Gå til innhold

Regler er regler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke bare ironisk, det er absurd og skammelig at russerne hyller reglene og sier at de skal følges. De er nettopp tatt for bevisste brudd på dopingreglene, og systemet er gjennomsyret av dårlige holdninger.

Jeg blir provosert.

Gjest ViViola
Skrevet

Feige russere.

De kan være sjeleglad for at VM går i et så skiskytteruinteressert område som det gjør. Bare vent til russerne kommer til Kollen - DET blir pipekonsert, det!

At de sjøl velger å se helt bort fra dopingreglene er greit i deres øyne. Helt suverene, er de. Fy flate. Men - ifølge Lunde var det ingen overraskelse siden de har akkurat _den_ treneren.

Skrevet

Men, med fare for å gjøre meg upopulær, hva skal de gjøre da, skal de la ham få gull til tross for at han har gått feil? Russerne har vel måttet bøte for sine feil, så det må vel Bjørndalen gjøre også?

Gjest ViViola
Skrevet

Men, med fare for å gjøre meg upopulær, hva skal de gjøre da, skal de la ham få gull til tross for at han har gått feil? Russerne har vel måttet bøte for sine feil, så det må vel Bjørndalen gjøre også?

- Bjørndalen vant med 40 sekunder. Han tjente kanskje 4-5 sekunder på "snarveien" han tok.

- Arrangøren hadde ikke satt opp sperringer, ei heller folk som kunne dirigere. Det var heller ikke gitt noen beskjed til løperne om løypa.

Så - russerne jukser - igjen.

Skrevet

- Bjørndalen vant med 40 sekunder. Han tjente kanskje 4-5 sekunder på "snarveien" han tok.

- Arrangøren hadde ikke satt opp sperringer, ei heller folk som kunne dirigere. Det var heller ikke gitt noen beskjed til løperne om løypa.

Så - russerne jukser - igjen.

Da må jeg si meg enig, høres ut som juks ja. Surt for Bjørndalen det der.

Skrevet

Det er sannsynligvis arrangørene som har gjort feilen her, iom hele 11 løpere gikk feil... Da blir det heller de som må ta feilen på sin kappe, og la alle løperne stå med den tiden de gikk...

Skrevet

Anken ble tatt til følge, og det ble konkludert med at det ikke var noen som hadde brutt noen regler - så da fikk han gullet sitt, likevel:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er sannsynligvis arrangørene som har gjort feilen her, iom hele 11 løpere gikk feil... Da blir det heller de som må ta feilen på sin kappe, og la alle løperne stå med den tiden de gikk...

Rettferdigheten seiret:)))

hidi, the scorpion
Skrevet

Anken ble tatt til følge, og det ble konkludert med at det ikke var noen som hadde brutt noen regler - så da fikk han gullet sitt, likevel:-)

He, he, så ikke din før jeg sendte, enda jeg kikket for å se om noen var før meg;)))

Skrevet

He, he, så ikke din før jeg sendte, enda jeg kikket for å se om noen var før meg;)))

Vi var vel temmelig likt ute der da:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Da må jeg si meg enig, høres ut som juks ja. Surt for Bjørndalen det der.

... men så endte det jo godt til slutt! :-)

Skrevet

... men så endte det jo godt til slutt! :-)

Gjorde det, fikk han gullet?

Skrevet

Jepp, de konkluderte med at det ikke var noen som hadde brutt noen regler, og at det var arrangøren som var ansvarlig for at de gikk feil:-)

Skrevet

Synes ikke det har noe for seg å sammenlikne dopmisbruk og det å gå feil i løypen.

Nå viste det seg jo at Bjørndalen ikke hadde gjort brutt noen regler. Men om han hadde gjort det så hadde det vært et ærlig uhell og ikke bevisst og systematisk slik dopingen av russiske utøverne har vært i lang tid. Uansett om begge kvalifiserer til straff eller ikke.

Skrevet

Synes ikke det har noe for seg å sammenlikne dopmisbruk og det å gå feil i løypen.

Nå viste det seg jo at Bjørndalen ikke hadde gjort brutt noen regler. Men om han hadde gjort det så hadde det vært et ærlig uhell og ikke bevisst og systematisk slik dopingen av russiske utøverne har vært i lang tid. Uansett om begge kvalifiserer til straff eller ikke.

Sammenligner ikke Bjørndalen "glipp" (veldig utilsiktet viste det seg til slutt) med russernes dopmisbruk, men det er merkelig at det er nettopp russerne som plutselig har blitt moralens voktere i _denne_ saken...

Gjest ViViola
Skrevet

Jepp. Apellen gikk inn, juryen fant ut at de faktisk tapte, og ikke vant, på å gå over brua. Og da var det litt meningsløst med tidsstraff.

Russerne burde sparkes ut av VM, alle som en. Tipper de er dopa hele gjengen.

Skrevet

Sammenligner ikke Bjørndalen "glipp" (veldig utilsiktet viste det seg til slutt) med russernes dopmisbruk, men det er merkelig at det er nettopp russerne som plutselig har blitt moralens voktere i _denne_ saken...

Jeg er helt enig med deg, Bookworm. Jeg siktet til henrikke71s innlegg der hun skriver at Bjørndalen må ta straffen sin slik som russerne.

Det er jo bare komisk at russerne plutselig er blitt veldig prinsipielle og opptatt av at reglene følges. :)

Skrevet

Kjente ikke til den hele historien, men det er nå engang sånn at sport er spill, og spill har regler. Men det er jo klart at man ikke kan straffe for regelbrudd når reglene er uforståelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...