Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=546858 Og ble frikjent. Skulle bare mangle spør du meg. Denne snørrungen hadde bare godt av det! Endelig en fornuftig avgjørelse i retten. 0 Siter
Gjest Verden går ikke riktig vei Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Henger meg på. Tenkte akkurat det samme når jeg leste det i sta. Det skulle bare mangle. Det er helt ille hvor fulle av faen ungdommen kan være i dag, og det en egentlig har lyst til når en ser eller hører slike drittunger som dette er å legge dem over knea og gi dem god gammeldags og flau juling på blanke messingen. Faren er bare at de hadde stikket deg ned med kniv etterpå Bra at den voksen fikk medhold her i allefall. Håper på flere frifinnelser i fremtiden også. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Til pass for lille Mr Kriminell. *klapper* 0 Siter
grot Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Henger meg på. Tenkte akkurat det samme når jeg leste det i sta. Det skulle bare mangle. Det er helt ille hvor fulle av faen ungdommen kan være i dag, og det en egentlig har lyst til når en ser eller hører slike drittunger som dette er å legge dem over knea og gi dem god gammeldags og flau juling på blanke messingen. Faren er bare at de hadde stikket deg ned med kniv etterpå Bra at den voksen fikk medhold her i allefall. Håper på flere frifinnelser i fremtiden også. Jeg synest ikke det er det minste rart at det finnes mange bøller blant ungdommen så lenge det finst så mange udugelige foreldre. Som f.eks disse her , som tar saken til retten for å ta den "store stygge mannen" som var så slem med "lillegutt". Det finnest dessverre så altfor mange slike foreldre..:-( 0 Siter
morsan Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Fra lagmannsrettens uttalelser: ''Vi mener at det er en enda klarere ærekrenkelse å bli oppfordret til å dra hjem og utføre visse seksuelle handlinger med mora. '' *he he* 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 Jeg synest ikke det er det minste rart at det finnes mange bøller blant ungdommen så lenge det finst så mange udugelige foreldre. Som f.eks disse her , som tar saken til retten for å ta den "store stygge mannen" som var så slem med "lillegutt". Det finnest dessverre så altfor mange slike foreldre..:-( Jeg hadde frydet meg kostelig om en av ungene mine fikk slik behandling om de skulle være like sylfrekke som ungene i artikkelen her. Da hadde jeg bare applaudert torghandleren. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Gutten fortjente det, bortsett fra dette med kveldertaket om det stemmer. På den annen side gir en slik dom signaler om at det er helt ok å ordne opp på egen hånd og det er vel ikke helt bra. Jeg kjenner også ei jeg gjerne skulle ha kastet opp i samme fontena:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 Gutten fortjente det, bortsett fra dette med kveldertaket om det stemmer. På den annen side gir en slik dom signaler om at det er helt ok å ordne opp på egen hånd og det er vel ikke helt bra. Jeg kjenner også ei jeg gjerne skulle ha kastet opp i samme fontena:-) ''På den annen side gir en slik dom signaler om at det er helt ok å ordne opp på egen hånd og det er vel ikke helt bra.'' Noen ganger, i slike tilfeller som dette, synes jeg det er helt i orden at man ordner opp selv. Politiet har jo ikke ressurser til å gjøre noe alikevel. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 ''På den annen side gir en slik dom signaler om at det er helt ok å ordne opp på egen hånd og det er vel ikke helt bra.'' Noen ganger, i slike tilfeller som dette, synes jeg det er helt i orden at man ordner opp selv. Politiet har jo ikke ressurser til å gjøre noe alikevel. ''Noen ganger, i slike tilfeller'' Det er dette her med "noen ganger" og "i slike tilfeller" som kan skape usikkerhet om hva som er lov og ikke lov. Hva menes med det? Det bør vel egentlig være klare lover når det gjelder slik ting. Vi er vel mange som kunne ha tenkt oss å gjort det samme, men som er opplært til at det skal være politiet som tar seg av slike saker. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Jeg kunne nok funnet på å gjøre nøyaktig det samme som denne torg-handleren! Ungen fikk akkurat som fortjent! Dagens ungdommer trenger å erfare at dårlig oppførsel har konsekvenser. Forhåpentligvis har dette "skrekkopplevelsen" fått ham til å tenke seg om 2 ganger før nestegang han oppfører seg respektløst ovenfor en fremmed voksen. Hadde mitt barn oppført seg sånn, hadde jeg virkelig ønsket at noen tok affære og fikk jekket ham ned noen hakk... 0 Siter
