Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

11

• AneM1365380603

7

• Katt-ja

4

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har oppskrift på en langpannekake uten sjokoladepulver i. Den blir høy og gulaktig. Det er appelsinjuice i røra.

Til glasur er det melis og sitrondråper, men jeg foretrekker den med mandeldråper. Kokos hvis en ønsker det.

Jeg gidder kun å legge den ut hvis du synes den høres interessant ut. Er lat i dag ;)

Ja, takk (kfr. mitt innlegg over)! *S*

Gjest Elextra
Skrevet

Høres ut som AneM snakker om lenger ned her?

Ja, det kan høres slik ut! *S*

Er ingen stor kakemons, men nå fikk jeg lyst på! :D

Skrevet

Ja, det kan høres slik ut! *S*

Er ingen stor kakemons, men nå fikk jeg lyst på! :D

Samme her. Betyr nok egentlig at det er på tide å begynne på middagen.. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er den eneste kaka jeg virkelig ikke liker..

Enig - jeg klarer heller ikke den voldsomme smørsmaken (eller hva det er).

Skrevet

Enig - jeg klarer heller ikke den voldsomme smørsmaken (eller hva det er).

Ja,- den kremen er fæl ;-) Ikke synes jeg at den mandelbunnen under heller pleier å være så god som mandelbunner flest...

Men du liker heller ikke Toscakake?

Den synes jeg er herlig - liker du ikke karamell?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja,- den kremen er fæl ;-) Ikke synes jeg at den mandelbunnen under heller pleier å være så god som mandelbunner flest...

Men du liker heller ikke Toscakake?

Den synes jeg er herlig - liker du ikke karamell?

Synes toscakaken også blir for smøraktig. Liker ellers karameller.

Er dessuten sjokoholiker, så liker de aller fleste sjokoladekaker, muligens med Sachertorte på topp.

Skrevet

Hva med en gulrotkake? Det er det jammen lenge sida jeg har laga. :)

Ellers har jeg bakt min mormors Søsterkake fra sørlandet noen ganger i det siste. Det er kjempegodt! Det er som en slags julekake, bare med mer smør og melk i oppskrifta, og så har man i hakka mandler og rosiner. Nydelig!

Her i heimen er kanelboller den absolutte favoritt hvis vi skal bare noe. :)

Ja gulerot kake er min favoritt, bortsett fra sjokolade kake da:)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, takk (kfr. mitt innlegg over)! *S*

Juicekake:

6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice.

170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen.

Glasur: Melis med sitrondråper til passe konsistens.

Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann.

Skrevet

Juicekake:

6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice.

170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen.

Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann.

Er den oppskrifta nok til en stor eller liten langpanne? Når det kommer til baking er jeg amatør, gitt. :)

candyqueen_83
Skrevet

Er den oppskrifta nok til en stor eller liten langpanne? Når det kommer til baking er jeg amatør, gitt. :)

Stor ;O)

Gjest Elextra
Skrevet

Juicekake:

Du pisker ikke eggedosis? Kaken jeg har i tankene er så luftig, så jeg innbildte meg at den innebar en del pisking.

Ellers takk for oppskrift :)

AneM1365380603
Skrevet

Det er til en stor langpanne. Nå skulle jeg måle min, men så har sønnen min glemt den på skolen :-/

Den vil definitivt ikke passe til de små som er ca 20X30 cm. Jeg har en annen oppskrift uten juice som ikke blir så veldig høy, men den er til 20X30 cm. Den er med melisglasur og kokos.

Skrevet

Du pisker ikke eggedosis? Kaken jeg har i tankene er så luftig, så jeg innbildte meg at den innebar en del pisking.

Jeg ville automatisk ha tolket oppskriften som pisking av egg/sukker først...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg pisker egg og sukker først, men ikke sånn superlenge. Så har jeg i smelta margarin og juice før jeg har i det tørre. Hvis margarinen er veldig varm har jeg litt av juicen i først. Noen ganger blander jeg det helt sammen før jeg har det i røra.

Denne kaka blir veldig høy og luftig.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg pisker egg og sukker først, men ikke sånn superlenge. Så har jeg i smelta margarin og juice før jeg har i det tørre. Hvis margarinen er veldig varm har jeg litt av juicen i først. Noen ganger blander jeg det helt sammen før jeg har det i røra.

Denne kaka blir veldig høy og luftig.

Ok - takk! :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville automatisk ha tolket oppskriften som pisking av egg/sukker først...

''Jeg ville automatisk ha tolket oppskriften som pisking av egg/sukker først...''

Hehe, kan godt hende det er naturlig, men jeg er ingen erfaren kakebaker.

Skrevet

Det er til en stor langpanne. Nå skulle jeg måle min, men så har sønnen min glemt den på skolen :-/

Den vil definitivt ikke passe til de små som er ca 20X30 cm. Jeg har en annen oppskrift uten juice som ikke blir så veldig høy, men den er til 20X30 cm. Den er med melisglasur og kokos.

Poenget var at jeg lurte på om jeg kunne halvere oppskrifta og lage i en liten lagpanne. Da skal jeg jammen prøve denne en dag. :)

Skrevet

http://www.tv2.no/gmn/article1738569.ece

Prinsessekake var min favoritt da jeg var lita, den er fortsatt kjempegod!

Tror prinsessekake er favoritten til gutta i huset. Jeg har en litt annen oppskrift og den pleier jeg å doble og da blir det en hel langpanne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...