ihlie Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 vil kjøpe trådløs telefon og samtidig ta bort ISDN telefonen vi har, altså gå over til vanlig telefon. kan ikke se at vi har bruk for ISDN telefon. hvilken telefon vil du/dere anbefale? 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Er det noen som har fasttelefon enda, altså? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Er det noen som har fasttelefon enda, altså? Det tenkte jeg også. ) Har en venninne som innimellom maser om at jeg må skaffe meg fasttelefon for det er så dyrt å ringe til mobil. Jeg tenker da bare at om hun sier opp fasttelefonen så har hun frigjort en del kroner hun kan putte på mobilen. ) Har bare mobil og kommer ikke til å legge inn fasttelefon nå, flere og flere sier den jo opp. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg vil anbefale deg å undersøke om IP-telefoni kan være noe for deg. 0 Siter
Mrs D Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det tenkte jeg også. ) Har en venninne som innimellom maser om at jeg må skaffe meg fasttelefon for det er så dyrt å ringe til mobil. Jeg tenker da bare at om hun sier opp fasttelefonen så har hun frigjort en del kroner hun kan putte på mobilen. ) Har bare mobil og kommer ikke til å legge inn fasttelefon nå, flere og flere sier den jo opp. ''Jeg tenker da bare at om hun sier opp fasttelefonen så har hun frigjort en del kroner hun kan putte på mobilen.'' Ja, man kan ringe ganske mye med mobilen for det en fasttelefonlinje koster bare i abonnement. Jeg tenker at folk får heller ringe meg litt sjeldnere nå som jeg ikke har fasttelefon lenger. 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Er det noen som har fasttelefon enda, altså? Ja, alle mine nærmeste familiemedlemmer har det, pluss de aller, aller, aller fleste av min sønns venner. 0 Siter
ihlie Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Det tenkte jeg også. ) Har en venninne som innimellom maser om at jeg må skaffe meg fasttelefon for det er så dyrt å ringe til mobil. Jeg tenker da bare at om hun sier opp fasttelefonen så har hun frigjort en del kroner hun kan putte på mobilen. ) Har bare mobil og kommer ikke til å legge inn fasttelefon nå, flere og flere sier den jo opp. Vi ønsker å ha fast telefon. her vi bor er ikke mobil dekningen alltid like god. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Er det noen som har fasttelefon enda, altså? Eh.. ja! 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Vi ønsker å ha fast telefon. her vi bor er ikke mobil dekningen alltid like god. ''Vi ønsker å ha fast telefon. her vi bor er ikke mobil dekningen alltid like god.'' Da kan jeg skjønne det, men det er ikke noe problem her. ) 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Vi ønsker å ha fast telefon. her vi bor er ikke mobil dekningen alltid like god. Vi har ikke det problemet, men jeg liker at det er en telefon som "hører huset til", og ikke minst liker jeg muligheten av at vi har muligheten av å skravle i vei uten å bekymre oss over stråling. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Vi har ikke det problemet, men jeg liker at det er en telefon som "hører huset til", og ikke minst liker jeg muligheten av at vi har muligheten av å skravle i vei uten å bekymre oss over stråling. ''og ikke minst liker jeg muligheten av at vi har muligheten av å skravle i vei uten å bekymre oss over stråling.'' Trådløse fasttelefoner stråler vel like mye som en mobil? Med mindre dere har telefon med ledning da. ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''og ikke minst liker jeg muligheten av at vi har muligheten av å skravle i vei uten å bekymre oss over stråling.'' Trådløse fasttelefoner stråler vel like mye som en mobil? Med mindre dere har telefon med ledning da. ;o) ''Trådløse fasttelefoner stråler vel like mye som en mobil? '' Nei, for der sendes bare signalet fra en basestasjon et annet sted i huset og til hpndsettet, mens for mobil mottas signalet fra et sted mye lenger unna. Og jo dårligere mobilsignal., desto mer stråling. Jeg blir f eks aldri varm på øret av trådløs fasttelefon, men det blir jeg fort av mobilen. ''Med mindre dere har telefon med ledning da. ;o)'' Det har vi _også_! ;-) Tre stykker faktisk - én i hver etasje;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Vi