Gå til innhold

Lesbisk statsminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at hun må være ekstremt dyktig. Hun har neppe fått jobben _fordi_ hun er lesbisk, det er mer sannsynlig at hun har fått den _på tross av at_ hun er det. Derfor må hun sannsynligvis ha prestert mer enn mange andre for å oppnå en slik tillit. Heia Island!

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

4

• mariaflyfly

3

• laban

2

• Katt-ja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenker at hun må være ekstremt dyktig. Hun har neppe fått jobben _fordi_ hun er lesbisk, det er mer sannsynlig at hun har fått den _på tross av at_ hun er det. Derfor må hun sannsynligvis ha prestert mer enn mange andre for å oppnå en slik tillit. Heia Island!

Hun er dyktig, men jeg ville ikke nødvendigvis si ekstremt dyktig. Tror ikke islendinger bryr seg så mye om homofili som mange andre land bl.a. Norge.

Skrevet

Jeg reagerte mest på at nyhetene nevnte det i det hele tatt. Hva har det med saken å gjøre liksom?

Det er selvfølgelig viktig om hun er gift med en kvinne eller en mann.

Som en islandsk kvinne som har kjempet for likestilling i alle år har dette mye å si for meg. Hun er dyktig og fortjener dette. Hvis det ikke hadde vært nevnt hadde det vært som om det skulle ties i hjel. Homofili er ikke akseptert overalt.

Skrevet

Jeg tenker at statsministres viktigste aktiviteter vanligvis foregår utenfor senga. Men også at det kan være et greit signal om at sånt ikke betyr noe som helst.

Jeg er gammel nok til å huske hvor mye styr det var rundt Wenche Lowzow i sin tid, og synes det er helt greit at verden går framover.

Ekteskap er mye mer enn sengeaktiviteter.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg reagerte mest på at nyhetene nevnte det i det hele tatt. Hva har det med saken å gjøre liksom?

At det blir nevnt i nyheten er helt sprøtt. Kan ikke huske at det i noe tilfelle tidligere har blitt spesielt poengtert hvilken seksuell sjanger statsministeren tilhører.

Helt idiotisk.

Skrevet

Topp! Island er kanon-konservative på mange områder, f.eks. språk, men de går virkelig foran på andre!

Islandsk hadde ikke eksistert hvis ikke språket hadde blitt tatt vare på. Jeg anser det ikke som kanon-konservativt, og overhodet ikke noe som kan sammenlignes med likestillingskamp.

At islendinger kan være konservative når det gjelder samfunnsverdier er riktig, men ikke sammenlignet med nordmenn.

Skrevet

Topp! Island er kanon-konservative på mange områder, f.eks. språk, men de går virkelig foran på andre!

Islandsk hadde ikke eksistert hvis ikke språket hadde blitt tatt vare på. Jeg anser det ikke som kanon-konservativt, og overhodet ikke noe som kan sammenlignes med likestillingskamp.

At islendinger kan være konservative når det gjelder samfunnsverdier er riktig, men ikke sammenlignet med nordmenn.

Skrevet

At det blir nevnt i nyheten er helt sprøtt. Kan ikke huske at det i noe tilfelle tidligere har blitt spesielt poengtert hvilken seksuell sjanger statsministeren tilhører.

Helt idiotisk.

Jeg er ikke enig. Det nevnes ikke når statsministeren er mannlig og heterofil siden det er normen. På samme måte som ingen har nevnt før at USAs president har alltid vært en hvit, heterofil mann. Det nevnes ofte at Obama er mørk.

Skrevet

Vel, det vet vi jo ikke om det er den første mener jeg. Og: so?

Hun er den første som har stått frem, og lever i et ekteskap med en av samme kjønn. Hvorvidt noen har vært homofile på innsiden er noe helt annet.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ønsker å debattere DET, og jeg forstår heller ikke hvorfor nyhetskanalene slå det opp i det store og hele... Legningen hennes har da ingen innflytelse på hvordan ho er som politiker/leder...

Så du mener at homofil legning skal ties i hjel.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er ikke enig. Det nevnes ikke når statsministeren er mannlig og heterofil siden det er normen. På samme måte som ingen har nevnt før at USAs president har alltid vært en hvit, heterofil mann. Det nevnes ofte at Obama er mørk.

Hvilket jeg heller ikke kan helt se poenget med å stadig dra fram.

Men du har sikkert rett, så lenge det ikke er "normen" MÅ det liksom poengteres.

Jeg er fargeblind og antiseksuell, tror jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg tenker at hun må være ekstremt dyktig. Hun har neppe fått jobben _fordi_ hun er lesbisk, det er mer sannsynlig at hun har fått den _på tross av at_ hun er det.''

Slik tenker jeg og. Men nå skal det legges til at jeg vet alt for lite om damen til å si om det stemmer.

Skrevet

Hvilket jeg heller ikke kan helt se poenget med å stadig dra fram.

Men du har sikkert rett, så lenge det ikke er "normen" MÅ det liksom poengteres.

Jeg er fargeblind og antiseksuell, tror jeg.

Synes du det er noe å skryte av hvis du ikke ser særegenheter ved de personene du møter i livet?

Å respektere alle slik som de er vil være noe helt annet enn å se alle i grått.

Skrevet

''Jeg tenker at hun må være ekstremt dyktig. Hun har neppe fått jobben _fordi_ hun er lesbisk, det er mer sannsynlig at hun har fått den _på tross av at_ hun er det.''

Slik tenker jeg og. Men nå skal det legges til at jeg vet alt for lite om damen til å si om det stemmer.

Hun er dyktig, men jeg vil neppe si ekstrem dyktig. Hun har fått jobben fordi hun har vært en dyktig politiker i 30 år, og fortjener den. Tror ikke det har vært vanskeligere for henne nå enn for 20 år siden da hun fremdeles var gift med en mann, men en del av henne er mot og ærlighet. Hun kjemper for det hun tror på og er et flott menneske.

Skrevet

Er De kristen?

Hvis du spør om jeg er kristen så er svaret ja, men ser ikke helt sammenhengen. Jeg er ikke mot homofili hvis du spør om det. Tvertimot så støtter jeg deres rettighetskamp. Jeg er islandsk, og kjenner dama som en meget dyktig politiker, modig og ærlig.

For meg har det stor verdi at den første kvinnelige statsministeren på Island er lesbisk.

Skrevet

På Island har de viktigere saker å være opptatt av enn statsministerens legning. Det burde vi også være.

Nå har vi en statsminister som er kjekk og en drøm for alle kvinner. Han er gift med en kvinne og derfor må vi anta at han er heterofil. Jeg ville aldri flørtet med den islandske statsministeren, men jeg kunne flørtet med den norske. Begge to kunne flørtet med meg. Har ikke det noe å si?

Skrevet

Hun kommer vel til å innføre lesberiet og homofilien i de islandske skolene.

Hehe, nei, alvorlig talt...

Hun kommer til å kjempe for "the little man", det har hun gjort hele sitt liv. Hun kommer til å kjempe videre for likestilling og de svakeste rettigheter.

Skrevet

Ja i stor grad.

Nei, det er ikke det... Seksuell legning har ingenting med jobben hun skal utføre å gjøre, så det spiller ingen rolle...

Skrevet

Så du mener at homofil legning skal ties i hjel.

Du vrir stadig om på folks kommentarer her - at det er likegyldig om statsministeren på Island er homofil eller heterofil, er overhodet ikke det samme som å _tie ihjel_ homofili... Snarere tvert imot, da hennes legning ikke har noen betydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...