Gå til innhold

Noen som har prøvd naprapat?

Anbefalte innlegg

Gjest Kunne tenkt meg å prøvd
Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men lurer på å prøve. Vært plaget med nakke/skuldre i 3 år nå, prøvd fysio, men de har liksom ikke helt klart å løse opp.

Har hørt andre som har vært fornøyd med naprapat. En dame på jobben ble bra i nakken etter to behandlinger. De brukte bl.a. triggerpunktbehandling, der man trykker på toppen av muskelen der smerten sitter og trykker og trykker til det gjør dritvondt, så enda lenger, så slipper de. Da slapper du ekstra godt av i muskelen. Så avsluttet de med avslappende massasje. De har ulike behandlingsformer, akupunktur, akupressur, litt kiro og fysio.

Naprapati ble oppfunnet av en kiropraktor som var uenig i prinsippene om å kun behandle ryggraden, og ville behandle hele skjelettet og muskulaturen.

En naprapat er vel en slags blanding av fysioterapeut, akupressør og kiropraktor?

De har visst elektrostimulering osv...

Skrevet

Vært hos en 3-4 ganger. Fungerte bra for meg, de knekker på samme måte som en kiropraktor, og setter akupunktur (eller hadde hun en tilleggsutdanning i dette, tro?)

Skader ikke å prøve, bare at de koster mer siden de ikke er godkjent i Norge, og dermed ikke får noe tilskudd eller støtte.

Gjest Elextra
Skrevet

Har veldig god erfaring med naprapat. Min erfaring er at de i langt større grad enn både fysioterapeuter og leger vurderer både skjelett og muskulatur.

Frosken hadde forøvrig noen gode innspill i en tråd om ulike behandlinger tidligere (søk?).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...