Gå til innhold

SFO og frokost?

Anbefalte innlegg

Gjest Noensomoss
Skrevet

Jeg begynner tidlig på jobb og må derfor levere barn tidlig - derfor SFO før skole... (et par år frem i tid).

Hvor tidlig pleier SFO å åpne?

Og spiser man frokost der? Pleier man å ha med det selv osv?

Gjest høstløv
Skrevet

I vår kommune er åpningstidene slik:

Åpningstid for SFO ved alle kommunens skoler er 06.30 - 17.00.

Gjest Noensomoss
Skrevet

I vår kommune er åpningstidene slik:

Åpningstid for SFO ved alle kommunens skoler er 06.30 - 17.00.

Hvis det er 0630 er jo det supert... husker ikke hva som var her, var redd det var 0730, det blir litt i seneste laget for meg... men jeg får sjekke nærmere. Hva med frokost? Spiser de det der? Er litt tidlig å spise mat hjemme før levering.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis det er 0630 er jo det supert... husker ikke hva som var her, var redd det var 0730, det blir litt i seneste laget for meg... men jeg får sjekke nærmere. Hva med frokost? Spiser de det der? Er litt tidlig å spise mat hjemme før levering.

Jeg vet ikke hva de spiser av måltider på SFO.

Skrevet

Sjekk hva de spiser før du satser på frokost der!

Hos oss var det enten cornflakes, puffet ris eller havregryn med melk og sukker. Jeg har en pode som ikke drikker melk så han satt glad og fornøyd og spiste cornflakes med sukker og drakk vann til. Vi innførte temmelig kjapt forkost hjemme kan man trygt si!

Skrevet

Det der må du nesten sjekke lokalt. I typiske randkommuner rundt f.eks. Oslo, der svært mange foreldre skal kjøre inn til byen på jobb, åpner barnehager og SFO vanligvis tidligere enn mange andre steder.

0730 eller 0745 er vanlig i andre typer strøk. Noen steder er det ikke noe morgentilbud i det hele tatt. Mattilbudet varierer også, men det er nok vanligere at de får litt etter skoletid enn at de får frokost. Imidlertid kan du sikkert avtale at ditt barn spiser medbragt frokost der hver morgen.

Skrevet

Her er SFO oppe fra sju til kvart på fem. Barna kan spise frokost der, men vi må ha med matakke. De får servert mat halv to - alt fra gryn og melk til varmmat...

Gjest mamma til 2 gutter(01og08)
Skrevet

Her starter sfo kl 7.15 og de som vil får frokost

Gjest sfo arbeider
Skrevet

Vår sfo åpner 06.45, da er det frokost fram til 08.00 (brødskiver)

Hver sfo kan ha forskjellige åpningstider og det er stor forskjell på dagstilbudet.

Derfor må du nok henvende deg til sfo der du bor. Har de ikke nettside?

Gjest noensomoss
Skrevet

Vår sfo åpner 06.45, da er det frokost fram til 08.00 (brødskiver)

Hver sfo kan ha forskjellige åpningstider og det er stor forskjell på dagstilbudet.

Derfor må du nok henvende deg til sfo der du bor. Har de ikke nettside?

Jeg fant det ut nå, de åpner 0730 (litt knapp tid for meg men...)

og har frokosttid der før skolen åpner, og stenger 1630.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...