candyqueen_83 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 http://www.tv2.no/gmn/article1738569.ece Prinsessekake var min favoritt da jeg var lita, den er fortsatt kjempegod! ÅÅ, det er godt ) Leeenge siden jeg har smakt den nå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har oppskrift på en langpannekake uten sjokoladepulver i. Den blir høy og gulaktig. Det er appelsinjuice i røra. Til glasur er det melis og sitrondråper, men jeg foretrekker den med mandeldråper. Kokos hvis en ønsker det. Jeg gidder kun å legge den ut hvis du synes den høres interessant ut. Er lat i dag Ja, takk (kfr. mitt innlegg over)! *S* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Høres ut som AneM snakker om lenger ned her? Ja, det kan høres slik ut! *S* Er ingen stor kakemons, men nå fikk jeg lyst på! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Ja, det kan høres slik ut! *S* Er ingen stor kakemons, men nå fikk jeg lyst på! Samme her. Betyr nok egentlig at det er på tide å begynne på middagen.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Det er den eneste kaka jeg virkelig ikke liker.. Enig - jeg klarer heller ikke den voldsomme smørsmaken (eller hva det er). 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Enig - jeg klarer heller ikke den voldsomme smørsmaken (eller hva det er). Ja,- den kremen er fæl ;-) Ikke synes jeg at den mandelbunnen under heller pleier å være så god som mandelbunner flest... Men du liker heller ikke Toscakake? Den synes jeg er herlig - liker du ikke karamell? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Ja,- den kremen er fæl ;-) Ikke synes jeg at den mandelbunnen under heller pleier å være så god som mandelbunner flest... Men du liker heller ikke Toscakake? Den synes jeg er herlig - liker du ikke karamell? Synes toscakaken også blir for smøraktig. Liker ellers karameller. Er dessuten sjokoholiker, så liker de aller fleste sjokoladekaker, muligens med Sachertorte på topp. 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Hva med en gulrotkake? Det er det jammen lenge sida jeg har laga. Ellers har jeg bakt min mormors Søsterkake fra sørlandet noen ganger i det siste. Det er kjempegodt! Det er som en slags julekake, bare med mer smør og melk i oppskrifta, og så har man i hakka mandler og rosiner. Nydelig! Her i heimen er kanelboller den absolutte favoritt hvis vi skal bare noe. Ja gulerot kake er min favoritt, bortsett fra sjokolade kake da:) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Ja, takk (kfr. mitt innlegg over)! *S* Juicekake: 6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice. 170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen. Glasur: Melis med sitrondråper til passe konsistens. Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Juicekake: 6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice. 170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen. Glasur: Melis med sitrondråper til passe konsistens. Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann. Er den oppskrifta nok til en stor eller liten langpanne? Når det kommer til baking er jeg amatør, gitt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Er den oppskrifta nok til en stor eller liten langpanne? Når det kommer til baking er jeg amatør, gitt. Stor ;O) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Juicekake: 6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice. 170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen. Glasur: Melis med sitrondråper til passe konsistens. Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann. Du pisker ikke eggedosis? Kaken jeg har i tankene er så luftig, så jeg innbildte meg at den innebar en del pisking. Ellers takk for oppskrift 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Er den oppskrifta nok til en stor eller liten langpanne? Når det kommer til baking er jeg amatør, gitt. Det er til en stor langpanne. Nå skulle jeg måle min, men så har sønnen min glemt den på skolen :-/ Den vil definitivt ikke passe til de små som er ca 20X30 cm. Jeg har en annen oppskrift uten juice som ikke blir så veldig høy, men den er til 20X30 cm. Den er med melisglasur og kokos. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Du pisker ikke eggedosis? Kaken jeg har i tankene er så luftig, så jeg innbildte meg at den innebar en del pisking. Ellers takk for oppskrift Jeg ville automatisk ha tolket oppskriften som pisking av egg/sukker først... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Du pisker ikke eggedosis? Kaken jeg har i tankene er så luftig, så jeg innbildte meg at den innebar en del pisking. Ellers takk for oppskrift Jeg pisker egg og sukker først, men ikke sånn superlenge. Så har jeg i smelta margarin og juice før jeg har i det tørre. Hvis margarinen er veldig varm har jeg litt av juicen i først. Noen ganger blander jeg det helt sammen før jeg har det i røra. Denne kaka blir veldig høy og luftig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Jeg pisker egg og sukker først, men ikke sånn superlenge. Så har jeg i smelta margarin og juice før jeg har i det tørre. Hvis margarinen er veldig varm har jeg litt av juicen i først. Noen ganger blander jeg det helt sammen før jeg har det i røra. Denne kaka blir veldig høy og luftig. Ok - takk! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Jeg ville automatisk ha tolket oppskriften som pisking av egg/sukker først... ''Jeg ville automatisk ha tolket oppskriften som pisking av egg/sukker først...'' Hehe, kan godt hende det er naturlig, men jeg er ingen erfaren kakebaker. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Det er til en stor langpanne. Nå skulle jeg måle min, men så har sønnen min glemt den på skolen :-/ Den vil definitivt ikke passe til de små som er ca 20X30 cm. Jeg har en annen oppskrift uten juice som ikke blir så veldig høy, men den er til 20X30 cm. Den er med melisglasur og kokos. Poenget var at jeg lurte på om jeg kunne halvere oppskrifta og lage i en liten lagpanne. Da skal jeg jammen prøve denne en dag. 0 Siter
gunrika Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 http://www.tv2.no/gmn/article1738569.ece Prinsessekake var min favoritt da jeg var lita, den er fortsatt kjempegod! Tror prinsessekake er favoritten til gutta i huset. Jeg har en litt annen oppskrift og den pleier jeg å doble og da blir det en hel langpanne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.