Gå til innhold

For gammel for dongeribukse med slitte effekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag kveld skulle jeg på fest og kjøpte ei ny dongeribukse på Vero Moda tidligere på dagen. Den har slitte effekter foran, nedover lårene. Mamma fikk omtrent dånedimpen og lurte på om det virkelig var vanlig at folk som nærma seg førti gikk i slike bukser Jeg kunne da fortelle at vi var tre damer på festen (tilsammen var vi fem par) som hadde slike bukser, hvorav to av oss var 39 år gamle og en var 36 år gammel

Jeg synes slike bukser er kule og buksa mi har ikke store hull, bare slitte områder. Hva mener dere? Når er man evt for gammel for slike bukser?

Skrevet

Det synes jeg ikke. Disse buksene er ikke hullete, men ser slitt ut. Kona mi har ei sånn ei og hun er en god del eldre enn dere:-)

Jeg har også sett flere på hennes alder med dem også.

Skrevet

Jeg synes ikke det har noe med alder å gjøre. Men mer med hvilken type du er, og om du kler dem. Ikke hør på mora di :-)

Skrevet

Det synes jeg ikke. Disse buksene er ikke hullete, men ser slitt ut. Kona mi har ei sånn ei og hun er en god del eldre enn dere:-)

Jeg har også sett flere på hennes alder med dem også.

Godt å høre ;)

Det er forskjell på bukse med slitte effekter og bukse der halve ræva tyter ut ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det har noe med alder å gjøre. Men mer med hvilken type du er, og om du kler dem. Ikke hør på mora di :-)

Jeg hadde uansett ikke tenkt å høre på mora mi, men det er interessant å vite hva folk flest tenker om slike bukser ;)

Takk - Jeg skal bruke den med stolthet ;)

Skrevet

Jeg hadde uansett ikke tenkt å høre på mora mi, men det er interessant å vite hva folk flest tenker om slike bukser ;)

Takk - Jeg skal bruke den med stolthet ;)

Det er ofte viktigere hvordan klær bæres enn hvem som bærer dem. Jeg tenker ikke slik i det hele tatt. Hvis jeg føler meg vel med et plagg - så bruker jeg det:-) Jeg tror du har såpass med "sunt folkevett" at du ikke trenger å tenke så mye på hva andre synes som dine valg. Og det mener jeg:-)

Skrevet

Det er ofte viktigere hvordan klær bæres enn hvem som bærer dem. Jeg tenker ikke slik i det hele tatt. Hvis jeg føler meg vel med et plagg - så bruker jeg det:-) Jeg tror du har såpass med "sunt folkevett" at du ikke trenger å tenke så mye på hva andre synes som dine valg. Og det mener jeg:-)

Takk skal du ha ;-)

Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv:

Nope, ingen aldersgrense. Har nettopp kjøpt en jeg også (jeg er 9 år yngre enn deg), men kanskje likevel for gammel til slikt i noens øyne...

Moren min tiltet en gang hvor jeg hadde gått til anskaffelse av falske negler med en lekker farge. At jeg som småbarnsmor kunne bruke noe slik, var over hennes forstand!

Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv:

Nope, ingen aldersgrense. Har nettopp kjøpt en jeg også (jeg er 9 år yngre enn deg), men kanskje likevel for gammel til slikt i noens øyne...

Moren min tiltet en gang hvor jeg hadde gått til anskaffelse av falske negler med en lekker farge. At jeg som småbarnsmor kunne bruke noe slik, var over hennes forstand!

Mødre ass' ! *vokte seg vel for å bli sånn sjøl*

Skrevet

Mødre ass' ! *vokte seg vel for å bli sånn sjøl*

Lurer på om jeg skal lagre innleggene mine jeg:-)

Skrevet

Lurer på om jeg skal lagre innleggene mine jeg:-)

Jeg har begynt å arkivere slike viktige ting ;-P

Gjest 45-åring
Skrevet

Jeg har to slike bukser. Den ene bare småslitt, den andre har også et par hull. Ikke slike revner som er så moderne nå, de ville jeg faktisk ikke gått med. Men det er fordi jeg ikke liker dem, ikke fordi jeg selv mener jeg er for gammel.

Jeg har spurt min sønn på 17 hva han synes om at mamma går i slike bukser og han synes de er kule. Det eneste han ikke ønsker å se meg i er visstnok lave joggebukser med skrift over hele stussen hehe.

