Gå til innhold

Fødende kvinne fikk ikke banne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2009/02/02/nyheter/innenriks/helsetilsynet/fodsel/sykehus/4651156/

Nå husker ikke jeg om eg bannet eller ei under fødselen, men selv om jeg til vanlig ikke tyr til ord av tvilsom betydning, ser jeg ikke bort fra at det skjedde, jeg var på et tidspunkt fly hakke forbannet på alt og alle!

Men seriøst, for en vanvittig snerpete jordmor, litt takhøyde må det være når folk føder barn!

Skrevet

Hun jordmora skulle vært taua inn. Makan.

Gjest hjelpesmeg
Skrevet

Det værste var vel ikke at hun ikke skulle banne, men å da komme drassende med at hun påkallte djevelen og fortjente en tøff fødsel. Og deretter følge opp med at hun skulle be!

Hadde det der vært meg skulle det blitt månelyst på den fødestua!

Skrevet

Hun jordmora skulle vært taua inn. Makan.

Enig. På en plass med hvite frakker og tvangstrøyer. Og ikke faen om hun skulle få banne! *hehe*

Skrevet

*Sjokkert*

Dette er jo maktmisbruk av en pasient i en ganske utsatt og hjelpeløs situasjon! Fint at hun ble anmeldt, tvangsbønn og ønsker om en smertefull fødsel hører ikke hjemme på fødestua!!

Skrevet

*Sjokkert*

Dette er jo maktmisbruk av en pasient i en ganske utsatt og hjelpeløs situasjon! Fint at hun ble anmeldt, tvangsbønn og ønsker om en smertefull fødsel hører ikke hjemme på fødestua!!

''tvangsbønn og ønsker om en smertefull fødsel hører ikke hjemme på fødestua!!

''

I grunnen ikke noe annet sted heller...

Skrevet

''

Det samme tenkte jeg.

Skrevet

Den jordmora hadde ikke jeg oppholdt meg på samme fødestue som særlig lenge! Eks-mannen min ville nemlig sendt henne ut og forlangt ny jormor tvert. :o)

Herregud for ei hurpe!

Skrevet

''

''I grunnen ikke noe annet sted heller...''

Nei, men selvsagt ikke! Men hvis man skulle finne på å be bedehuspastoren om å delta under fødsel for å støtte deg gjennom det, må du likesom regne med det. Men ikke fra en offentlig ansatt jordmor i det offentlige helsevesenet, da vil jeg kalle det kriminelt.

Skrevet

Det værste var vel ikke at hun ikke skulle banne, men å da komme drassende med at hun påkallte djevelen og fortjente en tøff fødsel. Og deretter følge opp med at hun skulle be!

Hadde det der vært meg skulle det blitt månelyst på den fødestua!

Enig!

Skrevet

Håhå, om en jordmor hadde prøvd å kjefte på meg for språkbruk under fødselen, hadde jeg sannsynligvis lært henne såpass mange nye gloser at ørene hennes ville blødd.

Skrevet

Håhå, om en jordmor hadde prøvd å kjefte på meg for språkbruk under fødselen, hadde jeg sannsynligvis lært henne såpass mange nye gloser at ørene hennes ville blødd.

Hehe, den tanken har slått meg også, og da vil jeg ikke si at "frisk språkbruk" ville vært et betegnende uttrykk. :) Dama hadde i det minste etterpå visst hvor David kjøpte ølet. :)

Skrevet

Hehe, den tanken har slått meg også, og da vil jeg ikke si at "frisk språkbruk" ville vært et betegnende uttrykk. :) Dama hadde i det minste etterpå visst hvor David kjøpte ølet. :)

*hehe*

Jeg skulle glatt ha lira av meg noe veldig stygt, lært i Nord-Norge ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233599122' post='4082193]

*hehe*

Jeg skulle glatt ha lira av meg noe veldig stygt, lært i Nord-Norge ;-)

En venninne av søstra mi var så til de grader misfornøyd med sin jordmor under den ene fødselen at da jordmora sydde etterpå og kom litt utenfor området som var bedøvet så sørget hun for å sette inn et realt spark i ren "refleks"...

Skrevet

En venninne av søstra mi var så til de grader misfornøyd med sin jordmor under den ene fødselen at da jordmora sydde etterpå og kom litt utenfor området som var bedøvet så sørget hun for å sette inn et realt spark i ren "refleks"...

*hehe*

Skrevet

Snerpe.. Sikkert samme skrellet som nektet meg epidural. -Nei, for det pleide ikke hun å tilby "sine fødende".

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg har en tendens til å rope grisete banneord når jeg får vondt,

fitte, helvetes fittekuk, osv...

men tror jeg klarte å bite i meg banneorda da jeg fødde, enda så vondt det var, men jeg skrek om hvor vondt det var, var vanskelig å la være å brøle. Mannen min hadde sagt på forhånd jeg ikke måtte brøle pga d var så flaut... men det var da lettere sagt enn gjort.

Det er ikke akkurat så lett å holde igjen for banneord eller noe når man føder, dette er en ubeskrivelig smerte og man er ikke akkurat seg selv. er nok av de som har kalt ektefellen sin de verste ting under fødselen...

Så uansett hvor kristen en er - en klarer ikke å la være å slenge fra seg banneord under slike ekstreme smerter.

Nei, det hjelper sikkert ikke å påkalle djevelen, men orda må ut..... kanskje gir de mer kraft til å holde ut og presse ut ungen.

Skrevet

Skulle ikke forundre meg om det var samme jordmora som jeg hørte om en gang, fra en kollega. Hun var ung og enslig da hun fødte, og den moralske jordmora hadde sagt til henne: "Ja du skrek nok ikke like mye den gangen ungen kom INN tenker jeg".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...