Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bare et tips...
Skrevet

Så man skal ha klær hengende utover i stua/huset + en luftavfukter i tillegg? Hva er poenget med det? Jeg må bare spørre- for det finnes jo tørketromler som er beregnet på å tørke klær da....

Luftavfukteren kan flyttes til det rommet der du tørker, noen ganger i stua, andre ganger på soverommet, eller om du trenger å få en tørrere kjeller. Noen har heller ikke plass til tørketrommel på badet. Ikke alle har vaskerom.

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

16

• Colette

11

• laban

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Luftavfukteren kan flyttes til det rommet der du tørker, noen ganger i stua, andre ganger på soverommet, eller om du trenger å få en tørrere kjeller. Noen har heller ikke plass til tørketrommel på badet. Ikke alle har vaskerom.

Jeg har heller ikke vaskerom, eller plass til tørketrommel på badet. Men jeg har kondenstrommel på et av soverommene. Den avgir litt fuktighet og varme mens tørkingen foregår, men det forsvinner fort når tørkingen er over. Jeg synes bare det kan virke som vel mye stri for å få tørket klær, som allikevel er "til plage" på stativet sitt - over mange tiimer. Men mulig jeg tar feil:-)

Skrevet

Vi leide en leilighet i Fr.rike en gang som hadde en kombivariant - altså vaskemaskin og tørketrommel i ett. ganske lurt i mange hen seende, men ulempen kontra å ha to separate maskiner var jo at man måtte vente til tøyet var tørt før man kunne sette på en nymaslkin med vask.

Men har man kun plass til én maskin kunne det kanskje være et alternativ.

Skrevet

Vi leide en leilighet i Fr.rike en gang som hadde en kombivariant - altså vaskemaskin og tørketrommel i ett. ganske lurt i mange hen seende, men ulempen kontra å ha to separate maskiner var jo at man måtte vente til tøyet var tørt før man kunne sette på en nymaslkin med vask.

Jeg har hørt om mange som ikke liker denne kombinasjonen. Det har visst lett for å bli mye mikk med så mange elektroniske duppedipper som skal fungere sammen over tid.

Bortsett fra det - så er vel ikke problemet ukjent for de som har sikringskurser med for lite strøm. Da må man uansett vente med å tørke til vaskemaskinen er ferdig. Ellers så er jo trommel som står oppe på vaskemaskinen en mulighet da. Hvis man har nok takhøyde- og det har ikke jeg på mitt bad med skråtak.

Skrevet

Jeg har hørt om mange som ikke liker denne kombinasjonen. Det har visst lett for å bli mye mikk med så mange elektroniske duppedipper som skal fungere sammen over tid.

Bortsett fra det - så er vel ikke problemet ukjent for de som har sikringskurser med for lite strøm. Da må man uansett vente med å tørke til vaskemaskinen er ferdig. Ellers så er jo trommel som står oppe på vaskemaskinen en mulighet da. Hvis man har nok takhøyde- og det har ikke jeg på mitt bad med skråtak.

Ja, jeg er generelt sett skeptisk til de ffleste kombimaskiner nettopp av den grunnen du nevner.

Skrevet

Ja, jeg er generelt sett skeptisk til de ffleste kombimaskiner nettopp av den grunnen du nevner.

OK:-) Jeg har aldri prøvd dem ut- og kunne heller ikke tenke meg å prøve dem.:-(

Annonse

Gjest hosthost
Skrevet

Jeg har heller ikke vaskerom, eller plass til tørketrommel på badet. Men jeg har kondenstrommel på et av soverommene. Den avgir litt fuktighet og varme mens tørkingen foregår, men det forsvinner fort når tørkingen er over. Jeg synes bare det kan virke som vel mye stri for å få tørket klær, som allikevel er "til plage" på stativet sitt - over mange tiimer. Men mulig jeg tar feil:-)

Soverommet er siste plass jeg ville hatt en tørketrommel. Det blir jo så mye støv av disse tromlene?

Skrevet

Jeg tørker klær på soverommet mitt og er lite syk. :o) Hos min kjære står stativet på kjøkkenet under varmepumpa og maken til klestørk har jeg aldri sett!

Gjest Bare et tips...
Skrevet

Gikk det ikke an å stope kombimaskinen før tørking altså? Akkurat som en kan stoppe en vanlig vaskemaskin før sentrifugen, mener jeg. Igrunnen rart at ikke flere har slike kombimaskiner. Jeg innbiller meg det er fordi de ikke helt holder mål. Men hvorfor skal de ikke det i vår høytekniske tidsalder. Kanksje det blir et forsøk verdt ved neste maskinkjøp!

Skrevet

Gikk det ikke an å stope kombimaskinen før tørking altså? Akkurat som en kan stoppe en vanlig vaskemaskin før sentrifugen, mener jeg. Igrunnen rart at ikke flere har slike kombimaskiner. Jeg innbiller meg det er fordi de ikke helt holder mål. Men hvorfor skal de ikke det i vår høytekniske tidsalder. Kanksje det blir et forsøk verdt ved neste maskinkjøp!

''Gikk det ikke an å stope kombimaskinen før tørking altså? ''

Ja, det gikk helt fint.

''Igrunnen rart at ikke flere har slike kombimaskiner. Jeg innbiller meg det er fordi de ikke helt holder mål.''

