Gå til innhold

Hva slags kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Voldsomt som du henger deg opp i den frukta, da. Det er de færreste her som snakker om frukt kontra mange kaker.

frukt er oppskrytt;o) Jeg er bare lei av at man "alltid" skal være så forbaska sunn.

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

26

• trollemor;o)

8

• Lotte :o)

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

frukt er oppskrytt;o) Jeg er bare lei av at man "alltid" skal være så forbaska sunn.

Ja, men det er ikke poenget hos de fleste her!

For de fleste i tråden er det IKKE slik: Alternativ 1 = frukt, alternativ 2 = supermasse kaker.

Ja, frukt har blitt nevnt, men for de fleste står valgmlighetene mellom:

Alternativ 1 = supermasse kaker og Alternativ 2 = få elle ringen kaker.

Gjest moccakake
Skrevet

Ville laget moccakake. Den kan fryses (altså kan du lage den i morgen og fryse den ned), smaker herlig,men er litt mektig,sånn de fleste har nok med ett lite stykke. Da får de som liker kaffi en godbit,og de som evt bare liker sjokolade får en himmelsk opplevelse...

Består av mandelbunn, og masse krem som jeg fryser i formen...tar formen ut av fryseren, skjærer kaken løs (har papir i bunnen) og serverer kjølt eller romtemperatur. Alltid suksess hos meg denne her

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234545094' post='4091717]

*urk*

Liker du ikke døgnlange ereksjoner? Blir det for mye for deg det?

Skrevet

Liker du ikke døgnlange ereksjoner? Blir det for mye for deg det?

Jeg har gått i sølibat. ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234707738' post='4092905]

Jeg har gått i sølibat. ;-)

Ja særlig.

Skrevet

Kake er oppskrytt!!!!! *sta*

Det er bare gamlinger over 40 som liker kake ;-)

"Det er bare gamlinger over 40 som liker kake ;-)"

Det er bare tull. Jeg er i midten av tyveårene og i min vennekrets kunne vi gjerne hatt kake til kaffen ved en sånn anledning. Kanskje ikke en hel buffet. Men en konfektsjokolade kake eller en annen fancy dessert synes jeg må være med.

Skrevet

Jeg trenger ikke bløtkake, det spiser jeg sjelden uansett, men en mørk, god og saftig sjokoladekake vil jeg ha.

Alkohol + frukt = æsj

"Jeg trenger ikke bløtkake, det spiser jeg sjelden uansett, men en mørk, god og saftig sjokoladekake vil jeg ha."

Enig!

Skrevet

"Det er bare gamlinger over 40 som liker kake ;-)"

Det er bare tull. Jeg er i midten av tyveårene og i min vennekrets kunne vi gjerne hatt kake til kaffen ved en sånn anledning. Kanskje ikke en hel buffet. Men en konfektsjokolade kake eller en annen fancy dessert synes jeg må være med.

Det var en sannhet med modifikasjoner ;-P

Klart man kan ha kake til en 30-årsdag med venner (jeg hadde faktisk det selv:)), men jeg synes ikke det er et "must". Dessuten synes jeg det henger litt sammen med antall gjester. Når man har 30-40 gjester, så kan det bli litt vel mye jobb å bake kaker nok til alle ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234713481' post='4092950]

Ja... tror du meg ikke?

Nope

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234715290' post='4092993]

Hvorfor ikke?

Phøø, altfor mye liv i trusene dine til det:-)

Skrevet

Hva vet du om det? Husk, jeg lyger mye.

Skrevet

''altfor mye liv i trusene ''

WTF! Både skabb og flatlus??

Gjest moccakake
Skrevet

Ville laget moccakake. Den kan fryses (altså kan du lage den i morgen og fryse den ned), smaker herlig,men er litt mektig,sånn de fleste har nok med ett lite stykke. Da får de som liker kaffi en godbit,og de som evt bare liker sjokolade får en himmelsk opplevelse...

Består av mandelbunn, og masse krem som jeg fryser i formen...tar formen ut av fryseren, skjærer kaken løs (har papir i bunnen) og serverer kjølt eller romtemperatur. Alltid suksess hos meg denne her

- må legge til at her hvor jeg bor på sunnmøre er det vanlig at gjestene tilbyr seg å lage en kake, eller man spør de nærmeste (foreldre,søsken,venninner) om noen tar med en kakebit. Da jeg giftet meg hadde nesten alle gjestene med noe,enten til koldtbordet eller kakebordet.De fleste tilbydde selv,da de ga svar på invitasjonen.Folk fra bygda tilbød seg også å lage noe. Det var 80 gjester,med stort og smått. Hadde så mye kaker at fryseren var halvfull med frysekaker i lang tid etterpå, selv etter restefesten med omtrent alle 80 gjestene søndag.

Synes dette er en fin skikk, og tilbyr å bake til andres konfirmasjon,barnedåp eller bryllup. Tar nesten alltid med noe til en fest, alt fra kake til vin eller lign.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...