løvinne71 Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 ''Noen ganger, i slike tilfeller'' Det er dette her med "noen ganger" og "i slike tilfeller" som kan skape usikkerhet om hva som er lov og ikke lov. Hva menes med det? Det bør vel egentlig være klare lover når det gjelder slik ting. Vi er vel mange som kunne ha tenkt oss å gjort det samme, men som er opplært til at det skal være politiet som tar seg av slike saker. Politiet tar ikke slike saker! Dette er en typisk "der og da" situasjon, hvor konsekvensene bør komme umiddelbart. Jeg synes torghandlerens reaksjon må kunne sies å være av "oppdragende" art, ikke et overgrep som var fysisk og voldelig. Drittungen stjal og provoserte helt bevisst. Og han fortjente i høyeste grad å få en merkbar og umiddelbar reaksjon på dette. Jeg tipper at de fleste som var vitne til opptrinnet, ga sin fulle sympati med torghanhdleren... 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 ''Noen ganger, i slike tilfeller'' Det er dette her med "noen ganger" og "i slike tilfeller" som kan skape usikkerhet om hva som er lov og ikke lov. Hva menes med det? Det bør vel egentlig være klare lover når det gjelder slik ting. Vi er vel mange som kunne ha tenkt oss å gjort det samme, men som er opplært til at det skal være politiet som tar seg av slike saker. ''Vi er vel mange som kunne ha tenkt oss å gjort det samme, men som er opplært til at det skal være politiet som tar seg av slike saker.'' Politiet har jo ikke engang ressurser til å ta seg alvorlige saker så jeg ser ingenting i veien for å dyppe en snørrunge som i artikkelen. Men jeg skjønner argumentet ditt. ) 0 Siter
Gjest Verden går ikke riktig vei Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Jeg synest ikke det er det minste rart at det finnes mange bøller blant ungdommen så lenge det finst så mange udugelige foreldre. Som f.eks disse her , som tar saken til retten for å ta den "store stygge mannen" som var så slem med "lillegutt". Det finnest dessverre så altfor mange slike foreldre..:-( Det har du helt rett i. Det er klart de voksne er en sterk årsak til at unger og ungdom skjærer helt ut i dag. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Gutten fortjente det, bortsett fra dette med kveldertaket om det stemmer. På den annen side gir en slik dom signaler om at det er helt ok å ordne opp på egen hånd og det er vel ikke helt bra. Jeg kjenner også ei jeg gjerne skulle ha kastet opp i samme fontena:-) ''Jeg kjenner også ei jeg gjerne skulle ha kastet opp i samme fontena:-)'' Hvordan går det med den saken? Jeg fikk med meg at du tilslutt anmeldte med navn. Har det skjedd noe videre? 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233678251' post='4082979] ''Jeg kjenner også ei jeg gjerne skulle ha kastet opp i samme fontena:-)'' Hvordan går det med den saken? Jeg fikk med meg at du tilslutt anmeldte med navn. Har det skjedd noe videre? Den ble henlagt. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Den ble henlagt. Føkk. Hva gjør du videre? 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Politiet tar ikke slike saker! Dette er en typisk "der og da" situasjon, hvor konsekvensene bør komme umiddelbart. Jeg synes torghandlerens reaksjon må kunne sies å være av "oppdragende" art, ikke et overgrep som var fysisk og voldelig. Drittungen stjal og provoserte helt bevisst. Og han fortjente i høyeste grad å få en merkbar og umiddelbar reaksjon på dette. Jeg tipper at de fleste som var vitne til opptrinnet, ga sin fulle sympati med torghanhdleren... Jeg er ikke uenig i det du skriver. Jeg bare ser at det kan være vanskelig for mange å gjøre det samme, da man ladri helt kan vite om det er rett eller galt. Selv hadde jeg aldri turt med tanke på konsekvensene det kunne fått for meg selv. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233678401' post='4082985] Føkk. Hva gjør du videre? Ingenting. Har meldt fra til barnevernet og da synes jeg at jeg har gjort mitt. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ingenting. Har meldt fra til barnevernet og da synes jeg at jeg har gjort mitt. ok 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.