Gjest baremenneskerdeå Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 http://www.t-a.no/nyheter/article61974.ece 0 Siter
Elis31 Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Når noen er alvorlig syk og har vondt hode og mister vekt, så må de jo skjønne at det er noe alvorlig feil. Prinsipielt mener jeg at det er mye mindre rom for feil av en lege, enn av andre. Personlig hadde jeg oppsøkt en annen lege, hvis jeg var det minste i tvil om at det de sa. Og gått til avisen om så var. 0 Siter
Gjest Hoodia Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hører så mye om Levanger sykehus. Babyer som dør under og etter fødselen. Og nå dette. Da jeg skulle ha mitt yngste barn ble jeg anbefalt å søke til St Olavs fordi jeg ønsket keisersnitt. På Levanger så får man det bare ikke uten alvorlige årsaker. Jeg er selv blitt mistrodd og hånet der, så jeg har ingenting til overs for sykehuset. Jeg er glad for at jeg nå tilhører et annet sykehus. 0 Siter
Gjest Bedre føre var Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Når noen er alvorlig syk og har vondt hode og mister vekt, så må de jo skjønne at det er noe alvorlig feil. Prinsipielt mener jeg at det er mye mindre rom for feil av en lege, enn av andre. Personlig hadde jeg oppsøkt en annen lege, hvis jeg var det minste i tvil om at det de sa. Og gått til avisen om så var. Ja, det er vel lett å tro at kvalm - aha noe med magen og fordøyelsen da, men når de ikke finner noe der - så må det være psykisk. Jeg tenkte litt på dr. House - den serien på NRK. Der er det jo en del slike tilfeller med diffuse symptomer og de sjekker for alt mulig, så kommer dr House på en ide om å ta scanning av hodet - og finner årsaken! Skulle hatt flere slike leger i Norge. Det er utrolig mye sånt i Norge i dag. Jeg vet om ei dame som døde nylig, hun hadde gått rundt med magesmerter de ikke fant årsaken til, så segnet hun om en dag med blodpropp i hele kroppen - det viste seg å være en svær svulst som hadde spredd seg massivt. Hun kunne kanskje blitt reddet om de hadde utredet henne bedre? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.