Gå til innhold

Kalde føtter og influensa

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 40 år
Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt feber, over 39 og veldig forkjølet. Det rareste er at føttene er så kalde. Har aldri kjent noe slikt før samtidig med influensa. Noen som har en forklaring på dette?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Nei, men jeg har hørt at varme føtter forebygger :D

Jeg vil anbefale at du holder deg varm på føtter og hals.

Disse stedene blir fort nedkjølt og da trives bakteriene og virusene. Feberen er kroppens måte å forsvare seg mot inntrengerne da de ikke liker varme.

Varm te med honning er bra.

Gjest nmwtfia
Skrevet

har ikke forklaring,men kjenner meg igjen.fryser faktisk på føttene når jeg ellers er varm når jeg er syk.viktig å holde føttene varme!(både der og da,men også forebyggende)

Skrevet

Feberen konsentrer seg om problemområdet (lunger eller der det sitter) og tar gjerne varmen fra føtter der den ikke trengs. Fikk denne forklaringen etter at ett-åringen hadde 40 i feber men iskalde føtter. Tror hun hadde bronkitt den gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...