Gå til innhold

Helt ærlig hvor mye godteri spiser du? 15kg?

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

http://www.klikk.no/helse/allmenn/article417961.ece

Selv spiser jeg vel 3-500 g sjokolade hver lørdag. ( ikke is, kaker, godertier eller sånt til hverdags)

Brus drikker jeg bare av og til i selskap, så det blir vel kanskje 3-5 liter i året?

En sånn pose med mindesjokolade kan vel kalles en last, det er _Mye_, men det er bare en gang i uka da:-)

Gjest Stefi25
Skrevet

Lite. Nesten aldri. Jeg spiser litt mandler og nøtter hver dag. Når jeg skal kose meg eller slappe av, drikker jeg vin.

Men så er jeg et voksent menneske, da.

Jeg har aldri sett maken på søtsug som kvinner har om man skal tro innlegg på Dol.

Skrevet

Har ingen anelse, men det er ganske mye, tror jeg når det er over ett helt år, men jeg kjøper veldig lite selv, kona som kjøper til meg, hehe. Jeg drikker også ett glass brus hver dag og er en hund etter sjokolade.

Ellers er jeg slank som en syl, kolestrol på 4 og ellers er alle prøver veldig bra, dette er nok veldig sunt for meg, hehe.

Skrevet

Jeg spiser ett eller annet godt hver dag. En liten solstick is, eller/og en rød kjærlighet. Det er favorittgodteriet akkurat nå. Jeg drikker te med sukker hver dag. Jeg spiser aldri smågodt og sjokolade spiser jeg kanskje annenhver uke. Det blir ofte en liten Japp :)

Kaker/kjeks spiser jeg max 3 ganger i året.

Cola sluttet jeg med for ett par år siden, og det er ikke erstattet med annet mineralvann, men vann!

Gjest Aimabel
Skrevet

Har ingen anelse, men det er ganske mye, tror jeg når det er over ett helt år, men jeg kjøper veldig lite selv, kona som kjøper til meg, hehe. Jeg drikker også ett glass brus hver dag og er en hund etter sjokolade.

Ellers er jeg slank som en syl, kolestrol på 4 og ellers er alle prøver veldig bra, dette er nok veldig sunt for meg, hehe.

Kolestrol på 4? Det sier meg ikke så mye... Er det vanlig å måle og vite sitt eget kolestrol?

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg spiser ett eller annet godt hver dag. En liten solstick is, eller/og en rød kjærlighet. Det er favorittgodteriet akkurat nå. Jeg drikker te med sukker hver dag. Jeg spiser aldri smågodt og sjokolade spiser jeg kanskje annenhver uke. Det blir ofte en liten Japp :)

Cola sluttet jeg med for ett par år siden, og det er ikke erstattet med annet mineralvann, men vann!

Kaker tre ganger i året? Da står du over når du er på besøk?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Går te med sukker under godteri?!

Skrevet

Går te med sukker under godteri?!

Det er godteri for meg :) Men ble nevnt fordi det selvsagt er under daglig inntak av sukker.

Skrevet

Kaker tre ganger i året? Da står du over når du er på besøk?

Jeg står veldig ofte over kaker/kjeks ja. Svært lite av det jeg synes er godt.

Gjest Aimabel
Skrevet

Lite. Nesten aldri. Jeg spiser litt mandler og nøtter hver dag. Når jeg skal kose meg eller slappe av, drikker jeg vin.

Men så er jeg et voksent menneske, da.

Jeg har aldri sett maken på søtsug som kvinner har om man skal tro innlegg på Dol.

Skulle gjerne fått "voksen" smaksans, men jeg liker fortsatt sjokolade bedre enn nøtter og vin :-)

Mengden er det bare å kutte ned på, men det er kjedelig at de bare selger favoritten i halvkilospose. Merker godt at jo mer det er, og jo større biter, desto mer spiser man sånn er det bare.

Man skal være bra disiplinert for å kose seg med anbefalt mengde nøtter også, er det ikke åtte-ti stykker daglig? Jeg tror ikke det er så mye sunnere med ti nøtter enn en bit sjokolade. Annet enn sukkeret da.

Skrevet

Ops, ikke bra å regne på sånt! ;/ Spiser ikke like mye søtt eller saltgodteri som snittet, men jeg spiser rundt 100 gr pr uke som blir rundt 5 kg pr år! I tillegg har jeg i meg 100 gr chips pr uke også, som blir 5,2 kg. Til gjengjeld drikker jeg aldri sukkerholdig drikke, og sukrer heller ikke kaffe eller te - med unntak av en kvart ts sukker i espressoen. ;)

Skrevet

Æh, skulle det akkurat være i ferien dette spørsmålet kom...spiser godteri hver dag for tiden, en sjokolade om dagen så og si, og gjerne et stykke kake til latten på kafé. Meeen, går jo et par timer om dagen rundt i byen i kulda da, så jeg regner med at jeg forbrenner som en gris;-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ops, ikke bra å regne på sånt! ;/ Spiser ikke like mye søtt eller saltgodteri som snittet, men jeg spiser rundt 100 gr pr uke som blir rundt 5 kg pr år! I tillegg har jeg i meg 100 gr chips pr uke også, som blir 5,2 kg. Til gjengjeld drikker jeg aldri sukkerholdig drikke, og sukrer heller ikke kaffe eller te - med unntak av en kvart ts sukker i espressoen. ;)

Jeg tror det er store forskjeller på befolkningen altså at de aller fleste ligger godt under eller godt over gjennomsnitt.

Gjest Aimabel
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235056326' post='4094905]

Minde? Æsj.

Nidar, må det være ;-)

Nidar favoritter? De kommer også bare som halvkilos

Skrevet

Nidar favoritter? De kommer også bare som halvkilos

*s*

Alt fra Nidar! :-))))))))

Gjest Aimabel
Skrevet

Æh, skulle det akkurat være i ferien dette spørsmålet kom...spiser godteri hver dag for tiden, en sjokolade om dagen så og si, og gjerne et stykke kake til latten på kafé. Meeen, går jo et par timer om dagen rundt i byen i kulda da, så jeg regner med at jeg forbrenner som en gris;-)

Shopping er kjempeslitsomt, mange skritt! Du svir nok noen kalorier, men når det snakkes om sukkerinntak så er gjort gjort og spist spist :-)

Skrevet

Shopping er kjempeslitsomt, mange skritt! Du svir nok noen kalorier, men når det snakkes om sukkerinntak så er gjort gjort og spist spist :-)

He he, nemlig, men heldigvis nyter jeg hver kalori med god samvittighet, vekta er ikke så viktig mere. Det betyr mest å være i rimelig god form. Da holder jo som regel vekta seg ganske stabil òg;)

Skrevet

Jeg tror det er store forskjeller på befolkningen altså at de aller fleste ligger godt under eller godt over gjennomsnitt.

Ja det har du rett i vettu, men siden jeg selv ligger behagelig mye lavere enn snittet (til tross for at jeg får i meg min andel og vel så det), overser jeg glatt the nature of statistic.. ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235056326' post='4094905]

Minde? Æsj.

Nidar, må det være ;-)

Nei, nå har Freia begynt med sånne poser også og den er bare gode biter i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...