Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest så utrolig matlei
Skrevet

Vi skal ha poteter, fiskegrateng og broccoliblanding, det var hvertfall planen. Kje-de-lii.

Ska sende sms til gubben å si at han får kjøpe med noe godt hvis han vil ha noe annet.

Eksempel til deg kan være båndspaghetti. Stek fersk champignon, deles i skiver, i stekepannen m masse smør å krydder, ha pastaen i stekepannen, bland dette sammen med et beger krydderost fra tine, mmmmmmmmmmmmmm.

Det var det jeg egentlig hadde lyst på i dag.

Eller strø nachos i langpanna, legg kjøttdeig m tacokrydder over, strø svarte oliven i skiver over, ost på toppen å ha en god salat til med rømmedressing. MÅ være cherrytomater og ruccolasalat i salaten. Mmmmmmmmmmmmmmm.

Wops jeg e vist veldig sulten å har ikke lyst på fiskegrateng...

Det ble pasta omtrent inspirert fra det du skrev. Hadde i litt oliven og mais også. Ble bælgøtt som vi sier i Østfold. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Komper skal vi ha i dag :-)

Serveres med tyttebærsyltetøy og smeltet smør!

*urk*

Har aldri smakt dem og må innrømme at det ikke frister heller :P

Hilsen skeptikeren

Skrevet

*urk*

Har aldri smakt dem og må innrømme at det ikke frister heller :P

Hilsen skeptikeren

Du burde - det er knallgodt!

Men det er mange variasjoner på dem - jeg liker både kompene, som serveres her på Sørlandet, og raspekakene som serveres der mannen min kommer fra på Vestlandet :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Du burde - det er knallgodt!

Men det er mange variasjoner på dem - jeg liker både kompene, som serveres her på Sørlandet, og raspekakene som serveres der mannen min kommer fra på Vestlandet :-)

''Du burde - det er knallgodt!''

Vil jeg synes det selv om jeg synes "potetmat" lett blir deigete og vel mektig, og ikke er glad i salt kjøtt?

Skrevet

''Du burde - det er knallgodt!''

Vil jeg synes det selv om jeg synes "potetmat" lett blir deigete og vel mektig, og ikke er glad i salt kjøtt?

Det er ikke deigete, men heller kompakt og mettende. Kjøttet kan pirkes ut og gis til en av de andre rundt bordet - hos oss er det alltid slåsskamp om kjøttet hvis det ligger noe på fatet som har ramlet ut av en oppdelt kompe :-D

Skrevet

Jeg skal ha hjemmelagde burgere med grove brød og salat ved siden av. Mmmm, gleder meg! :D

candyqueen_83
Skrevet

Det vi kaller raspekaker er mye mindre, og da spiser jeg nok 5-6 stk, og kjøttet er ved siden av.

Kompene er digre, ca 8 cm i diameter.

Det er vel som de man får kjøpt fra Gilde(?). 4 stk i lake, vakumpakket. De er ganske store, og det står vel komler på dem. Raspeballer lages vel som oftest litt mindre.

Skrevet

Ikke noen saus nei!

Deigen er laget av potet, litt hvetemel, byggmel og salt + salt kjøtt i midten. Det tar lang tid å lage selv, og det er sjelden vi gjør det. Men veldig lettvint middag å kjøpe :-)

Koster fra 10-25 kr pr stk, og en voksen spiser som regel 1-2 stk.

'' Men veldig lettvint middag å kjøpe :-)

Koster fra 10-25 kr pr stk, og en voksen spiser som regel 1-2 stk. ''

Hvor får man kjøpt ferdige komler? Tror aldri jeg har sett det i butikkene rundt her :-(

candyqueen_83
Skrevet

Hvor får man kjøpt ferdige komler? Tror aldri jeg har sett det i butikkene rundt her :-(

Gilde har noen hvertfall. Ganske gode de synes jeg :o)

Skrevet

Her i Kristiansand har de fleste litt større matbutikker komper (ICA, Meny, Kiwi, osv). Aner ikke hvordan det er ellers i landet.

På vår nærbutikk (ICA Supermarket) har de kompedag hver torsdag, og da koster de 10 kroner, tror jeg, så da kjøper vi ganske ofte 5 eller 6 stykker, og blir gode og mette :-)

Skrevet

Det er vel som de man får kjøpt fra Gilde(?). 4 stk i lake, vakumpakket. De er ganske store, og det står vel komler på dem. Raspeballer lages vel som oftest litt mindre.

Jeg har aldri prøvd de som er vakumpakket, kjøper de ferske her. Men har prøvd å fryse ned hjemmelagete, og de smaker ikke så godt når de har vært fryst.

Skrevet

Vanlige raspeballer får man i alle fall kjøpt overalt her i Trøndelag. Pakket i sånn fiskebolle-plasteske. :o)

Det finnes Toro-variant på pose også, men den blir overhodet ikke det samme. :o(

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har aldri prøvd de som er vakumpakket, kjøper de ferske her. Men har prøvd å fryse ned hjemmelagete, og de smaker ikke så godt når de har vært fryst.

Eller det heter vel egentlig ikke vakuumpakket når de ligger i lake, men du skjønte sikkert hva jeg mente ;O)

Skrevet

I dag spiste jeg laks i chili og ingefær saus. Kjøpt ferdig fra frysedisken og kokt i plastinnpakningen. Den var utrolig god. Jeg woket grønnsaker også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...