ønsker å ha fast telefon. her vi bor er ikke mobil dekningen alltid like god.'' Da kan jeg skjønne det, men det er ikke noe problem her. ) Jeg liker best å ringe til fast-telefon hvis det er beskjeder til hjemmet - er ikke interessert i å ringe mobilen og få tak i en av foreldrene på forretningsreise til Kina for eksempel... Eller en av ungene som har en mobil som er registrert på foreldrene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg liker best å ringe til fast-telefon hvis det er beskjeder til hjemmet - er ikke interessert i å ringe mobilen og få tak i en av foreldrene på forretningsreise til Kina for eksempel... Eller en av ungene som har en mobil som er registrert på foreldrene. Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks. 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks. Jeg sier som Ole Brumm: Begge deler, takk! :-) Men om andre ikke har fasttelefon, gjør det meg ikke det døyt - det er først og fremst for meg selv og min familie at jeg synes det er fint med fasttelefon. Men dem jeg ringer eller sms'er til som kun har mobiltelefon, er nesten alle sammen single uten barn. unntalkene er, såvidt jeg kan komme på, en venninne som er enslig mor til et myndig, men fortsatt hjemmeboende barn, og den skilte faren til en av min sønns kompiser. Kanskje hadde jeg brydd meg mer om andres mangel på fasttelefon hvis det var fler?? 0 Siter
Luska Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks. ''Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks.'' Enig. Jeg liker også best å få meldinger selv, i stedet for samtale. Da rekker jeg å tenke meg om og evt. finne en unnskyldning for å si nei dersom det er noe jeg ikke har lyst til. ;o) Ikke alltid like lett å komme på noe når man har noen direkte på øret. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks. Da må man kjenne dem nok til å ha mobilnummeret deres, og slippe å velge mellom 5 stk som står registrert på dem. Og du kommer ikke utenom at du evt. får tak i en forelder som ikke er hjemme for tiden. Jeg snakker om f.eks. beskjeder f.eks. fra et idrettslag om ubetalt medlemsavgift, og andre sånne ting. Avtale felles-kjøringer. Si fra om dugnader. Eller om tenåringen min er hos dem,- da er jeg ikke interessert i å snakke med moren som er på shopping.. Jeg vil snakke med _huset_. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks.'' Enig. Jeg liker også best å få meldinger selv, i stedet for samtale. Da rekker jeg å tenke meg om og evt. finne en unnskyldning for å si nei dersom det er noe jeg ikke har lyst til. ;o) Ikke alltid like lett å komme på noe når man har noen direkte på øret. ''Da rekker jeg å tenke meg om og evt. finne en unnskyldning for å si nei dersom det er noe jeg ikke har lyst til. ;o) Ikke alltid like lett å komme på noe når man har noen direkte på øret.'' *Knegg* Nettopp! ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Jeg synes det er myyye kjekkere med mobil, da sender jeg bare en melding og så kan foreldrene vurdere og kanskje snakke både sammen og med barnet før de bestemmer seg for om det passer med besøk f.eks.'' Enig. Jeg liker også best å få meldinger selv, i stedet for samtale. Da rekker jeg å tenke meg om og evt. finne en unnskyldning for å si nei dersom det er noe jeg ikke har lyst til. ;o) Ikke alltid like lett å komme på noe når man har noen direkte på øret. Jeg er også veldig glad i sms som verktøy. Kjempeflott til å gi ymse beskjeder som tar mye, mye kortere tid enn samtaler. Men i andre tilfeller vil jeg "skravle" - det er noe annet. Da vil jeg helst bruke fastlinja. Og dessuten kan jeg alltid ringe hjem til junior når han er hjemme alene etter skoletid, uten tanke på om han har husket å sette mobilen på lading og/eller om den er å nærme han at han hører den osv. Med stort hus kan det fort hende at mobilen ligger et helt annet sted enn der gutten oppholder seg... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg vil anbefale deg å undersøke om IP-telefoni kan være noe for deg. Vi har hatt IP-telefoni i fire år, og det har alltid vært trøbbel med den, samtidig som vi brukte den så lite, så nå går vi tilbake til vanlig analog telefoni fra Telenor. Vi må ha telefon i huset pga alarmen, og har valgt miniabonnement fra Telenor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.