Gå til innhold

FU: har du alltid et ryddig og rent hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal jeg også. Om ikke oppvaskmaskinen er helt full etter middagen i dag :-D

Men jeg syns de blir så fort fettet jeg. Kan jeg ødelegge dem ved å vaske dem for ofte?

Hadde ikke vasket dem på 2måneder her, og fettet var mektig synlig for å si det slik. Etter det ble det 2 gagner i uka. Sikkert i overkant, men det gjør seg jo helt selv, det er bare å huske det da ;-p

Bra som brannforebygging, har jeg hørt.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

6

• Lillemus

5

• frosken

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest rotehuee og møkkhus
Skrevet

Hvor ryddig har du det hjemme?

Som oftest rotete.

Har du det strøkent i alle skuffer, skap og boder også?

Nei, der er det enda verre. Uff!

Hvis du får besøk når det er rotete i heimen, hvordan takler du det? Bryr du deg om det, eller gir du f?

Jeg blir dritflau. Rydder unna det verste ved å stue det bort på soverom for eksempel og vasker raskt over på bad.

Trives du selv når det er rotete?

Egentlig ikke, men vi er late begge to og roter det fort til igjen selv om vi har klart å rydde opp.

Rydder du barnas rom, eller gjør de det selv - eller lukker dere bare døra?

Har en ettåring som roter alle leker utover og må jo rydde etter vedkommende. Men ofte blir det liggende utover til neste dag..

Hvor ofte vasker du?

Golv? En gang i måneden max. Vasker bad flere ganger i uka, men hender det går lenge mellom golvvask der også.

Jeg spør, fordi dette er et stort stressmoment for meg i hverdagen. Derfor er jeg veldig interessert i å høre hvordan DU har det hjemme.

Tipper vi har det verre enn gjennomsnittet.

Skrevet

Bra som brannforebygging, har jeg hørt.

Ja, det har jeg tenkt på også. Sliter jeg dem ut i oppvaskmaskinen, er det sikkert mulig å få tak i nye også. Foreløpig ser de helt nye ut :-D

Ha en flott tirsdag

Skrevet

Ikke strøkent noen steder. Vasker ganske ofte på kjøkkenet og på badet. Lukker døra til barnerommet. Jeg har da for tusan ikke tid å ha det strøkent hjemme:)

Det var godt å høre ;-)

Skrevet

''Hvor ryddig har du det hjemme?''

På en scala fra 1 til 10 (rottereir til strøkent), så vil eg vel havna på en svak firer, eller kanskje en treer.

''Har du det strøkent i alle skuffer, skap og boder også?''

I skapa er det bra orden, skuffene ganske bra og i bodene er det bomba!

''Hvis du får besøk når det er rotete i heimen, hvordan takler du det?''

Om eg får vite om det like før så drar eg over med støvsugeren, og hiver alt rotet inn i bodene.

''Bryr du deg om det, eller gir du f?''

Det kommer an på hvem som kommer på besøk, og min dagsform.

''Trives du selv når det er rotete?''

Nei, det gjør eg ikkje.

''Rydder du barnas rom, eller gjør de det selv - eller lukker dere bare døra?''

Eg rydder eller lukker døra.

''Hvor ofte vasker du?''

Måtte du spørre om det???

''Måtte du spørre om det???''

*he,he*

Skrevet

.. og spennende å se hvordan dere har det!

Da kan jeg nemlig senke skuldrene ti hakk.

:-)

Skrevet

nei nå flyter det her :-(

Og bare fordi jeg ikke fikk vasket i går.

Reint - nei

hundehår-ja

barnerom- lukket døra ;-D

Leker flyter.....

men i kveld skal jeg rydde, lover, om ikke ender jeg opp dritsur....

Skrevet

Å - vaskehjelp annenhver uke ønsker jeg meg også, nettopp pga den ryddebiten du skriver om.

Etter 10 år, da vi kjøpte oss hus i fjor, ble drømmen om vaskehjelp realisert ;-)

Skrevet

Hvor ryddig har du det hjemme?

Vi ser de fleste flater, men stort sett ikke hele flatene...

Har du det strøkent i alle skuffer, skap og boder også?

Absolutt og overhodet ikke!

Hvis du får besøk når det er rotete i heimen, hvordan takler du det? Bryr du deg om det, eller gir du f?

Får jeg noen minutters forvarsel, så panikkrydder vi. Får jeg det ikke, så bare unnskylder jeg meg og prøver å ikke gremmes alt for mye. Bryr meg, men ikke nok til at jeg ikke kan kose meg hvis besøket er koselig :)

Trives du selv når det er rotete?

Det kommer an på. Takler det greit om det flyter litt, men ikke om det er fryktelig rotete.

Rydder du barnas rom, eller gjør de det selv - eller lukker dere bare døra?

De to største rydder i all hovedsak selv (selv om vi av og til må hjelpe til om det har sklidd helt ut). Minstemanns rom rydder jeg - når jeg ikke bare kan lukke døra lenger...

Hvor ofte vasker du?

Det kommer an på. Har vaskehjelp hver 14. dag, men hun blir sparket nå. Gjør veldig dårlig jobb. Toalett og håndvask på badet vaskes over flere ganger i uka. Ellers støvsuges det jevnlig. Vasking skjer ikke så ofte...

Skrevet

nei nå flyter det her :-(

Og bare fordi jeg ikke fikk vasket i går.

Reint - nei

hundehår-ja

barnerom- lukket døra ;-D

Leker flyter.....

men i kveld skal jeg rydde, lover, om ikke ender jeg opp dritsur....

Hvordan gikk det? :o)

Skrevet

Hvordan gikk det? :o)

Nå er det ryddig, og støvesugt her, nyskiftet på sengene, men skal slenge over gulevene i kveld. Badet ble vasket da :-D

Skrevet

Nå er det ryddig, og støvesugt her, nyskiftet på sengene, men skal slenge over gulevene i kveld. Badet ble vasket da :-D

Det var godt å høre.

Kan du komme hit å ta en "tørn" også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...