AneM1365380603 Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jo, du kan legge inn tagge-sperre i innstillinger, en god ting:) Jeg fant nå taggesperringen på min, og den var haket av slik at kun venner kan se bildene 0 Siter
henrikke71 Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jeg fant nå taggesperringen på min, og den var haket av slik at kun venner kan se bildene Smart:) 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233953016' post='4085841] Jeg ba min mann fjerne bildene av våre unger. Han mente jeg var litt overhysterisk, da, men han fjernet dem. Mitt poeng var at mange på hans venneliste er folk han ikke har hatt kontakt med på mange år, og at det sikkert finnes minst èn idiot blant dem. Om du kan gjøre det med loven i hånd, det vet jeg ikke. Det er kun hans venner som kan se bildene, de ligger ikke framme for hvermannsen. Hvis noen av hans venner kommenterer bildet, kan alle vennene til den personen gå inn og se på bildene. Jeg får iallfall opp "xxx kommenterte bildet til yyy" (hvor jeg ikke kjenner yyy), og får mulighet til å gå inn og se på hele albumet. Facebook har en helt syk politikk når det gjelder bilder. Skulle ønske jeg aldri var blitt medlem. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Hvis noen av hans venner kommenterer bildet, kan alle vennene til den personen gå inn og se på bildene. Jeg får iallfall opp "xxx kommenterte bildet til yyy" (hvor jeg ikke kjenner yyy), og får mulighet til å gå inn og se på hele albumet. Facebook har en helt syk politikk når det gjelder bilder. Skulle ønske jeg aldri var blitt medlem. Ja... jeg har minst mulig bilder der. Jeg har intet behov for å eksponere ungene mine til hele verden. Jeg sender bilder på mail til de _jeg vil_ skal se noe. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Hvis noen av hans venner kommenterer bildet, kan alle vennene til den personen gå inn og se på bildene. Jeg får iallfall opp "xxx kommenterte bildet til yyy" (hvor jeg ikke kjenner yyy), og får mulighet til å gå inn og se på hele albumet. Facebook har en helt syk politikk når det gjelder bilder. Skulle ønske jeg aldri var blitt medlem. ''Facebook har en helt syk politikk når det gjelder bilder. Skulle ønske jeg aldri var blitt medlem.'' Etter å ha lest ørtogførti innlegg her om tryneboka er jeg bare veldig glad for at jeg aldri har blitt med der gitt. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 ''Facebook har en helt syk politikk når det gjelder bilder. Skulle ønske jeg aldri var blitt medlem.'' Etter å ha lest ørtogførti innlegg her om tryneboka er jeg bare veldig glad for at jeg aldri har blitt med der gitt. Hver og en må ta ansvar for det som legges ut på profilen sin. Jeg har ikke hatt noen problemer i kjølvannet av FB... men så legger jeg ikke ut alskens heller da. Jeg er i grunnen ganske passiv i forhold til mine langt mer aktive venner. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233956563' post='4085943] De er ikke veldig smarte.... Nei, helt enig. Overrasket over hvor mange som har åpen profil fortsatt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233953359' post='4085847] Du må da være venn, for å få fram profilen - må du ikke? Det er mange som har helt åpne profiler på Facebook, dvs at hvem som helst kan se alt. Det kommer an på hvilke privacy-instillinger man selv velger. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Det er mange som har helt åpne profiler på Facebook, dvs at hvem som helst kan se alt. Det kommer an på hvilke privacy-instillinger man selv velger. Ja, jeg skjønner det nå. Jeg er ikke blant dem, for å si det sånn :-) Noen er veldig naive, er min tanke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Hvis du har bilder av barna og bilder av andre folk som er tagga i en og samme mappe så kan alle vennene til de som er tagga se den mappa og dermed også se bilder av ungene dine. Så lønner seg å lage en egen mappe av ungene eventuelt. Jeg har eget album for ungene som bare venner får se. Men to av dem har jo egen facebookprofil og de kan alle se uten at det bryr meg ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har også gjort bilder tilgjengelig for kun venner, men jeg tror likevel venners venner ser bilder som blir kommentert. Jeg får ofte slike bilder på min profil, og da blar jeg uten skam gjennom hele albumet ;o) Gjør ikke alle det da ;o) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Vet ihvertfall at du kan velge å la kun utvalgte venner, alle venner, eller både venner OG venners venner se bildene. I tillegg, hvis noen kommenterer et bilde, så får alle vennene opp dette bildet på sin wall. Hvis venner av disse vennene klikker seg inn på dette enkeltbildet, kan de også bla gjennom resten av bildene i det aktuelle albumet. Regnestykke på sistnevnte: Hvis alle har 50 venner hver, får vennene opp et bilde fra albumet hans. Da kan de 50 vennene til hver enkelt venn i "første linje" klikke seg inn på albumet hans, og bildene av ungene blir dermed tilgjengelig for 50 ganger 50 = 2500 personer. (Så hvis alle har 100 venner hver, er vi plutselig oppe i 10 000 personer..) Regner med at du kan gjøre noen innstillinger på dette også. Jeg har opplevd å gå inn på et bilde som er kommentert av mine venner, for så å kunne bla gjennom hele albummet. Men jeg har også opplevd å bare få opp det aktuelle bildet og ikke se resten av bildene i albummet. I tillegg har jeg opplevd at jeg ikke har kommet inn på bildet i det hele tatt. Man kan også velge hva som skal vises på veggen eller ikke. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Ja, men det er også en lov som sier at hvis personen som er avbildet er under 15 år, så må man ha samtykke fra de foresatte for å kunne legge ut bilder av dem. På samme måte har man faktisk ikke lov å legge ut bilder av personer over 15 år, uten tilatelse fra dem. Ja men pappa regnes vel som foresatt? 0 Siter
Gjest intet navn nå Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Ja men pappa regnes vel som foresatt? Joda, men det er jo faktisk en foresatt til inne i bildet her. Og når det gjelder mange andre ting, så holder det ikke at en av foreldrene samtykker eller syns det er greit. Hadde situasjonen vært omvendt, så kan jeg love deg det hadde blitt månelyst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.