Gå til innhold

Campingvogn m/3-senger i køyeseng-løsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg det. Gjerne boggi, og ikke ver 100.000 kr. Gjerne billig, for jeg kan pusse opp/trekke opp innvendig.

Å, så herlig det hadde vært å bare hekte campingvogn på bilen og stikke avgårde på ferie! *drømmer*

Krav: 5 sengeplasser + do.

Noen tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Vel, saken er at det er vanskelig å finne søkekriterier som fanger det jeg vil ha. Og jeg vet fint lite om forskjellige vognmerker.

Ingen av eksemplene dine hadde hverke boggi eller 3-sengs-køye...

Skrevet

Søk på finn.no

Eksemplene står i kø.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16215480&reference=0/162/154/80_-1761479794.jpg&

adheading=Knaus+blueline+500+TK+1999%2C+kr.+85.000%2C-&adTypeId=26&areaId=5379

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16045202&sid=xz4dabVHqJg679643&pos=null&tot=null

Vel, saken er at det er vanskelig å finne søkekriterier som fanger det jeg vil ha. Og jeg vet fint lite om forskjellige vognmerker.

Nå fikk jeg posta det riktig...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234024206' post='4086564]

Du har flere typer, du vet sikkert det?

Bjølseth, kabe, Dethleffs, munsterland..... for nå nevne noen..

Bjølseth egner seg for norske vintere. Men er relativt dyre.

Har en venninne som har munsterland. De synes iallefall jeg er fine 'familievogner'..

Skrevet

Du har flere typer, du vet sikkert det?

Bjølseth, kabe, Dethleffs, munsterland..... for nå nevne noen..

Bjølseth egner seg for norske vintere. Men er relativt dyre.

Har en venninne som har munsterland. De synes iallefall jeg er fine 'familievogner'..

Ja, jeg kjenner til flere merker enn dette, men kunnskapen stopper ved navnet.

Vi kjørte en ny Hobby i sommer, den var svær, og perfekt, bortsett fra at det ikke var dusj (!) i den.

Annonse

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234025064' post='4086578]

Ja, jeg kjenner til flere merker enn dette, men kunnskapen stopper ved navnet.

Vi kjørte en ny Hobby i sommer, den var svær, og perfekt, bortsett fra at det ikke var dusj (!) i den.

Hvis du gir meg tid, kan jeg kansje hjelpe deg. Har noen eksperter på dette i fam.

Skrevet

Hvis du gir meg tid, kan jeg kansje hjelpe deg. Har noen eksperter på dette i fam.

Er også interessert i å unngå å kjøpe vogn som har lett for å få fuktskader.

Men ikke sett himmel og jord i bevegelse for dette da ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234025627' post='4086594]

Er også interessert i å unngå å kjøpe vogn som har lett for å få fuktskader.

Men ikke sett himmel og jord i bevegelse for dette da ;-)

Neida, det går bra :-) Det koster meg så lite så.

Skrevet

Neida, det går bra :-) Det koster meg så lite så.

:-)

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234024169' post='4086562]

I soveavdelingen har du to-sengskøye på den ene siden, og på den andre siden kan sittegruppen forvandles til en seng, dermed blir det tre sengeplasser i soveavdelingen.

I sittegruppeavdelingen kan bordet slås ned og derved blir et en dobbeltseng. Til sammen 5 sengeplasser.

Du skal ha en meget lang vogn for at du får boggihjul, eller så er det en gammel vogn, de nyere vognene har et annet chassis som ikke krever boggi, før vognen blir veldig lang.

Søk på pris, og skriv køye, men det var egentlig ikke mange alternativer i den prisklasse du nevner.

Skrevet

I soveavdelingen har du to-sengskøye på den ene siden, og på den andre siden kan sittegruppen forvandles til en seng, dermed blir det tre sengeplasser i soveavdelingen.

I sittegruppeavdelingen kan bordet slås ned og derved blir et en dobbeltseng. Til sammen 5 sengeplasser.

Du skal ha en meget lang vogn for at du får boggihjul, eller så er det en gammel vogn, de nyere vognene har et annet chassis som ikke krever boggi, før vognen blir veldig lang.

Søk på pris, og skriv køye, men det var egentlig ikke mange alternativer i den prisklasse du nevner.

''I soveavdelingen har du to-sengskøye på den ene siden, og på den andre siden kan sittegruppen forvandles til en seng, dermed blir det tre sengeplasser i soveavdelingen.''