Skrevet

Jeg har to slike bukser. Den ene bare småslitt, den andre har også et par hull. Ikke slike revner som er så moderne nå, de ville jeg faktisk ikke gått med. Men det er fordi jeg ikke liker dem, ikke fordi jeg selv mener jeg er for gammel.

Jeg har spurt min sønn på 17 hva han synes om at mamma går i slike bukser og han synes de er kule. Det eneste han ikke ønsker å se meg i er visstnok lave joggebukser med skrift over hele stussen hehe.

Flotte greier :)

Jeg hadde en pysjbukse som er slik du beskriver. Det sto Snoopy over ræva og gubben syntes den var sååå søt - men den bruktes kun rett før leggetid ;-)

Skrevet

Du krangla sikkert med mora di om slitte og hullete olabukser i 1983 også. ;)

Jeg synes ikke slike bukser er all verdens fint, men det er mer fordi jeg ikke liker så godt 80-tallsstilen. Så lenge ræva ikke stikker ut for bare hull, er det sikkert greit nok. :)

Skrevet

Du krangla sikkert med mora di om slitte og hullete olabukser i 1983 også. ;)

Jeg synes ikke slike bukser er all verdens fint, men det er mer fordi jeg ikke liker så godt 80-tallsstilen. Så lenge ræva ikke stikker ut for bare hull, er det sikkert greit nok. :)

Jepp, det har du rett i ;)

På'an igjen ;)

Det er endel ved 80-tallsstilen som er uaktuelt å kopiere, men olabukser med slitte effekter synes jeg er flott :) Det har jo egentlig aldri vært helt ute av motebildet, men de slitte effektene er nå større enn de har vært de siste 20 årene ;)

Skrevet

Jeg har også en sånn, kjøpt på Vero Moda, og jeg bruker den skamløst!

Men det har dukket opp et problem, har en 8-åring som har en tendens til å vandre ut i bukser med hull på knærne, det er ikke greit, han bør se nogenlunde hel å ren ut når han forlater hjemmet om morgenen. Så når mor vandrer rundt i dongeribukser med hull i har jeg et troverdighets problem, og jeg synes ikke det hjelper nevneverdig å fortelle han at buksen faktisk er kjøpt sånn.

Men jeg synes godt at du kan bruke sådanne bukser, vi kan da være kule fordi om vi har blitt bittelitt eldre!

Gjest jeg da
Skrevet

Synes det blir litt patetisk når man er midt i livet og kler seg som en ungdom. Maks begynnelsen av 30 årene passer slike slitte bukser i alder synes

Skrevet

Jeg har også en sånn, kjøpt på Vero Moda, og jeg bruker den skamløst!

Men det har dukket opp et problem, har en 8-åring som har en tendens til å vandre ut i bukser med hull på knærne, det er ikke greit, han bør se nogenlunde hel å ren ut når han forlater hjemmet om morgenen. Så når mor vandrer rundt i dongeribukser med hull i har jeg et troverdighets problem, og jeg synes ikke det hjelper nevneverdig å fortelle han at buksen faktisk er kjøpt sånn.

Men jeg synes godt at du kan bruke sådanne bukser, vi kan da være kule fordi om vi har blitt bittelitt eldre!

Skjønner problemstillingen din mht barnet ditt, ja ;)

Faren min så buksa mi idag og titta ned på sin egen olabukse med hull på kneet (han drev på med snekring av terrasse) og lurte på om den faktisk var siste mote ;)

Skrevet

Synes det blir litt patetisk når man er midt i livet og kler seg som en ungdom. Maks begynnelsen av 30 årene passer slike slitte bukser i alder synes

Hvorfor er det patetisk? Det finnes jo en mellomting? Jeg går ikke rundt med bar mage eller typiske ungdomsgensere og/eller T-skjorter. Jeg går heller ikke rundt med hull i buksa der huden synes gjennom hullet (bare hvis man titter ekstra godt etter ;-)).

Skrevet

Jeg synes ikke du er for gammel for dette.

Men når jeg leser hele innlegget ditt, tenkte jeg: "Når var det egentlig sist jeg var på _fest_ i olabukse??!!"

;-) Jeg liker best å pynte meg og går som oftest i kjole el skjørt;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...