avidi Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Er det noen som har erfaringer med spinalhodepine etter en ryggoperasjon? Jeg hadde en nerve i klem i bekken regionen og ble oprerert sist onsdag. Torsdag morgen hadde jeg en intens hidepine og kvalme som legen diagnostiserte som spinalhodepine. De hadde sansynligvis vært borti dura( ryggmargshinnen) under operasjonen selv om kirurgen hevdet at det var nesten utenkelig. Jeg ble lagt i flat leie i tre dager og behandlet med kofeintabletter og sterke smertestillende tabletter. Lørdag fikk jeg lov å stå opp, og søndag var jeg så bra at jeg fikk reise hjem. I dag er hodepinen ganske intens igjen, jeg har sovet mye av dagen og pøser på med kaffe. Hvor lang tid vil det ta før en slik hodepine slipper taket, noem som vet? 0 Siter
Gjest slik var det for meg Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Veldig variabelt. Jeg hadde vondt i den grad at jeg kastet opp eter 8 dager. Det er nok ekstremt og personalet der jeg var innlagt trodde ikke helt på meg. Jeg klarte ikke være oppreist, men satte meg opp for å spise etter påtrykk fra dem, og kastet opp.... Ble lagt inn etter tre dager husker jeg. Da var det så intenst at jeg ikke var tilsnakkendes. Jeg fikk høre at det kunne være veldig variabelt når det gikk over. Men jeg var nok ekstrem da. 0 Siter
Gjest tinzytown Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Har aldri opplevd verre en spinalhodepine, lå rett ut på sykehuset i en uke. kunne ikke sitte, stå eller noen ting. det endte med at jeg måtte få en blod patch (tror jeg det het) de måtte pumpe blod inn i tomrommet igjen.. 2 dl.. men fy søren å det hjalp, ikke vært dårlig siden... men problemet med en spinalhodepine er at hos noen så tetter ikke stikket seg og det fortsetter å komme ut spinalveske.. derfor er det en regel på at om man fremdeles er syk etter en uke så får man en blod patch.. for blodet koagulerer og tetter hullet. var bra 1 til 2 timer etterpå, ikke mer problemer og ikke særlig vondt å få det gjort heller. var søren meg verdt det altså... 0 Siter
avidi Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 Har aldri opplevd verre en spinalhodepine, lå rett ut på sykehuset i en uke. kunne ikke sitte, stå eller noen ting. det endte med at jeg måtte få en blod patch (tror jeg det het) de måtte pumpe blod inn i tomrommet igjen.. 2 dl.. men fy søren å det hjalp, ikke vært dårlig siden... men problemet med en spinalhodepine er at hos noen så tetter ikke stikket seg og det fortsetter å komme ut spinalveske.. derfor er det en regel på at om man fremdeles er syk etter en uke så får man en blod patch.. for blodet koagulerer og tetter hullet. var bra 1 til 2 timer etterpå, ikke mer problemer og ikke særlig vondt å få det gjort heller. var søren meg verdt det altså... Takk for svar. Kontakter jeg sykehusset igjen hvis jeg ikke blir bedre? Var det ditt eget blod som ble pumpet inn i hulrommet og ble du helt bra etterpå. Får de det an litt og håpe det gir seg. 0 Siter
Gjest tinzytown Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Takk for svar. Kontakter jeg sykehusset igjen hvis jeg ikke blir bedre? Var det ditt eget blod som ble pumpet inn i hulrommet og ble du helt bra etterpå. Får de det an litt og håpe det gir seg. Bare hyggelig. Bare å kontakte sykehuset ja. Det er ditt eget blod de bruker ja, så ikke noe smittefare eller noe sånt farlig. Jeg ble helt bra.. ikke kjent noe til det på 1 år nå snart. Vet ikke hvor lenge du har vært syk, men bare å se det ann.. I de fleste tilfeller skal det gå over av seg selv. 0 Siter
BMS! Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Når mann har tatt spnalprøve, pleier denne hodepinen å vare i ca 1 -1,5 uke. Ligge, kaffe og Cola, har han fått råd om. Stakkars deg, det er vist fryktelig vondt, og jeg har en mann som aldri klager, men å ligge rett ut, gjør vist at vesken fordeler seg, og trykket hjelper litt på. Lykke til, håper det går over snart. Vennlig hilsen 0 Siter
avidi Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 Når mann har tatt spnalprøve, pleier denne hodepinen å vare i ca 1 -1,5 uke. Ligge, kaffe og Cola, har han fått råd om. Stakkars deg, det er vist fryktelig vondt, og jeg har en mann som aldri klager, men å ligge rett ut, gjør vist at vesken fordeler seg, og trykket hjelper litt på. Lykke til, håper det går over snart. Vennlig hilsen Takk for det. Jeg ligger for det meste men har en syk gutt i tillegg som trenger litt oppmerksomhet. Skal prøve å spe på med cola, blir kvalm av så mye kaffe. 0 Siter
ingoen Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Hei stakkars du! Ikke noe stas med spinalhodepine, nei, det vet jeg alt om! Jeg fikk det for 2 år siden, etter epidural i fødselen. Måtte ligge i 1 døgn med nåla i ryggen, og etterpå fikk jeg en blood patch. Det hjalp ikke i det hele tatt. Etter 8 dager på sykehuset i horisontal stilling, klarte jeg å mase meg til å få reise hjem. Det var en strabasiøs tur, selv om jeg bare lå i setet i bilen. Husker ikke helt akkurat når hodepinen gav seg, men husker at jeg var veldig pjusk leeenge. Husker generelt lite fra de første 2 mnd med lillegutt. MEN; det går over til slutt, og man må bare slappe og og vente tålmodig! God bedring - føler med deg! Klem fra 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Kjøp noen hodepinetabeletter med koffein, eg husker ikkje navnet men tror pakken var lyseblå, de har den på apoteket. 0 Siter
avidi Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Skrevet 3. februar 2009 Hei stakkars du! Ikke noe stas med spinalhodepine, nei, det vet jeg alt om! Jeg fikk det for 2 år siden, etter epidural i fødselen. Måtte ligge i 1 døgn med nåla i ryggen, og etterpå fikk jeg en blood patch. Det hjalp ikke i det hele tatt. Etter 8 dager på sykehuset i horisontal stilling, klarte jeg å mase meg til å få reise hjem. Det var en strabasiøs tur, selv om jeg bare lå i setet i bilen. Husker ikke helt akkurat når hodepinen gav seg, men husker at jeg var veldig pjusk leeenge. Husker generelt lite fra de første 2 mnd med lillegutt. MEN; det går over til slutt, og man må bare slappe og og vente tålmodig! God bedring - føler med deg! Klem fra Takk skal du ha. Jeg er heldigvis ikke så ille, jeg klarer å være oppe en time eller to i slengen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.