Gå til innhold

Hva slags kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må du ha kake da? Det kommer litt an på om gamle tante Gunda og bestemor kommer, men skal du ha bare venner så kan du godt droppe kaker ;-)

I et venneselskap med så mange personer ville jeg kjøpt inn masse snacks (potetgull, sjokolade etc.) og servert kaffi for de som ville ha det.

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• trollemor;o)

8

• Lotte :o)

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må du ha kake da? Det kommer litt an på om gamle tante Gunda og bestemor kommer, men skal du ha bare venner så kan du godt droppe kaker ;-)

I et venneselskap med så mange personer ville jeg kjøpt inn masse snacks (potetgull, sjokolade etc.) og servert kaffi for de som ville ha det.

Droppe kake!? Togli.... Gå og legg deg! Legg deg sier jeg! Nå!

Skrevet

Frukt i bursdag er kjedelig!!!! Alle sier at de syns det er godt, men de fleste ønsker seg gode kaker;o)

Enig! Hadde jeg kommet i bursdag og fått frukt (og evt. kransekake som ikke er _sånn_ kake-kake synes jeg) så hadde jeg blitt litt skuffet, men ikke sagt noe selvfølgelig.

Skrevet

EN kake er altfor lite til 30 mennesker!

Jeg ville hatt 3 eller 4 kaker.

Feks 1 kransekake (kjøpes), 1 bløtkake (kjøpes eller lages), 1 langpanne med gulrotkake (lages av ferdig pose, dobbelt posjon). Både gulrotkake og bløtkake kan lages dagen i forveien.

Eventuelle rester av gulrotkake og kransekake kan fryses.

Jeg har bestilt rikelig med tapas til 30 pers. Dette er ikke et kakeselkskap, men party med venner. Min erfaring er at det ikke går mye kake på en sånn fest. Hvis jeg skulle laget alt det der hadde jeg måttet putte mesteparten i fryseren.

:)

Skrevet

Det stemmer sikkert. Tenkte først og fremst på sånne bestilte marsipanbløtkaker. De er sjelden veldig fristende når man fremdeles er litt mett etter middagen.

Ferdigkjøpte marsipanbløtkaker er så søte at man kan miste pusten av dem ;-) Og bunnen tørr og...

Skrevet

Du får medhold av meg her:-)

Snacks er godt. Men om det står en kransekake på snacksbordet så hadde jeg tatt av den også altså.....

Gjest annlovinda
Skrevet

Enig! Hadde jeg kommet i bursdag og fått frukt (og evt. kransekake som ikke er _sånn_ kake-kake synes jeg) så hadde jeg blitt litt skuffet, men ikke sagt noe selvfølgelig.

Enig

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Ikke bløtkake, men en god sjokoladekake el ville jeg nok savnet. Jeg ville selvsagt smilt og vært SÅ fornøyd med frukt utenpå, men inni meg ville jeg savnet kaker!

Frukt er oppskrytt!!!

Selv ikke min kakemons av en mann savnet bløtkake/sjokoladekake, men om noen andre gjorde det vet jeg jo ikke.

Personlig savner jeg alltid frukt når det bare serveres fete kaker, så vi er nok grunnleggende forskjellige. Og i din bursdag bestemmer du, i min bestemmer jeg.

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

EN kake er altfor lite til 30 mennesker!

Jeg ville hatt 3 eller 4 kaker.

Feks 1 kransekake (kjøpes), 1 bløtkake (kjøpes eller lages), 1 langpanne med gulrotkake (lages av ferdig pose, dobbelt posjon). Både gulrotkake og bløtkake kan lages dagen i forveien.

Eventuelle rester av gulrotkake og kransekake kan fryses.

Det der er kaker jeg forbinder med familie-kaffe-og-kaker-bursdag, og ikke party for 30 mennesker.

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Når det er lagt opp til fest, med musikk og dans og greier?

Høres rart ut for meg.

I hjemme-hos-familien-med-kaffe-og-kaker-bursdag er jeg enig, der er det kaker. Men på fest?

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Frukt i bursdag er kjedelig!!!! Alle sier at de syns det er godt, men de fleste ønsker seg gode kaker;o)

Når man er i en bursdag som er fest, så er det annerledes enn om man er hjemme hos noen og sitter stille og drikker kaffe liksom.

Bursdag som blir fest, med musikk og dans, da er bløtkaker meningsløst.

Gjest annlovinda
Skrevet

Når man er i en bursdag som er fest, så er det annerledes enn om man er hjemme hos noen og sitter stille og drikker kaffe liksom.

Bursdag som blir fest, med musikk og dans, da er bløtkaker meningsløst.

Har da vært i både 30 og 40 års lag jeg, med mange mennesker.

Da har det vært mat m/drikke først, deretter kaffe og kake, og likør og cognac, og siden snacks.

Og det har ikke vært noe 'familie'selskap med tante Gunda dette.

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

Har da vært i både 30 og 40 års lag jeg, med mange mennesker.

Da har det vært mat m/drikke først, deretter kaffe og kake, og likør og cognac, og siden snacks.

Og det har ikke vært noe 'familie'selskap med tante Gunda dette.

Da kan vi lett slå fast at du og jeg i alle fall ikke tilhører samme omgangskrets.

Skrevet

I grunnen enig. Særlig slike grandiose kakebord utpå kvelden har en tendens til å ødelegge feststemninga. Folk har bare såvidt begynt å danse etter maten, så settes alt på "hold" for å få fram kakene etc, og etter det er folk gjerne så stappa at de ikke orker å danske på en stund...etc etc.

Ihvertfall hvis det er sånn vennefest med jevnaldrende venner, sen middag og drikkevarer, synes jeg man godt kan hoppe over kakene.

Skrevet

Droppe kake!? Togli.... Gå og legg deg! Legg deg sier jeg! Nå!

Lillemus = tante Gunda? ;-)

Skrevet

Du får medhold av meg her:-)

Snacks er godt. Men om det står en kransekake på snacksbordet så hadde jeg tatt av den også altså.....

Enig med deg og Togli.

Hadde det vært kransekake der hadde jeg helt sikkert tatt noen biter.

Gjest 40 - hurra!
Skrevet

I grunnen enig. Særlig slike grandiose kakebord utpå kvelden har en tendens til å ødelegge feststemninga. Folk har bare såvidt begynt å danse etter maten, så settes alt på "hold" for å få fram kakene etc, og etter det er folk gjerne så stappa at de ikke orker å danske på en stund...etc etc.

Ihvertfall hvis det er sånn vennefest med jevnaldrende venner, sen middag og drikkevarer, synes jeg man godt kan hoppe over kakene.

''så stappa at de ikke orker å danske på en stund...''

Danske? DANSKE? Morsan - hva gjør du på fest???? ;-)

Skrevet

''så stappa at de ikke orker å danske på en stund...''

Danske? DANSKE? Morsan - hva gjør du på fest???? ;-)

LOL!!

Det skulle selvsagt stå _daske_...;-) :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...