Jeg skriver 3-sengs-køyeseng. Jeg er ikke interessert i å re senger og forvandle sittegrupper... + en dobbeltseng + sittegruppe.

Ja, jeg skal ha lang vogn. Boggi er bedre å kjøre.

Kan strekke meg til 150.000 kr.

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234024206' post='4086564]

Her har du en fin vogn, men den er 50% dyrere enn din prisantydning

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16309330&reference=0/163/093/30_36693745.jpg&adheading=Hobby+Prestige+720+UKFe+2001%2C+kr.+145.000%2C-&adTypeId=26&areaId=7074

Annonse

Gjest høstløv
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234028880' post='4086654]

''I soveavdelingen har du to-sengskøye på den ene siden, og på den andre siden kan sittegruppen forvandles til en seng, dermed blir det tre sengeplasser i soveavdelingen.''

Jeg skriver 3-sengs-køyeseng. Jeg er ikke interessert i å re senger og forvandle sittegrupper... + en dobbeltseng + sittegruppe.

Ja, jeg skal ha lang vogn. Boggi er bedre å kjøre.

Kan strekke meg til 150.000 kr.

Det er veldig få vogner med tre-sengs køyesenger.

Jeg har aldri sett det hos campingvognforhandlere, men jeg kjenner to familier, som har slike vogner, og jeg tror at de er spesialbestilt fra fabrikken.

Skrevet

Jeg har aldri sett det hos campingvognforhandlere, men jeg kjenner to familier, som har slike vogner, og jeg tror at de er spesialbestilt fra fabrikken.

Neida, det finnes flere. Vi kjørte ei i sommer. Skal se om jeg finner det snart her.... *legge et par unger først*

Skrevet

Du er nok en smule underinformert ;-)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16236414&WT.svl=Link

dethleffs og hobby blant annet, har mye fint i sitt sortiment, som har tre køyer. Utvalget er dårlig på finn nå på vinteren så det var ikke noe å finne akkurat nå.

Blandt annet:

Hobby 650 kfu fås med 3 køyer

Hobby 560 fås med 3 køyer

Dethleffs 560 sk fås med 3 køyer

Gjest høstløv
Skrevet

Du er nok en smule underinformert ;-)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16236414&WT.svl=Link

dethleffs og hobby blant annet, har mye fint i sitt sortiment, som har tre køyer. Utvalget er dårlig på finn nå på vinteren så det var ikke noe å finne akkurat nå.

Blandt annet:

Hobby 650 kfu fås med 3 køyer

Hobby 560 fås med 3 køyer

Dethleffs 560 sk fås med 3 køyer

OK

Skrevet

Å, det er så koslig med vogn!

Har ingen tips, for jeg har ikke peiling på vogner.,..Men er veldig fornøyd med vår. 3 segneplasser, og ingen do. Men for en sjarm! ;0)

Skrevet

Ifm. han utleieren vi leide av i sommer, vil campingvogner med flere køyer bli mer vanlig, på mange større/moderne familier. Men det er ikke noe om å gjøre at vogna er for stor/tung.

Nå fant jeg et søkekritere på Kabe. B11, heter den ene innredningsvarianten som har 3 køyer. Dette er ikke akkurat den typen løsning jeg ønsker, men her er bildet:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16183046&reference=6/161/830/46_-652551141.jpg&adheading=KABE+Onyx+GLE+B11+3+k%F8yer+2006%2C+kr.+289.000%2C-&adTypeId=26&areaId=8800

Jeg ønsker køyene i en egen avd m/skyvedør. Skal sjekke ut importregler...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234038613' post='4086937]

Ifm. han utleieren vi leide av i sommer, vil campingvogner med flere køyer bli mer vanlig, på mange større/moderne familier. Men det er ikke noe om å gjøre at vogna er for stor/tung.

Nå fant jeg et søkekritere på Kabe. B11, heter den ene innredningsvarianten som har 3 køyer. Dette er ikke akkurat den typen løsning jeg ønsker, men her er bildet:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16183046&reference=6/161/830/46_-652551141.jpg&adheading=KABE+Onyx+GLE+B11+3+k%F8yer+2006%2C+kr.+289.000%2C-&adTypeId=26&areaId=8800

Jeg ønsker køyene i en egen avd m/skyvedør. Skal sjekke ut importregler...

Den som skal ligge underst der bør definitivt ikke har klaus... Aldri om jeg hadde krøpet inn der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...