Gå til innhold

Lesbisk statsminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi en statsminister som er kjekk og en drøm for alle kvinner. Han er gift med en kvinne og derfor må vi anta at han er heterofil. Jeg ville aldri flørtet med den islandske statsministeren, men jeg kunne flørtet med den norske. Begge to kunne flørtet med meg. Har ikke det noe å si?

Hvem en mannlig eller kvinnelig statsminister flører med, har ingenting med statsministerposten å gjøre, så jeg skjønner virkelig ikke hva slags argument dette er...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

4

• mariaflyfly

3

• laban

2

• Katt-ja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

At ho er lesbisk bryr eg meg ikkje om, men ho må ha overnaturlige evner om ho skal få Island på skinner igjen, og _det_ tror eg ikkje ho har.

Time will show...

Skrevet

At ho er lesbisk bryr eg meg ikkje om, men ho må ha overnaturlige evner om ho skal få Island på skinner igjen, og _det_ tror eg ikkje ho har.

Time will show...

Hun er statsminister for 83 dager. Siste helgen i april blir det valg på Island.

Skrevet

Hvem en mannlig eller kvinnelig statsminister flører med, har ingenting med statsministerposten å gjøre, så jeg skjønner virkelig ikke hva slags argument dette er...

Dette var en fleip, ikke et argument.

Gjest høstløv
Skrevet

At hun har fått jobben, fordi ingen andre vil ha den.

Skrevet

Du vrir stadig om på folks kommentarer her - at det er likegyldig om statsministeren på Island er homofil eller heterofil, er overhodet ikke det samme som å _tie ihjel_ homofili... Snarere tvert imot, da hennes legning ikke har noen betydning.

Jeg vrir ikke om på noe her. Jeg argumenterer for at det er sexuell legning er en del av ethvert menneske og at det er naturlig at det blir nevnt både når hun er første kvinne til å bli statsminister på Island og første lesbiske statsminister i hele verden.

Jeg sier ikke at det at hun har en kone ikke mann skal fremheves i alle sammenhenger fremover når hun blir nevnt.

Presidentvalget i USA i november var historisk og kommer til å bli husket pga. at Obama er den første afro-amerikanske presidenten.

Nå blir ikke denne regjeringen sittende mer enn 83 dager på Island så hun greier nok ikke å markere seg noe særlig hvis ikke hun fortsetter etter valget, noe som er høyest usikkert.

Skrevet

At hun har fått jobben, fordi ingen andre vil ha den.

DET er i hvert fall ikke riktig.

Gjest ViViola
Skrevet

Synes du det er noe å skryte av hvis du ikke ser særegenheter ved de personene du møter i livet?

Å respektere alle slik som de er vil være noe helt annet enn å se alle i grått.

Du verden, du var jaggu hyggelig!

Poenget mitt var: Jeg driter i om folk er lesbiske eller har en annen hudfarge enn meg. Jeg liker folk for den de _er_, ikke for hvem de puler eller hva slags opphav de har.

Ble det klarere nå?

Skrevet

Hun er statsminister for 83 dager. Siste helgen i april blir det valg på Island.

Stemmer det ja, det hadde eg glemt.

Skrevet

Du verden, du var jaggu hyggelig!

Poenget mitt var: Jeg driter i om folk er lesbiske eller har en annen hudfarge enn meg. Jeg liker folk for den de _er_, ikke for hvem de puler eller hva slags opphav de har.

Ble det klarere nå?

Jeg syntes ikke dette var særlig hyggelig svar. Jeg liker også mennesker som de er, men jeg setter ikke alle i samme bås. Kjønn, religion, rase, sexuell legning, nasjonalitet, språk etc. er viktig del av menneskene. Det provoserer meg når lærere sier at de ikke ser forskjell på jenter og gutter (det var mer før) eller når de ikke vet opprinnelsen til elevene sine. Det viser ikke respekt, men mangel på den.

Skrevet

Jeg tenker at det er bra. Jeg ser fram til den dagen folk er så vant til homofile at de ikke gjør et nummer av folks legning uansett om de er statsministre eller rørleggere. Jeg fatter ikke hva det har med noe å gjøre.

Skrevet

Ekteskap er mye mer enn sengeaktiviteter.

Har jeg påstått noe annet, da?

Du spurte ikke om ektefellen hennes, men om hva vi tenker om at hun er lesbisk. Det var det jeg svarte på.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg syntes ikke dette var særlig hyggelig svar. Jeg liker også mennesker som de er, men jeg setter ikke alle i samme bås. Kjønn, religion, rase, sexuell legning, nasjonalitet, språk etc. er viktig del av menneskene. Det provoserer meg når lærere sier at de ikke ser forskjell på jenter og gutter (det var mer før) eller når de ikke vet opprinnelsen til elevene sine. Det viser ikke respekt, men mangel på den.

Nei, du svarte ikke akkurat vennlig sjøl heller.

Du valgte å se på mitt svar med størst mulig vrangvilje, og da fikk du svar igjen.

Skrevet

Jeg har aldri brydd meg særlig om statsministeres sexliv og synes igrunnen det har null betydning ;-)

Skrevet

Du får vel tåle at jeg og mange andre er lei av den typen agurknyheter. Det er mye mer interessant hvordan Island takler finanskrisen som angår alle.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal jeg ha noen spesiell mening om det. Hva de forskjellige statsministerene gjør i senga si bryr jeg meg faktisk ikke om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...