Helt enig. Usmakelig, rett og slett. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg syns det var idiotisk av ordføreren m/følge å ta rullestolen, men jeg syns det er minst like idiotisk av rullestolbrukeren å lage så mye oppstyr av saken. Det var et dumt festsprell, ordføreren har bedt om unnskyldning. Hvorfor dra saken helt ut av proporsjoner på den måten som har blitt gjort? For en som er avhengig av rullestol vi det å ta rullestolen fra dem, bli det samme som å ta fra andre beina, altså muligheten for at komme seg fra A til B på en verdig måte. Hvordan ville du like at noen stakk avgårde med beina dine? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg skjønner at fyren har lyst til at historien kommer frem. Ikke fordi episoden i seg selv nødvendigvis ble et kjempeproblem for ham (det fremgår ikke helt hvor fort han fikk igjen stolen sin), men fordi den synliggjør holdniger som en del funksjonshemmede møter i sin hverdag og som gjør det vanskeligere å leve med sin funksjosnhemming enn hva som hadde vært nødvendig. For meg er det ikke det at de tyvlånte stolen som på sett og vis er det mest tankevekkende, det er egentlig det at de synes det er morsomt å leke funksjonshemmet. Ja, det er ikke morsomt å være funksjonshemmet og må bruke rullestol for å komme seg omkring i verden. En ordfører bør ha mer verdighet enn å tyvlåne rullestoler for å ha det litt gøy på fest. 0 Siter
3stakk Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Meget snodig oppførsel! Ingen unnskyldning at han trodde stolen tilhørte hotellet, så lenge den ble brukt på denne måten. Dette blir å fleipe med andres handicap 0 Siter
filiokus81 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Herlighet for en idiot. Og sånne får være ordførere.... *rister på hodet* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.