Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at du (opprinnelig) IKKE nevnte med ett ord brannfare og det å bruke trommel mens du ikke er tilstede!

Du skrev: ''Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.''

Altså var man på en ren vurdering av tdisforbruket! At du ikke husker på å bruke 2 minutter på å sette på en vaskemaskin før enn det er 1,5 timer igjen til sengetid, er en helt annen diskusjon.

Ettersom både Elextra og jeg gjør nettopp det, og derfor rekker både vask og tromling før leggetid, virker det litt snodig å argumentere for at 10 minutter på å henge opp vask er mer tidsbesparende enn 1 minutt på å hive vasken inn i trommelen.

Husk: Ingen av oss er tankelesere! Vi leser bare det du skriver!

Jeg er heller ikke tankeleser.

Og jeg vet jo hvilket fag som er ditt. Men etter å ha lest det innlegget der, tror jeg nesten jeg hadde "tankelest" / gjettet det uansett... :-))

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

16

• Colette

11

• laban

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi tørker tøyet i stua. Verken voksne eller barn er syke her.

Snuppen på 5,5 år, hadde sin aller første forkjølelse med feber nå i vinter. :0)

candyqueen_83
Skrevet

Med timer slipper man altså å huske det. Veldig greit.

Tror kanskje oppvaskmaskinen vår har timer også, men den brukes sjeldnere og har jo ingen påfølgende tørketid, så der er den ikke like nødvendig hos oss.

Ikke hvis hun må ta ut kontakten, og skru av vannkrana når hun ikke er hjemme. Da starter jo likevel ikke maskina av seg selv.

Skrevet

Ikke hvis hun må ta ut kontakten, og skru av vannkrana når hun ikke er hjemme. Da starter jo likevel ikke maskina av seg selv.

Nei, det vil jo si det samme som at man ikke tør bruke funksjonen.

Hun trenger ikke sette timeren slik at den starter mens hun er borte, bare slik at den starter uten inngrep når hun har kommet hjem. Men da må selvfølgelig alt annet være klart.

Jeg vet ikke om det er timer på maskiner uten vannsikring, det burde det kanskje ikke være.

Skrevet

Det er sikkert DET gutta mine gjør i kjellerstua, som er på samme plan som vaskerommet - de passer selvsagt på maskinene!

Jeg skal øyeblikkelig slutte å tro at oppholdsstedet deres har noe med TVen eller PC-kroken å gjøre.

Åhhh... nå skjønner jeg hvorfor nevøen min insisterte på å bli sittende i sofaen nesten hele dagen i går. Det var selvfølgelig fordi han var brannvakt på tv-en.

Alle vet jo at gutter drømmer om å bli brannmenn fra tid til annen, og det er sikkert derfor de er så flinke til å passe på disse apparatene!

Skrevet

Åhhh... nå skjønner jeg hvorfor nevøen min insisterte på å bli sittende i sofaen nesten hele dagen i går. Det var selvfølgelig fordi han var brannvakt på tv-en.

Alle vet jo at gutter drømmer om å bli brannmenn fra tid til annen, og det er sikkert derfor de er så flinke til å passe på disse apparatene!

;-)

Annonse

Skrevet

Husk at du (opprinnelig) IKKE nevnte med ett ord brannfare og det å bruke trommel mens du ikke er tilstede!

Du skrev: ''Det tar jo 10 min å henge opp klærne, trommelen tar vel fort både en og to timer.''

Altså var man på en ren vurdering av tdisforbruket! At du ikke husker på å bruke 2 minutter på å sette på en vaskemaskin før enn det er 1,5 timer igjen til sengetid, er en helt annen diskusjon.

Ettersom både Elextra og jeg gjør nettopp det, og derfor rekker både vask og tromling før leggetid, virker det litt snodig å argumentere for at 10 minutter på å henge opp vask er mer tidsbesparende enn 1 minutt på å hive vasken inn i trommelen.

Husk: Ingen av oss er tankelesere! Vi leser bare det du skriver!

Nå skuffer du, morsan! Er du ikke tankeleser?!?

Skrevet

Nå skuffer du, morsan! Er du ikke tankeleser?!?

Nei, men jeg kan spå i kaffegrut!

*håper imaget mitt blir rettet opp etter dette*

Skrevet

Jeg er heller ikke tankeleser.

Og jeg vet jo hvilket fag som er ditt. Men etter å ha lest det innlegget der, tror jeg nesten jeg hadde "tankelest" / gjettet det uansett... :-))

Det er neppe vanskeligere å gjette at hun mente det enn å skjønne at fleipingen gjaldt tidsbruken og ikke brannfaren! ;-)

*vurderer å sende Lillemus en eske magnesiumpiller*

Skrevet

Vi tørker klær i kjellerstua. Om vinteren er problemet at man har tørr inneluft. Tørking av klær vil bare hjelpe på dette problemet. Så, nei, tror nok ikke klestørking er grunnen til at dere har vært syke.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er sikkert DET gutta mine gjør i kjellerstua, som er på samme plan som vaskerommet - de passer selvsagt på maskinene!

Jeg skal øyeblikkelig slutte å tro at oppholdsstedet deres har noe med TVen eller PC-kroken å gjøre.

*Gapskratter*

Skrevet

Ja her var det stort engasjement, ingen tvil.

Jeg tror jeg konkluderer med at tørking på stua neppe er årsaken til all sykdom, OG at det ikke er pent med stativ i stua.

Forhåpentligvis skal vi snart flytte, og da får jeg stativet ut av stuen :-D

Skrevet

Soverommet er siste plass jeg ville hatt en tørketrommel. Det blir jo så mye støv av disse tromlene?

Da står jeg vel i fare for å blåse liv denne tråden igjen:-) Men nei, tørketrommelen lager ikke mye støv, og bortsett fra det så står den ikke på et soverom som noen ligger og sover:-) For det kunne jeg ikke tenkt meg. Men da pga av at den avgir både varme og fuktighet.

Annonse

Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man ikke bruker tørketrommel mer jeg. Hvis man har mulighet altså. Jeg bruker trommel til nesten alt. Syns ikke klærne krymper noe særlig, syns egentlig heller ikke de blir mer slitte. Ikke mer enn jeg aksepterer når man tar i betrakning fordelene med tørketrommel jaffall.

Med unntak av ull, BH-er og spesielt fine selskapsplagg så tromler jeg det aller meste.

Stativ i stua er uaktuelt, på soverommet også. Men jeg har et stativ som jeg av og til setter opp på vaskerommet.

Jeg innbiller meg at f.eks. truser og boxere mister fasongen i tørketrommel, og strikken blir mindre elastisk. Har du noen erfaring med det?

Skulle gjerne sluppet å henge opp 28 par truser/boxere hver uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...