Gå til innhold

Dere med varmepumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere bare varmepumpe når det er over 10 minus eller brukes vedovn i tilegg eller bare vedovn?

Skrevet

Når det ikke huset holder seg varmt nok med bare varmepumpe - enten om det er fordi det er spesielt kaldt - eller om det er fordi det blåser mye, fyrer vi med ved i tillegg.

Skrevet

Ned til ca 15 minus bruker vi bare varmepumpe. Blir det kaldere, så sper vi på med panelovner.

Skrevet

Vi har varmepumpa på kjøkkenet der den gir ca. 23 grader, på stua får den ikke opp tempen til mer enn 19-20 grader avhengig av utetemp så der fyrer vi med ved i tillegg. Vi er veldig glade i "vedvarmen" begge to. :o)

Skrevet

Vi har varmepumpa på kjøkkenet der den gir ca. 23 grader, på stua får den ikke opp tempen til mer enn 19-20 grader avhengig av utetemp så der fyrer vi med ved i tillegg. Vi er veldig glade i "vedvarmen" begge to. :o)

Vedvarmen er deilig ja:) Særlig når man er syk..

Varmepumpa her stopper opp og av iser seg ofte når det er kaldt å da får den ikke opp varmen i stua.

Skrevet

Ned til ca 15 minus bruker vi bare varmepumpe. Blir det kaldere, så sper vi på med panelovner.

Stopper den ikke opp for å av ise seg når det er så kaldt?

Skrevet

Når det ikke huset holder seg varmt nok med bare varmepumpe - enten om det er fordi det er spesielt kaldt - eller om det er fordi det blåser mye, fyrer vi med ved i tillegg.

Det er deilig med vedocns varme når det blir så kaldt:)

Skrevet

Den stopper opp for avising, men det tar jo ikke mange sekunder? Den snur vel bare varmen en bitteliten stund og så snur den tilbake igjen og varmer videre. Det er like varmt på kjøkkenet hos oss når det er -15 ute som når det er 0.

Skrevet

Den stopper opp for avising, men det tar jo ikke mange sekunder? Den snur vel bare varmen en bitteliten stund og så snur den tilbake igjen og varmer videre. Det er like varmt på kjøkkenet hos oss når det er -15 ute som når det er 0.

Når jeg sto opp i dag viste varmepumpa 18 grader, men den var innstilt på 23 grader.

avisning tar ca 1-2 minutter her.

Skrevet

Vi har luft til vann varmepumpe - og har følgelig vannbåren varme i gulvene. Trenger ingening mer enn varmepunmpen, men fyrer litt på peisen når det er kaldt ute likevel fordi det er koselig. Vi har ikke alternativ oppvarming i form av ovner e.l

Skrevet

Vedvarmen er deilig ja:) Særlig når man er syk..

Varmepumpa her stopper opp og av iser seg ofte når det er kaldt å da får den ikke opp varmen i stua.

''Varmepumpa her stopper opp og av iser seg ofte når det er kaldt å da får den ikke opp varmen i stua.''

Ups!!! Eg er fersk varmepumpe-eiger og mi stoppa og "surkla" noe voldsomt kl 0800 i går, eg prøvde å starte vifta uten at noe skjedde.

Da ringte eg å klaga til rørleggeren, han var på ferie i syden, kanskje det bare var avvising som foregikk?

Ps! Han tok det med godt humør, og skulle sjekke pumpa når han kom til Norge.:-)

Skrevet

Når det blåser mye fyrer vi gjerne i peisen også. Men hvis det ikke blåser holder den fint varmen inne selv om det er -10. Vi bor i et trekkfullt hus.

Skrevet

''Varmepumpa her stopper opp og av iser seg ofte når det er kaldt å da får den ikke opp varmen i stua.''

Ups!!! Eg er fersk varmepumpe-eiger og mi stoppa og "surkla" noe voldsomt kl 0800 i går, eg prøvde å starte vifta uten at noe skjedde.

Da ringte eg å klaga til rørleggeren, han var på ferie i syden, kanskje det bare var avvising som foregikk?

Ps! Han tok det med godt humør, og skulle sjekke pumpa når han kom til Norge.:-)

Vi også visste ikke dette om avisning så vi også klaget:)

På displayet på vår står det HI når den aviser seg og plutselig sukker den tungt liksom og graderne kommer tilbake i dispalyet. da er den ferdig med avisningen:)

Skrevet

Når det blåser mye fyrer vi gjerne i peisen også. Men hvis det ikke blåser holder den fint varmen inne selv om det er -10. Vi bor i et trekkfullt hus.

Da har du nok en bra varmepumpe:)

Skrevet

Vi har luft til vann varmepumpe - og har følgelig vannbåren varme i gulvene. Trenger ingening mer enn varmepunmpen, men fyrer litt på peisen når det er kaldt ute likevel fordi det er koselig. Vi har ikke alternativ oppvarming i form av ovner e.l

ååå gulvvarme må være deilig :)

Skrevet

ååå gulvvarme må være deilig :)

Det er kjempedeilig :-)

Skrevet

Vi også visste ikke dette om avisning så vi også klaget:)

På displayet på vår står det HI når den aviser seg og plutselig sukker den tungt liksom og graderne kommer tilbake i dispalyet. da er den ferdig med avisningen:)

Har "lest" gjennom bruksanvisningen no, men fant ikkje noe om avvising, men det er nok det som har skjedd.

Det stod noe om "plasmacluster", gudene vet hva det er...:-)

Skrevet

Joda, men ikke så lenge at det blir et problem i fhd til varmen i huset. Sitter og "varmedusjer" meg under pumpa nå. Deilig etter en frisk tur ute i vinteren :)

Skrevet

Har "lest" gjennom bruksanvisningen no, men fant ikkje noe om avvising, men det er nok det som har skjedd.

Det stod noe om "plasmacluster", gudene vet hva det er...:-)

Dårlig bruksanvisning hos oss for der sto det heller ikke noe om avisning, ikke sa montøren noe heller:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...