Gjest merkelige greier Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Datteren min på 8 år fikk plutselig to bittesmå røde prikker/sår med ca to-tre mm avstand mellom, på armen. Litt hovent, som et myggestikk, og rød hud rundt. Det brenner/svir intenst, hun får ikke sove pga det. Satt bare og gjorde lekser da det oppsto. Hadde kortermet genser, så ikke noe tøy i kontakt med den delen av amen. Hva i alle dager kan dette være? 0 Siter
brilleslangen Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Aner ikke... Edderkopp høres i såfall mest sannynlig ut... Det hender jo de biter.... Men utover det så er det jo ikke akkurat innsektssesong akkurat nå... Hadde bittene kommet i løpet av natten kunne det også vært aktuelt å tenke på om dere har vært ute og reist og fått med dere veggdyr hjem i bagasjen. Veggdyr suger blod, men de er kun i aksjon på natta når det er mørkt og gjemmer seg når det blir lyst...Og de fleste merker ikke at de er bitt, men noen reagerer på bittene og hovner opp... For noen år siden var vi ute og reiste, det var på høsten. Ei stund etter vi kom hjem fikk datteren min en hevelse, som gikk overtil å bli infisert, 2-3 uker senere kom en nyet annet sted på kroppen, som også ble infisert, og slik fortsatte det (ho reagerte på alt av insektsbitt på den måten) i noen mnd inntil jeg fant et veggdyr... Det knerta jeg og gjorde så det nødvendige i forhold til det og datteren min fikk heller ingen flere hevelser, så vi ble fri plageåndene 0 Siter
brilleslangen Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Komtil å tenke på en ting til...Hvis dere har dyr( fekls katt eller hund, kan det jo også være fugleloppebitt.. iallfall dersom deter mildt hos dere... loppene er ikkesåaktive når det er kaldtderfor er detmest på våren deer plagsomme. Er det fuglelopper får man gjerne flere bitt like ved hverandre og de klør noe sinnsykt 0 Siter
Gjest merkelige greier Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Komtil å tenke på en ting til...Hvis dere har dyr( fekls katt eller hund, kan det jo også være fugleloppebitt.. iallfall dersom deter mildt hos dere... loppene er ikkesåaktive når det er kaldtderfor er detmest på våren deer plagsomme. Er det fuglelopper får man gjerne flere bitt like ved hverandre og de klør noe sinnsykt Tusen takk for svar. Har ikke husdyr, men skal sjekke ut de tingene du nevner. Igår kveld begynte det å gjøre vondt igjen fordi hun kom borti det når hun klødde seg...det sve intenst i ca en halv time.. Rart.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.