Gjest VKF Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Nå maser jeg fælt, men hva med dette da? http://www.fineart.no/product?product_id=345401 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Fint. Jo. Fint. Men jeg hadde ikke gitt 7000,- for det. Men såvidt jeg har skjønt har dere en heeeeelt annen økonomi enn meg. ) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Fint. Jo. Fint. Men jeg hadde ikke gitt 7000,- for det. Men såvidt jeg har skjønt har dere en heeeeelt annen økonomi enn meg. ) Ikke så god økonomi at vi har prioritert å kjøpe så dyre bilder. Vi har arvet og fått i bryluppet vårt og en hel gjeng gikk sammen og kjøpte et bilde til 40-års-dagen. Det dyreste jeg har kjøpt selv er Fame-bildene av oss selv og det kostet 10.000. Men nå lurer jeg litt på om jeg skal koste på meg et ordentlig bilde. Har aldri gjort det før og jeg trenger noe som frisker opp blandt alt det grå/sort/hvite vi har på veggene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Ikke så god økonomi at vi har prioritert å kjøpe så dyre bilder. Vi har arvet og fått i bryluppet vårt og en hel gjeng gikk sammen og kjøpte et bilde til 40-års-dagen. Det dyreste jeg har kjøpt selv er Fame-bildene av oss selv og det kostet 10.000. Men nå lurer jeg litt på om jeg skal koste på meg et ordentlig bilde. Har aldri gjort det før og jeg trenger noe som frisker opp blandt alt det grå/sort/hvite vi har på veggene. ''Men nå lurer jeg litt på om jeg skal koste på meg et ordentlig bilde. Har aldri gjort det før og jeg trenger noe som frisker opp blandt alt det grå/sort/hvite vi har på veggene.'' Gjør det! Jeg kjøpte to originaler fra en barnbok ("Bobadilla Brun og den udødelige makrellen" av Thore Hansen) for litt av pengene jeg arvet etter min mor og fikk dem rammet pent inn på et skikkelig rammeverksted. Har dem over sofaen og jeg er utrolig glad i de bildene. ) Har ikke angret ett sekund selv om det ble rundt 2000,- tilsammen såvidt jeg husker. 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Men nå lurer jeg litt på om jeg skal koste på meg et ordentlig bilde. Har aldri gjort det før og jeg trenger noe som frisker opp blandt alt det grå/sort/hvite vi har på veggene.'' Gjør det! Jeg kjøpte to originaler fra en barnbok ("Bobadilla Brun og den udødelige makrellen" av Thore Hansen) for litt av pengene jeg arvet etter min mor og fikk dem rammet pent inn på et skikkelig rammeverksted. Har dem over sofaen og jeg er utrolig glad i de bildene. ) Har ikke angret ett sekund selv om det ble rundt 2000,- tilsammen såvidt jeg husker. ''Har ikke angret ett sekund selv om det ble rundt 2000,- tilsammen såvidt jeg husker.'' Mangler det en null? Ellers synes jeg ikke at 2000 kroner for to innrammede bilder er noe dyrt i det hele tatt. Det koster jo omtrent det for bare rammene, ihvertfall hvis de ikke er veldig små. 0 Siter
Elis31 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det var veldig pent, men litt for kjølig for min smak. Ser for meg at man står og ser ut på en hutrende kald dag. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg likte det bedre. Veldug kult! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg likte det bedre. Veldug kult! veldig 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Du må ikke kjøpe fra galleriet først og fremst! Se på bilder på auksjon, og hvis du finner et du liker, må du ligge som gjedda i sivet til like før budfristen går ut. Jeg gjorde det på et bilde jeg kjøpte der - hadde t.o.m. lagt inn varsling på mobiltelefonen;-) Det kommer på ymse avgifter osv samt frakt, men mener å huske at jeg ga mellom 1500 og 1600 summa smummarum for et bilde som hadde "galleripris" på 6000 kroner. I tillegg kom innramminga, men det tok jeg ikke på fineart. Det er veldig viktig å ta med bildet til et rammeverksted for å velge de beste nyansene i rammefarge, passepartout osv, fremfor at du sitter og velger og klikker dette på internett uten å ha sett bildet på "ånkli". 0 Siter
Elis31 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det var veldig pent, men litt for kjølig for min smak. Ser for meg at man står og ser ut på en hutrende kald dag. Hadde brukt god til på å finne et som jeg likte veldig godt. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det var veldig pent, men litt for kjølig for min smak. Ser for meg at man står og ser ut på en hutrende kald dag. Jeg liker vinteren, så jeg synes motivet var koselig og fargen passer jo til sofaputene mine, he he:-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg liker vinteren, så jeg synes motivet var koselig og fargen passer jo til sofaputene mine, he he:-) Hva gjør du når du bytter ut sofaputene, da? ;-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Du må ikke kjøpe fra galleriet først og fremst! Se på bilder på auksjon, og hvis du finner et du liker, må du ligge som gjedda i sivet til like før budfristen går ut. Jeg gjorde det på et bilde jeg kjøpte der - hadde t.o.m. lagt inn varsling på mobiltelefonen;-) Det kommer på ymse avgifter osv samt frakt, men mener å huske at jeg ga mellom 1500 og 1600 summa smummarum for et bilde som hadde "galleripris" på 6000 kroner. I tillegg kom innramminga, men det tok jeg ikke på fineart. Det er veldig viktig å ta med bildet til et rammeverksted for å velge de beste nyansene i rammefarge, passepartout osv, fremfor at du sitter og velger og klikker dette på internett uten å ha sett bildet på "ånkli". Men er det ikke veldig tidkrevende? Ikke lett å finne et bilde med riktig farge heller kanskje? 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Hva gjør du når du bytter ut sofaputene, da? ;-) De må jeg jo bare ha en del år fremover nå:-) Har jo ganske nylig pusset opp og skiftet stil og jeg er ikke av dem som gidder å skifte stil så alt for ofte, så nå får jeg leve med slik det er om det blir aldri så umoderne:-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Men er det ikke veldig tidkrevende? Ikke lett å finne et bilde med riktig farge heller kanskje? Det å finne et passende bilde på internett må jo være det samme enten du finner det i galleriet til fineart eller i auksjonen deres. Men hvis du liker det bildet og har råd til det, er det jo bare å fleske til. Vedr tidkrevende: Det å bla seg gjennom ymse bilder på fineart for å finne noe man liker tar like lang eller like kort tid enten det er i galleriet eller på auksjon. Når jeg så hadde funnet bildet, la jeg inn møtevarsler på mobilen min kanskje ca 20 minutter før budfristen gikk ut (dette var om 1-2 døgn). Da det peip, gikk jeg inn på nettet og la inn et bud, og dette ble bekrfetet ved epost til meg. Etter budfristens utløp fikk jeg ny mail som bekreftet at jeg vant auksjonen, og så klikket jeg meg videre på link der for å betale. (og den delen av transaksjonen er også lik enten det er gallerikjøp eller auksjon). En uke eller to etterpå kom bildet sammenrullet i et papprør i posten, og så tok jeg det med til et rammeverksted for innramming. Det kostet drøyt 800 for dette. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Har ikke angret ett sekund selv om det ble rundt 2000,- tilsammen såvidt jeg husker.'' Mangler det en null? Ellers synes jeg ikke at 2000 kroner for to innrammede bilder er noe dyrt i det hele tatt. Det koster jo omtrent det for bare rammene, ihvertfall hvis de ikke er veldig små. De er ca. 30x36 cm kanskje, selve motivene er mye mindre da, de har brede passe partout'er begge to. For meg er 2000,- mye å bruke på to bilder. ) Når jeg tenker meg om betalte jeg vel bortimot 3000,- kanskje? Husker ikke helt, men mye penger for meg. ) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det å finne et passende bilde på internett må jo være det samme enten du finner det i galleriet til fineart eller i auksjonen deres. Men hvis du liker det bildet og har råd til det, er det jo bare å fleske til. Vedr tidkrevende: Det å bla seg gjennom ymse bilder på fineart for å finne noe man liker tar like lang eller like kort tid enten det er i galleriet eller på auksjon. Når jeg så hadde funnet bildet, la jeg inn møtevarsler på mobilen min kanskje ca 20 minutter før budfristen gikk ut (dette var om 1-2 døgn). Da det peip, gikk jeg inn på nettet og la inn et bud, og dette ble bekrfetet ved epost til meg. Etter budfristens utløp fikk jeg ny mail som bekreftet at jeg vant auksjonen, og så klikket jeg meg videre på link der for å betale. (og den delen av transaksjonen er også lik enten det er gallerikjøp eller auksjon). En uke eller to etterpå kom bildet sammenrullet i et papprør i posten, og så tok jeg det med til et rammeverksted for innramming. Det kostet drøyt 800 for dette. Har du link? 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 De er ca. 30x36 cm kanskje, selve motivene er mye mindre da, de har brede passe partout'er begge to. For meg er 2000,- mye å bruke på to bilder. ) Når jeg tenker meg om betalte jeg vel bortimot 3000,- kanskje? Husker ikke helt, men mye penger for meg. ) Vi har heller ingen superdyre bilder, altså;-) Og prisen høres helt OK ut for bilder på den str, men grunnen til at jeg kommenterte det, var at jeg fikk inntrykk av at dette var århundrets kunskjøp, og 1000 kroner per ferdig innrammede bilde er ikke noen kjempesum, da.;-) Mitt sist anskaffede bilde fra fineart er vel drøyt 50x70 med passepartout og det hele, og det kostet meg ca 2 400 ferdig innrammet. Hvis jeg hadde kjøpt det fra galleriet hos fineart, hadde det kostet ca 7000 inkl ramme. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg synes ikke det er stygt, men ville ikke hatt det på veggene heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.