Gå til innhold

graviditet og vitaminer og homopati


vic2000

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år vært plaget av soppinfeksjoner nesten hver måned i 5-6 år. Noe som er veldig slitsomt. Går nå hos homopat som har satt meg på en vitaminkur som jeg har tatt i 1 år. Har også fjernet all amalgan. Dette ser ut til å ha hjulpet litt. Mitt spørsmål er som følger: Jeg planlegger nå å bli gravid, men er redd for hvilken virkning vitaminene og homopatmedisinene vil ha på et foster?? Min homopat sier at det er helt OK, men min lege sier at det frarådes på det strengeste? Hvem skal jeg tro? Bør jeg slute med vitaminene, har hørt at for mye vitaminer er skadelig for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Tipper du bør spesifisere hva du tar/hvilke doser.

Riktig tippet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Kjære vic2000.

Homeopatmedisiner er så fortynnet at de ikke regnes for å være skadelige for fosteret. Når det gjelder kosttilskudd er det vanskelig å uttale seg når jeg ikke vet hva du tar. Som hovedregel kan du godt ta et multivitamin- og mineraltilskudd i svangerskapet, men du bør være forsiktig med vitamin A i store doser. Send meg listen over hva du bruker så er det lettere å svare.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vic2000.

Homeopatmedisiner er så fortynnet at de ikke regnes for å være skadelige for fosteret. Når det gjelder kosttilskudd er det vanskelig å uttale seg når jeg ikke vet hva du tar. Som hovedregel kan du godt ta et multivitamin- og mineraltilskudd i svangerskapet, men du bør være forsiktig med vitamin A i store doser. Send meg listen over hva du bruker så er det lettere å svare.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Takk for respons. Tar 3 stk. Ferrum met. M etter hver mens. Når det gjelder vitaminer tar jeg nå hver dag: 3 stk. Scanalka multimineraler, 1 magnesium forte, 2 Bjäst B12, 1 LIV-guard (mariatistel),4 NaturE (30mg. E-vitam.), 1 Natur A-D, 3 Zink asporotate, 1 jern asporotate, 4 Hycetamin (c-vitam. m/nype), 1 Eskimo3 og 4 Vegetamin B (B-vitam. kompleks). Har i 1 år tatt det dobelte av dette, men de siste 2-3 månedene har jeg tatt doser som over. Jeg synnes nå at "lagrene" i kroppen må være fylt opp. Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Takk for respons. Tar 3 stk. Ferrum met. M etter hver mens. Når det gjelder vitaminer tar jeg nå hver dag: 3 stk. Scanalka multimineraler, 1 magnesium forte, 2 Bjäst B12, 1 LIV-guard (mariatistel),4 NaturE (30mg. E-vitam.), 1 Natur A-D, 3 Zink asporotate, 1 jern asporotate, 4 Hycetamin (c-vitam. m/nype), 1 Eskimo3 og 4 Vegetamin B (B-vitam. kompleks). Har i 1 år tatt det dobelte av dette, men de siste 2-3 månedene har jeg tatt doser som over. Jeg synnes nå at "lagrene" i kroppen må være fylt opp. Setter pris på svar.

Kjære vic2000.

Du må ikke glemme at kosten er den viktigste basisen for et sunt svangerskap og innholder mange hundre sunne stoffer.

Jeg synes det høres ut som en stor mengde (25 stk) piller og kapsler å ta hver dag. I stedet vil jeg anbefale et godt multi- vitamin og mineraltilskudd fra naturlige råvarer. Sjekk at tilskuddet inneholder minimum 400 mikrogram folinsyre/folat eller ta dette i tillegg. Bruk gjerne fet fisk i matlagingen og de dagene du ikke spiser dette ta en kapsel med omega 3 tilskudd. I beste fall er du nå nede på 2 kapsler daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...