Gå til innhold

Nikkelallergi mot armbåndsur?

Anbefalte innlegg

Gjest 6-årings mamma

6-åringen min tålte ikke å ha på den nye klokken mer enn 2 dager, så fikk hun et eksemliknende utslett akkurat der hvor metallet berører huden. Selv uten klokke tok det to uker før det forsvant igjen.

Hun mente hun er allergisk mot klokker :-) men jeg tror nok heller det er noe i metallet. Er det nikkel i vanlige armbåndsur??

Noen råd om hva vi kan gjøre, hun vil jo gjerne gå med klokke nå som hun nettopp har lært den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324225-nikkelallergi-mot-armb%C3%A5ndsur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig allergisk til mange klokker og stort sett er det spennen på klokken som gjør at jeg får utslett. Selv klokker som er nikkelfrie er jeg allergisk til. Veldig kjipt når jeg fikk en flott Breitling klokke av foreldrene mine til 20års dagen min og jeg ikke kan bruke den :(

Som AneM sier så kan det hjelpe å bruke blank neglelakk men det hjelper ikke på meg desverre.

Du kan få lagt på en lærlapp eller plastlapp under klokka, det gjør de hos urmakeren. Min erfaring er dog at de fort ramler av. Blank neglelakk kan fungere. Du får jo også kjøpt klokkereimer som går under klokka slik at ikke noe metall er nær huden.

Jeg er veldig allergisk til mange klokker og stort sett er det spennen på klokken som gjør at jeg får utslett. Selv klokker som er nikkelfrie er jeg allergisk til. Veldig kjipt når jeg fikk en flott Breitling klokke av foreldrene mine til 20års dagen min og jeg ikke kan bruke den :(

Som AneM sier så kan det hjelpe å bruke blank neglelakk men det hjelper ikke på meg desverre.

Jeg har akkurat samme erfaring som deg - som regel er det låsen som er problemet, og blank neglelakk er ikke nok.

Da jeg var yngre brukte jeg typisk Swatch-klokker, som jo var litt poppis på den tida, og alt var i plast.

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg har et såkalt nikkelfritt armbåndsur da jeg ikke tåler vanlige ur som vanligvis inneholder nikkel. Har prøvd med neglelakk under klokka, men det varte bare en liten stund. Slike allergiske utslett bruker lang tid ¨på å forsvinne som du beskriver.

Nå finnes det heldigvis klokker med lenker av titan. Anbefales.

Jeg kjøpte briller med stenger av titan, alle skulle tåle dem ifølge damen i butikken. Vel. "Alle" inkluderte tydeligvis ikke meg for jeg fikk så på begge sider der brillestengene er nær huden.

Jeg kjøpte forøvrig en rimelig (600,-) klokke for noen år siden og jeg må ha vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket for jeg kjøpte klokke med lenke og ikke med lær-reim, men merkelig nok tåler jeg den helt fint! Antar den er av stål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...