Gå til innhold

Kan jeg få lån?

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av usikkerheten
Skrevet

Jeg leier en 3 roms.Har barn.Fast jobb.Utbetalr pe mnd ca 16000 pluss barnetrygd.Har lyst å kjøpe en leilighet.Lei av å leie med 2 barn.Vil ha en trygg plass å bo.Men problemet er at jeg har noen inkasso saker.Ikke betaligsanmerkning.Betaler på disse sakene hver mnd.Har litt gjeld utenom også.Nå tenkte jeg å kjøpe leilighet men hvilken bank vil gi meg lån.Husbanken??.Tenkte å kjøpe en 4 roms og leie ut 1 soverom til en venn for 4000 kr pr mnd

Skrevet

Husbanken gir deg ikke lån på gammel leilighet, hvis de ikke har endret dette i det siste.

Derfor er det bank du må gå til. Men det er klart at innkasso er ikke bra og du bør nok prøve å få nedbetalt slik gjeld så fort som mulig så du ikke drar dette med deg videre etter at du har kjøpt deg leilighet.

Du får gå til banken din og spørre og si i fra at du kan leie ut ett rom for 4.000,- Legg gode planer før du spør.

Gjest Joilet
Skrevet

Siden du har flere inkassosaker bør du ha et meget nært og godt forhold til banken din om du skal få lån før disse er nedbetalt, og du har vist en stabil betalingsevne over lang tid.

Gjest Lilje30
Skrevet

Du kan søke om startlån og boligtilskudd i den kommunen du har tenkt å bosette deg i. Dette er ment som lån til folk som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet, men som likevel har vilje/evne til å betjene et lån. Du finner også informasjon om dette på husbanken.no, men du søker i den aktuell kommunen du vil bosette deg i.

Gjest Meegan
Skrevet

Husbanken gir deg ikke lån på gammel leilighet, hvis de ikke har endret dette i det siste.

Derfor er det bank du må gå til. Men det er klart at innkasso er ikke bra og du bør nok prøve å få nedbetalt slik gjeld så fort som mulig så du ikke drar dette med deg videre etter at du har kjøpt deg leilighet.

Du får gå til banken din og spørre og si i fra at du kan leie ut ett rom for 4.000,- Legg gode planer før du spør.

Husbanken gir lån til "brukte" leiligheter jo. Startlån osv.

Gjest Lei av usikkerheten
Skrevet

Bør du ha leieboer når du har barn??

Det er ei venninne.Hun hjelper meg med å betale lånet og jeg hjelper henne med en plass å bo

Skrevet

Husbanken gir lån til "brukte" leiligheter jo. Startlån osv.

Stemmer. Det fikk jeg i 2005.

Gjest Elextra
Skrevet

Bør du ha leieboer når du har barn??

Hvorfor skulle hun ikke kunne ha leieboer når hun har barn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...