Gå til innhold

fins det piller mot humørsvingninger??

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke mer!!

Jeg er en jente på 19 år. Har altfor store humørsvingninger..... Før merket jeg det ikke så veldig selv... isåfall tenkte jeg at det var normalt. Men folk rundt meg bemerker det og baksnakker meg pga av det. Og jeg er så sliten være overlykkelig og deppa annethvert minutt!!! Jeg ORKER ikke dette mer.......!!!!:( Fins det piller mot det? Humøret skifter helt plutselig... Enten er det en tanke, en bemerkning som gjør det. Jeg kan være så glad at jeg hylflirer, eller så deppa at jeg føler alt er sort. Eller så sint at jeg river ned ting å kaster ting. Begynt å rispe meg litt på armen også.

Vært sånn lenge, jeg vet ikke hvor lenge..Orker det bare ikke mer. Eller er det bare jeg som må SKJERPE meg? Tenker det ja..... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32783-fins-det-piller-mot-hum%C3%B8rsvingninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du beskriver humørsvingninger og adferd som ved emosjonell ustabilitet.

Mot dette kan en ha god effekt av den typen medisin som kalles SSRI. Ofte må en bruke større doser enn ved depressjon, men en må prøve seg frem med dosen.

Jeg har sett god effekt av f.eks. Seroxat 60 - 80 mg.

Gjest gravid?

Du beskriver humørsvingninger og adferd som ved emosjonell ustabilitet.

Mot dette kan en ha god effekt av den typen medisin som kalles SSRI. Ofte må en bruke større doser enn ved depressjon, men en må prøve seg frem med dosen.

Jeg har sett god effekt av f.eks. Seroxat 60 - 80 mg.

Kan man behandles under en graviditet også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...