Gå til innhold

Hva er mageregulerende (etter omgangssyke)

Anbefalte innlegg

Hadde omganssyke tidligere denne uka. Nå gjør fortsatt magen veldig vondt. Får den liksom ikke i gang igjen. Akkurat som om det er kramper i magesekken.

Hadde fortsatt diare i dag tidlig, så jeg har tatt Imodium for å stoppe dette.

Noen gode råd til hva jeg bør eller ikke bør spise for å få igang systemet igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324090-hva-er-mageregulerende-etter-omgangssyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234442409' post='4090813]

Oppkokt og avsilt havresuppe m/litt sukker + en knivsodd salt.

Avsilt havresuppe? Hvordan gjør du det?

Havregryn + melk og så siler du ut grynene? Da blir det jo bare melk igjen?

Håper på litt nærmere forklaring:-)

Du koker opp havregryn og vann til en passe tyk velling, tilsetter litt sukker og litt salt, tar kjelenn av plata og siler vellingen gjennom en melsikt. Drikkes med teskje.

Annonse

Du koker opp havregryn og vann til en passe tyk velling, tilsetter litt sukker og litt salt, tar kjelenn av plata og siler vellingen gjennom en melsikt. Drikkes med teskje.

Det hørtes jammen godt ut:-/

MEN takk for tips. Jeg skal prøve det. Om det virker for å få igang magen, så skal jeg få i meg dette!!!!!

Melkeprodukter skal du IKKE ha, når du er dårlig i magen.

Kok grynene i vann i 10 min. På pakken står anvisning til havreGRØT - halver grynmengden = suppe.

Ta oppi såpass med sukker at du får det i deg, salt = bare bittelitt.

Dette gir energi, og magen blir bedre.

Blåbær og banan er også godt til magen.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234446493' post='4090845]

Melkeprodukter skal du IKKE ha, når du er dårlig i magen.

Kok grynene i vann i 10 min. På pakken står anvisning til havreGRØT - halver grynmengden = suppe.

Ta oppi såpass med sukker at du får det i deg, salt = bare bittelitt.

Dette gir energi, og magen blir bedre.

Blåbær og banan er også godt til magen.

Tenkte på det litt sent i dag at melkeprodukter kanskje ikke er OK. Etter å ha spist kornblanding med melk. (Og da har det vel ikke noe å si at denne er laktosefri heller...)

Problemet er ikke at jeg ikke får i meg maten, men at magen bare krøller seg.

Tenkte på det litt sent i dag at melkeprodukter kanskje ikke er OK. Etter å ha spist kornblanding med melk. (Og da har det vel ikke noe å si at denne er laktosefri heller...)

Problemet er ikke at jeg ikke får i meg maten, men at magen bare krøller seg.

Ja, melka gjør at diare ikke gir seg.

Ang. havresuppe nevnte jeg sukker, fordi jeg trodde at du mente det ble et problem å få det ned ;-)

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234452178' post='4090881]

Ja, melka gjør at diare ikke gir seg.

Ang. havresuppe nevnte jeg sukker, fordi jeg trodde at du mente det ble et problem å få det ned ;-)

Havresuppe var faktis ikke så ille som det så ut eller hørtes ut. Tok også på blåbær da det skal være bra.

Så da er jeg noe bedre i dag enn i går:-)

Havresuppe med blåbær, litt blåbærsyltetøy, eller blåbærsaft har jeg hørt skal være bra.

Og det smaker jo godt!

Avsilt havresuppe til kvelds i går + avsilt havresuppe med blåbær til frokost. Synes magen er noe bedre i dag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...