Gå til innhold

Kyllingfilet,noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal kyllingfilet steikes i ovnen?

Står på pakken 8 til ti minutter,det kan umulig stemme for det blir vel ikke gjennomstekt da?

Er halvtint..

Skrevet

Jeg steker tinte kyllingfileter i ca. 20 minutter på 200 grader. Da blir de gode og saftige.

Halvtinte må vel steke i en liten halvtime.

Jeg har lært meg å kjenne på dem når de er nok stekt. Prøv å trykke på dem med fingeren når de er rå og etter 20 minutter i ovnen. Det skal være litt mer motstand da, men de skal ikke være harde. Da har du stekt dem for lenge.

Prøv, så kanskje du skjønner det og husk øvelse gjør mester ;o)

Skrevet

Jeg steker tinte kyllingfileter i ca. 20 minutter på 200 grader. Da blir de gode og saftige.

Jeg har lært meg å kjenne på dem når de er nok stekt. Prøv å trykke på dem med fingeren når de er rå og etter 20 minutter i ovnen. Det skal være litt mer motstand da, men de skal ikke være harde. Da har du stekt dem for lenge.

Takk skal du ha : )

Får prøve med 30 minutter.

Skrevet

8-10 minutter høres veldig lite ut.

Jeg hadde nok satset på ca. 30 minutter. Ta så ut en og skjær et hull i den. Saften som kommer ut skal være klar. (Ikke rødlig)

Skrevet

8-10 minutter høres veldig lite ut.

Jeg hadde nok satset på ca. 30 minutter. Ta så ut en og skjær et hull i den. Saften som kommer ut skal være klar. (Ikke rødlig)

Ok,da gjør jeg det.

Gjest sulteNN
Skrevet

Tilbehør, et møst: 2-3 store sjampinjong og 1 løk skjæres opp og surres i godt med olje, ha oppi feks. en tomtat og litt paprika og litt kvitløk, 2-3 ts karri og en god dasj med matfløte - noe urter hvis du har, krydre med en dæsj hvitpepper og eller litt tørka urter hvis du har det - tøm dette over fisk, kylling, pølser - passer til alt! Nam nam. Hvis mere - tøm over en boks bønner i tomatsaus f.eks. Utmerket erstatning for potet/ris. Og en bladnet grønn salat til. ÅÅ, er sulten.

Skrevet

Tilbehør, et møst: 2-3 store sjampinjong og 1 løk skjæres opp og surres i godt med olje, ha oppi feks. en tomtat og litt paprika og litt kvitløk, 2-3 ts karri og en god dasj med matfløte - noe urter hvis du har, krydre med en dæsj hvitpepper og eller litt tørka urter hvis du har det - tøm dette over fisk, kylling, pølser - passer til alt! Nam nam. Hvis mere - tøm over en boks bønner i tomatsaus f.eks. Utmerket erstatning for potet/ris. Og en bladnet grønn salat til. ÅÅ, er sulten.

Å det hørtes godt ut så det må jeg teste : )

Skrevet

Hei! Jeg pleier å steke i stekepanne, men det er lurt å bruke ovnen! Men bør de brunes først? Og hvis du steker mange på en gang, feks til masse gjester, trenger de å være i ovnen lenger da, eller stekes de like fort uavhengig av mengen? Takk for svar..

Skrevet

Hei! Jeg pleier å steke i stekepanne, men det er lurt å bruke ovnen! Men bør de brunes først? Og hvis du steker mange på en gang, feks til masse gjester, trenger de å være i ovnen lenger da, eller stekes de like fort uavhengig av mengen? Takk for svar..

Jeg bruker ikke å steke kyllingfileter i panna først, men min venninne som er kokk gjør alltid det.

De blir sikkert enda saftigere om du tetter porene først.

Jeg synes det funker uten, og sparer meg gjerne for litt oppvask.

Forresten smører jeg kyllingfiletene med olivenolje på begge sider før jeg steker de. Dette gjør jeg for å være sikker på at de ikke setter seg fast i panna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...