Gå til innhold

Panikk av å bli "gammel"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harr'u drøkki, nå'a?

;-)

Nei, men jeg måtte teste mer enn kyssinga.. *hehe*

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234650550' post='4092687]

Nei, men jeg måtte teste mer enn kyssinga.. *hehe*

Noen frosker er definitivt _frosker_, så de trengs bare litt kyssing på. Andre, derimot, er potensielle prinser - og må prøves mer.

;-)

Skrevet

Noen frosker er definitivt _frosker_, så de trengs bare litt kyssing på. Andre, derimot, er potensielle prinser - og må prøves mer.

;-)

Å jeg hadde kun potensielle prinser *hehe* Jeg har aldri kysset uten å mene det. *s* Jeg har m.a.o. ikke kysset mange :-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234650803' post='4092690]

Å jeg hadde kun potensielle prinser *hehe* Jeg har aldri kysset uten å mene det. *s* Jeg har m.a.o. ikke kysset mange :-)

He-he, heldige du! (Eller...?)

;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234650594' post='4092688]

OMG - jaja, det finnes alternative løsninger på alt ;-)

Det blir nesten som journalist Olav Versto i sin tid sa i stortingsrestauranten under debatten om man skulle tillate prøverørsbehandling i Norge:

"Jeg skjønner meg ikke på KrF! Her har de endelig funnet en metode som gjør kjønnslig samkvem unødvendig, og så stemmer de imot!"

Skrevet

Jeg forstår ikke den panikken, er jeg redd. Nå har jeg barn og er sammen med en jeg elsker, men det er ikke barnefaren.

Livet skjer. Hva har alder med det å gjøre? Jeg synes det er deilig å bli eldre. Jeg får nye erfaringer, perspektivet mitt øker, jeg blir klokere. Livet blir i grunnen bare lettere med årene. Jeg vet ennå ikke hvor jeg skal i forhold til yrke/jobblivet, men det finner jeg ut. Det viktigste er at jeg lever nå og har det godt.

Jeg inngår ikke kompromisser i mitt eget liv for å tekkes standarden. Det synes jeg ikke du heller burde gjøre.

Skrevet

Det blir nesten som journalist Olav Versto i sin tid sa i stortingsrestauranten under debatten om man skulle tillate prøverørsbehandling i Norge:

"Jeg skjønner meg ikke på KrF! Her har de endelig funnet en metode som gjør kjønnslig samkvem unødvendig, og så stemmer de imot!"

*hehe*

Skrevet

Hva kan man forvente å få ut av livet? Og kan alle mennesker få noe ut av livet, utover det helt ordinære?

I dag lever vi nærmest etter en mal, som skal være målet for hva en skal ha ut av livet, uten noen form for individualisme. I denne malen inngår en del standardting- som det å stifte familie og få barn. I tillegg skal man ha rikelig med "opplevelser", og helst reise jorda rundt. Man skal til og med gi hverandre "opplevelser" som gave. Blir vi lykkeligere av alle disse "opplevelsene"? Og gir det oss en mening med livet? Det tviler jeg på.

Lev livet ditt slik som det faller naturlig for deg. Panikk har aldri ført til noe som helst som er bra :-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg gruer meg til å bli 25 jeg...

Det var verre å fylle 20 enn 25 ;O) Hjelp, blir snart 26!!!!

Skrevet

Hva kan man forvente å få ut av livet? Og kan alle mennesker få noe ut av livet, utover det helt ordinære?

I dag lever vi nærmest etter en mal, som skal være målet for hva en skal ha ut av livet, uten noen form for individualisme. I denne malen inngår en del standardting- som det å stifte familie og få barn. I tillegg skal man ha rikelig med "opplevelser", og helst reise jorda rundt. Man skal til og med gi hverandre "opplevelser" som gave. Blir vi lykkeligere av alle disse "opplevelsene"? Og gir det oss en mening med livet? Det tviler jeg på.

Lev livet ditt slik som det faller naturlig for deg. Panikk har aldri ført til noe som helst som er bra :-)

huff ja, allle disse kravene og forventningene utenfra, om man ikke følger det og det så faller en lett utenfor osv...

Men det er tøft gjort, å skulle gå mot "strømmen" ;o)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Uff jeg blir og 32 snart... og føler meg slett ikke som 32.

Men jeg er gift og har et barn, jeg har hus, bil og jobb...

likevel - jeg føler meg fortsatt ganske ung til sinns.

Føler jeg har mer til felles med de i 20 årene enn de i 30-40 års alderen.

Men likevel - sådan holder man seg ung :D

Gjest always look on the bright side of life!
Skrevet

Jeg hadde de samme tankene som deg i fjor. Alle mine venner er gifte eller samboende, har barn, er ferdig utdannet og i jobb. Så, hva hadde jeg fått ut av livet? Nada. Sånn føltes det iallefall.

Jeg satte meg ned og tenkte over hva jeg skulle ønske jeg hadde fått ut av livet, og da var det bare en ting å gjøre; rette på saken. Jeg har bl.a vært ute og reist, og er godt i gang med ny utdanning. Nå er det mine etablerte venner som er misunnelige på meg og alt jeg får tid til. Det er nå når du ikke er "bundet" av mann og barn at du kan gjøre hva du vil her i livet! :-)

Skrevet

Uff jeg blir og 32 snart... og føler meg slett ikke som 32.

Men jeg er gift og har et barn, jeg har hus, bil og jobb...

likevel - jeg føler meg fortsatt ganske ung til sinns.

Føler jeg har mer til felles med de i 20 årene enn de i 30-40 års alderen.

Men likevel - sådan holder man seg ung :D

Samme her.32 år. Gift, og med 3 barn, hund, katt og stasjonsvogn.

Ser tallene tikker for hvert år, men føler meg så ung og barnslig ennå :-)

Eldste datter er snart 13 og yngste er snart 7...bør kanskje snart innse at jeg er gammel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...