Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil noen dele sin beste irish-oppskrift med meg? Har aldri lagd det hjemme før...henta ned en oppskrift fra nettet men det smakte pyton. Kanskje det er for at jeg vanligvis drikker det etter en god midddag, og nå er klokka så vidt barnetv? Har dere oppi mer enn brunsukker, kaffe, whisky og krem?

Smakte liksom litt tamt dette

Skrevet

''Har dere oppi mer enn brunsukker, kaffe, whisky og krem?''

Det var kun dette vi hadde oppi den gangen jeg jobbet som ekstrahjelp i bar ihvertfall, og da var det fagutdannede servitører som sa at det skulle være slik.

Nå finnes det jo mange andre kaffedrinker, men de heter sikkert noe annet. Irish er irish! ;-)

Men det er egentlig ikke vilkårlig hva slags whiskey du bruker - det skal være irsk whiskey. Der jeg jobbet, brukte vi jameson's.

Skrevet

''Har dere oppi mer enn brunsukker, kaffe, whisky og krem?''

Det var kun dette vi hadde oppi den gangen jeg jobbet som ekstrahjelp i bar ihvertfall, og da var det fagutdannede servitører som sa at det skulle være slik.

Nå finnes det jo mange andre kaffedrinker, men de heter sikkert noe annet. Irish er irish! ;-)

Men det er egentlig ikke vilkårlig hva slags whiskey du bruker - det skal være irsk whiskey. Der jeg jobbet, brukte vi jameson's.

Det er faktisk Jameson's jeg har. Ok, da er det vel bare blandingsforholdene som må justeres. Tror jeg trenger mindre whisky og mer sukker... får smake meg frem utover vinteren ;-

Skrevet

Først ca 4 teskje (toppede) med brunt sukker, hell på litt kaffe og rør godt rundt. Så tar du J. wiskey ca 4 cl. oppi og rører det rundt,. Så fyller du på med mer kaffe og deretter krem. Skal du ha ordentlig "krem" så skal det bare være ristet fløte, på grensen til å bli krem.

Da vil den mest sannsynlig smake slik som du får servert ute.. Er slik vi lager den i baren, og utifra barboka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...