Gå til innhold

Nynorskhjelp søkes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter "å bearbeide" (og hvordan bøyes det?) på nynorsk? Har gått fra ordlista hjemme, og UiO sin på nett har ingen forslag. Jeg kommer ikke på noe synonym som passer i farta heller. :(

Anyone?

Skrevet

Det kommer vel litt an på sammenhengen, ordet bearbeide kan brukes om litt av hvert. Handtere eller tilverke?

Skrevet

Det kommer vel litt an på sammenhengen, ordet bearbeide kan brukes om litt av hvert. Handtere eller tilverke?

Ah! Tilverke heter det, ja. Nydelig. Takk! :)

Gjest nynorsken
Skrevet

Handtere og tilverke vil jeg ikke si samsvarer med bearbeide. Tilverke betyr å lage, handtere = håndtere/bruke.

Hva med vidareutvikle?

Skrevet

Handtere og tilverke vil jeg ikke si samsvarer med bearbeide. Tilverke betyr å lage, handtere = håndtere/bruke.

Hva med vidareutvikle?

Som jeg skrev, er dette avhengig av sammenhengen. "Bearbeide" kan bety så mangt.

Hvis du vil at hun som stilte spørsmålet, skal lese svaret ditt, må du legge det under hovedinnlegget. Men jeg tror egentlig hun er ferdig med saken nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...