Gå til innhold

Er så sliten og lei av å gå på jobb...

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

De siste ukene på jobb har vært utrolig slitsomme. Fullt kjør hver dag og jeg føler meg nå sliten og har ikke lyst til å gå på jobb. Ja, jeg håper nesten jeg skal rammes av influensa slik at jeg kan være hjemme noen dager. Jeg har vurdert å ta noen sykedager for å komme meg litt, men jeg normalt av typen som aldri er borte fra jobb med mindre jeg er virkelig syk, så jeg føler det som skulk nesten. Og den dårlige samvittigheten gjør at jeg går på jobb likevel. Å ta det opp med sjefen er heller ikke noe alternativ, vi er jo slitne alle på jobb- Kunne jo søkt noen feriedager, men det blir uten lønn i såfall. På en annen side, er man syk skal man ikke behøve å ty til en slik løsning. Hva ville dere gjort? Holdt dere hjemme og meldt dere syk uten å begrunne det nærmere? Nå er jo ikke det så enkelt heller, sykdom og fravær skal jo følges opp så jeg syns nesten jeg må oppgi en grunn. Jeg lider ikke av noen psykisk, er bare sliten...

Skrevet

''Ja, jeg håper nesten jeg skal rammes av influensa slik at jeg kan være hjemme noen dager. ''

Ja, vi alle kan vel av og til ønske oss litt syke innimellom, men er man syk på ekte, er man jo ikke bare syk i arbeidstiden...;-) Riktignok har jeg ikke hatt influensa denne uka, men har vært hjemme fordi jeg har vært skikkelig sylta, og det har jeg vært hele dagen, hele ettermiddagen og kvelden, potte tett om natta, og nå i helga har formen heller ikke vært noe å skryte av...

Så det har ikke akkurat vært veldig koselig å være hjemme;-)

Men dette vet du jo! :-)

Hva jeg ville gjort i ditt tilfelle, er det umulig å ha noen formening om. Jeg vet ikke hvor sliten du er og hvordan forholdene er på jobben.

Men er man "helt på hæla" og på randen til å BLI syk, kan det noen ganger være en god "investering" å ta én sykedag fremfor å fortsette slik at man ender opp med en lengre sykemelding.

Du må nesten vurdere selv hvor du er hen på en slik "slitenhetsskala".

Gjest Mirakelet
Skrevet

utbrenthet er jo en sykdom.... som må tas på alvor!

Ta deg en timeout.

Syk torsdag-fredag og så har du helga på deg 4 dager.

Der skal du bare slappe av og kose deg.... ikke stress med husarbeid eller noe.

Onsdag1365380628
Skrevet

utbrenthet er jo en sykdom.... som må tas på alvor!

Ta deg en timeout.

Syk torsdag-fredag og så har du helga på deg 4 dager.

Der skal du bare slappe av og kose deg.... ikke stress med husarbeid eller noe.

Takk for godt råd, det skal jeg gjennomføre. Jeg var utbrent for ti år siden og bruke da to år på å komme tilbake til normalen igjen. Jeg ønsker ikke den tiden tilbake, så det er sikkert lurt å forebygge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...