Gå til innhold

Vasking av hender etter dobesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan bli syk av bakterier,det smitter fort..

Ikke noe særlig å være syk,spesiellt omgangssyke smitter lett.

Feil, du blir syk av å _ikke_ eksponere deg for bakterier. De fungerer nemlig som en vaksine.

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lillemus

14

• sant å si

5

• Lotte :o)

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sykidag
Skrevet

Feil, du blir syk av å _ikke_ eksponere deg for bakterier. De fungerer nemlig som en vaksine.

Hvorfor er jeg da syk i dag?

Riktignok jobber jeg med voksne, stort sett renslige folk, men jeg har ikke et sykelig forhold til renhold.

Skrevet

Mener ikke at alt skal være helt sterilt da,det spørs jo hvilke bakterier det er snakk om det.

Skrevet

Selv tørker jeg meg med høyre hånd og bruker venstre til å åpne dodøra med, baderomsdøra står som oftest åpen. :o)

Hva med deg - vasker du hendene før du drar på deg buksa igjen? ;o)

Jupp vasker meg alltid på hendene før jeg tørker meg, før jeg drar opp buksa og rett før jeg trykker på knappen og legger ned lokket (dette skjer liksom i én bevegelse) he-he

Men tenkte seriøst på at før man i ditt tilfelle har fått vasket hendene har man tatt i to håndtak. Men kan hende at du og dine er vokst opp etter devisen: "Tørke med høyre - åpne med venstre". Sånn à la det man praktiserer i mange muslimske land. (eller er det omvendt mon tro)

ps. Skrevet i en godmodig ånd ;)

Skrevet

Hvorfor er jeg da syk i dag?

Riktignok jobber jeg med voksne, stort sett renslige folk, men jeg har ikke et sykelig forhold til renhold.

Fordi ingenting er perfekt?

Skrevet

Mener ikke at alt skal være helt sterilt da,det spørs jo hvilke bakterier det er snakk om det.

Ja, hvis det er noe farlig bør man selvsagt begrense det. Men ellers så styrker det bare immunforsvaret.

Gjest sykidag
Skrevet

Fordi ingenting er perfekt?

Fordi en vanlig bakterieflora er bra, men direkte urenslighet (og sykdom) er noe man bør prøve å begrense.

Jeg tror mange av disse "pøh, jeg vasker meg ikke, bakterier er så naturlige, at"-folka tenker seg om en gang eller to hvis de får tvungen nærkontakt med noen som er enda verre enn dem selv.

Skrevet

Jupp vasker meg alltid på hendene før jeg tørker meg, før jeg drar opp buksa og rett før jeg trykker på knappen og legger ned lokket (dette skjer liksom i én bevegelse) he-he

Men tenkte seriøst på at før man i ditt tilfelle har fått vasket hendene har man tatt i to håndtak. Men kan hende at du og dine er vokst opp etter devisen: "Tørke med høyre - åpne med venstre". Sånn à la det man praktiserer i mange muslimske land. (eller er det omvendt mon tro)

ps. Skrevet i en godmodig ånd ;)

Jeg har tenkt på det selv også altså. :o) Men vi er sjeldent syke her i huset egentlig så det ser ut til å funke bra.

Skrevet

Ja, hvis det er noe farlig bør man selvsagt begrense det. Men ellers så styrker det bare immunforsvaret.

Ja det gjør vel det i grunn,men det er ikke noe særlig å være syk og man gjør hva man kan for å unngå det.

Skrevet

Fordi en vanlig bakterieflora er bra, men direkte urenslighet (og sykdom) er noe man bør prøve å begrense.

Jeg tror mange av disse "pøh, jeg vasker meg ikke, bakterier er så naturlige, at"-folka tenker seg om en gang eller to hvis de får tvungen nærkontakt med noen som er enda verre enn dem selv.

What doesn't kill you makes you stronger.

Skrevet

Det er det.

På damedo har jeg lagt merke til at det ofte er de mest jålete damene som ikke vasker seg på hendene etterpå, men bare kneiser med nakken og klikk-klakker ut.

Litt sånn "mine basselusker er ok"-tankegang.

Har faktisk ikke lagt merke til hvem som vasker seg og hvem som ikke gjør det. Håper iallfall at de fleste gjør det.. æsj fikk lite lyst til å ta i do dørene heretter.

Gjest sykidag
Skrevet

What doesn't kill you makes you stronger.

Snakkes etter din neste infeksiøse diaré.

Skrevet

Ja det gjør vel det i grunn,men det er ikke noe særlig å være syk og man gjør hva man kan for å unngå det.

Sant det.

Skrevet

Snakkes etter din neste infeksiøse diaré.

Blir aldri syk jeg.

Skrevet

Ja det er det,men det virker som om det er vanlig for noen.

Hjelpes.. dette er da noe alle oppegående mennesker burde gjøre, både av hensyn til seg selv og andre

Skrevet

Jeg har tenkt på det selv også altså. :o) Men vi er sjeldent syke her i huset egentlig så det ser ut til å funke bra.

Det er nok fordi at dere har blitt herdet! ;)

Min far påstår hardnakket at det er renlighetsvanviddet som de fleste lider av, som gjør at folk hele veien er syke. Vi tåler ikke nok fordi vi vasker av oss det naturlige beskyttelseslaget vårt, og fordi vi bruker masse greier som er tilsatt all slags skit (hans ord). Og med skit mener han IKKE bakterier eller skit, men disse "nymotens" tilsetningstoffene.

Jeg lurer meg på om han ikke har et poeng eller to ;)

Gjest sykidag
Skrevet

Har faktisk ikke lagt merke til hvem som vasker seg og hvem som ikke gjør det. Håper iallfall at de fleste gjør det.. æsj fikk lite lyst til å ta i do dørene heretter.

Ja, det nytter ikke å tenke på det. Man har nok så utrolig mye disgusting på hendene etter en dag ute blant folk at man vil ikke tro det.

Gjest sykidag
Skrevet

Blir aldri syk jeg.

Fint det, da sier vi det sånn at det er ok å slutte å vaske seg på hendene etter dobesøk og være generelt mer urenslig, så skal vi se hvordan det blir.

Skrevet

Det er nok fordi at dere har blitt herdet! ;)

Min far påstår hardnakket at det er renlighetsvanviddet som de fleste lider av, som gjør at folk hele veien er syke. Vi tåler ikke nok fordi vi vasker av oss det naturlige beskyttelseslaget vårt, og fordi vi bruker masse greier som er tilsatt all slags skit (hans ord). Og med skit mener han IKKE bakterier eller skit, men disse "nymotens" tilsetningstoffene.

Jeg lurer meg på om han ikke har et poeng eller to ;)

Jeg tror din far har mye rett i det han sier. :o)

Skrevet

Fint det, da sier vi det sånn at det er ok å slutte å vaske seg på hendene etter dobesøk og være generelt mer urenslig, så skal vi se hvordan det blir.

Jeg har da aldri sagt at man skal gjøre dette, jeg bare sier hvordan dette med bakterier og kroppen fungerer.

Kan være et godt poeng å bytte ut antibakteriell Zalo med vanlig, dog. Med mindre man bor på en diger institusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...