Meget mulig! Men folk flest liker kanskje å ha separate enheeter? Litt sånn ala at de fleste har både tv og dvd-spiller, istedenfor alt-i-ett?

Jeg syntes dette var veldig praktisk på ferien, men hjemme setter jeg i gang en ny maskin vask idet jeg tar maskin nr 1 og putter i trommelen, hvilket jo er tidsbesparende:-)

Gjest Tatjana
Skrevet

Vi tørker klær på stua - som dere, og vi er over gjennomsnittet friske :-). (I hvert fall føles det sånn når jeg til stadighet hører om andre som får både det ene og det andre.)

Nå har vi varmepumpe, og den gjør jo innelufta litt tørrere. I tillegg har vi stor stue. Jeg har aldri opplevd at det blir klamt, dugger på vinduene eller noe slikt.

Så ut i fra min egen erfaring betviler jeg at det finnes en sammenheng.

Skrevet

tidligere hadde vi alltid et stativ med klær stående til tørk på stua, ikke noe problem med helsa, men det var ikke så veldig pent. Vaskerommet vårt er veeeldig lite, men vi fikk tak i tørkestativ for å heise opp i taket (kan heise opp en og en stang). Det er ett av de beste kjøpene vi noen gang har gjort.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Stemmer det som Colette sier. Klærne krymper hverken mer eller mindre med tørketrommel. Men de tar "krympet" i ett eller to jafs.... istedet for pittelitt om gangen som ved luft-tørking. Og er enig i at mange klær holder bedre formen ved tørking i trommel.

Jeg hiver tilogmed finklærne inn i trommelen noen minutter for å glatte dem før jeg henger dem opp (her snakker jeg 10 min pluss/minus)

Ja, jeg ser både du og Colette skriver det og sant og si har jeg problemer med nuppete klær så jeg skal gi trommelen en sjangs til.

Annonse

Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg. Hvis man har mulighet altså. Jeg bruker trommel til nesten alt. Syns ikke klærne krymper noe særlig, syns egentlig heller ikke de blir mer slitte. Ikke mer enn jeg aksepterer når man tar i betrakning fordelene med tørketrommel jaffall.

Med unntak av ull, BH-er og spesielt fine selskapsplagg så tromler jeg det aller meste.

Stativ i stua er uaktuelt, på soverommet også. Men jeg har et stativ som jeg av og til setter opp på vaskerommet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg. Hvis man har mulighet altså. Jeg bruker trommel til nesten alt. Syns ikke klærne krymper noe særlig, syns egentlig heller ikke de blir mer slitte. Ikke mer enn jeg aksepterer når man tar i betrakning fordelene med tørketrommel jaffall.

Med unntak av ull, BH-er og spesielt fine selskapsplagg så tromler jeg det aller meste.

Stativ i stua er uaktuelt, på soverommet også. Men jeg har et stativ som jeg av og til setter opp på vaskerommet.

Jeg tenker på strømforbruk og slitasje på klærne. Trommelen brukes bare av og til- dersom vi trenger å få klærne tørket på kort tid.

Skrevet

''Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg.''

Jeg har ikke tid. :o) Jeg er såpass lite hjemme og jeg lar aldri slike maskiner gå når jeg ikke er hjemme eller om natten så det blir noe begrenset med tid til når de kan brukes. Vasker ofte klær om kvelden og henger opp enten med det samme eller tidlig neste morgen. Trommelen rekker jeg da ikke å kjøre om kvelden etter klesvask og heller ikke neste morgen før jeg drar på jobb. Er hjemme annenhver helg og kunne brukt den da forsåvidt, men synes ikke det er noe problem. :o)

Skrevet

Jeg tenker på strømforbruk og slitasje på klærne. Trommelen brukes bare av og til- dersom vi trenger å få klærne tørket på kort tid.

Joda, det med elektrisiteten forstår jeg. Men vet ikke om jeg syns det er spesielt miljøvennlig å kjøpe en tørketrommel og ha stående sånn til pynt heller da, bare til bruk i nødsfall. Da tror jeg heller jeg hadde klart meg uten. ;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Joda, det med elektrisiteten forstår jeg. Men vet ikke om jeg syns det er spesielt miljøvennlig å kjøpe en tørketrommel og ha stående sånn til pynt heller da, bare til bruk i nødsfall. Da tror jeg heller jeg hadde klart meg uten. ;)

Jeg er glad vi har den. Feks når vår hjelpsomme og snille tenåring plutselig blir invitert på fest og ønsker den buksa som henger på snora. Da er jeg _glad_ h*n bare kan hive buksa i trommelen.

Skrevet

Ha'kke plass. :)

Har aldri hatt trommel, og egentlig aldri savna det. Jo, forresten, da jeg bodde blokk, brukte jeg fellesvaskeriet noen ganger, og det var innmari greit å kunne pælme sengetøy og håndklær i trommelen. :)

Skrevet

Vet ikke helt, jeg.... Men vi er unormalt mye syk, og jeg kjenner ingen andre som kliner tørkestativet inn i stua. Fullt mulig det er andre ting som gjør oss så mye syk. Jeg er på forskningsstadiet enda....

Her blir klamt og veldig varmt når vi tørker klær...

''Her blir klamt og veldig varmt når vi tørker klær...''

Høres ut som sentrifuga på vaskemaskina deres er dårlig, hvor mange omdreininger har den? For det skal ikke være så mye vann igjen i tøyet at det damper av det når det henges opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...