Gå til innhold

Han likte ikke kjolen :-(

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Kan det være at han synes du blir litt for sexy i den kjolen. Hvis han er av den sjalu typen kan det jo hende at han sier det for å slippe at andre menn ser på deg.

Nei - jeg tror faktisk han syntes jeg var for lite sexy i kjolen - han syntes den var altfor lang....

• Svar 177
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• Babette

17

• AneM1365380603

10

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har vist den til ei venninne, som syntes den var nydelig på meg :-)

Har også vært i en helt annen butikk og bedt dem se på fargevalg på 3 ulike farger til meg - den lys turkise, en rosa og en i korall. Hun syntes jeg passet alle tre, men at den i korall kanksje var aller penest til meg....

Og så har jeg fått utvide deponeringstiden med ett døgn.

Er fremdeles rådvill...

Hvilken farge er korall?

Gjest prust
Skrevet

Det er kjipt når gubben ikke liker klær jeg har kjøpt meg selv om jeg er glad i dem. Noen ganger så er det smaken hans som er rar og da, for andre (ærlige) venninner sier hvertfall at det kler meg. De klærne bruker jeg uavhengig om han liker dem eller ikke. Men selv om han ikke har peiling på snitt eller stoff, så er han alltid ærlig da, og jeg syns det er viktig at han syns jeg er fin :-) Da kan han gå i selskapet og være dritstolt av kona si og hver gang han ser på meg tenker han "jøss for et støkke" :-) Jeg tuller ikke altså. Liker at gubbelure liker meg :-)

Men du må jo avgjøre sjøl hvor viktig det er for _deg_ at han liker kjolen da.

Jeg liker jo også at han liker meg - det er jo det som er dilemmaet. Hadde jeg ikke brydd meg, hadde jeg helt klart beholdt kjolen. Nå er jeg veldig i tvil-...

Gjest prust
Skrevet

Hvilken farge er korall?

korall er visst en veldig moderne farge, oppdaget jeg da jeg så i butikker i dag. Den er rød-oransje på en måte.

Jeg hadde noe tøy i den fargen for ca 15 år siden, og likte det settet veldig godt (skjørt + bluse) - så den fargen er jo aktuell den også, men den lange fine kjolen fantes ikke i den fargen - men jeg har hengt av en kortere kjole i korall, som er aktuell, men ikke så flott som den turkise.

Gjest prust
Skrevet

Finn ut om det handler om _den_ kjolen, eller om det handler om å la være å kjøpe noe nytt - men det vet du kanskje allerede.

Er kjolen veldig forskjellig fra de du pleier å bruke / velge? Min erfaring er at de helst ikke vil ha noe stilskifte, nye antrekk skal se omtrent ut som de gamle velkjente. Men du kjenner jo fyren best.

Han mente nok egentlig at jeg kunne ha brukt noe av det jeg har fra før, ja - men aksepterer vel at jeg kjøper nytt (man tjener jo egne penger her i gården!) Han har ikke spurt om pris, så jeg tror ikke det er selve kjøpet det går på.

Og ja - kjolen er veldig annerledes enn andre kjoler jeg har. De han liker å se meg i er gjerne tettsittende, og til knærne eller like over knærne. Denne er fotsid, med masse stoff.

Gjest prust
Skrevet

Hm..jeg hadde vel kanske byttet kjole om ikke min mann likte meg i den.

På den annen side så kan det jo hende at han sa hva han mente oppriktig , men er av den typen som ikke bryr seg noe særlig etterpå. Min mann kan være slik at han sier hva han mener rett ut, men sier at jeg skal føle meg vel og bestemme selv. Dessuten er det ikke alt jeg liker som min mann kler seg i heller.

Kler du deg for deg selv eller for å pynte deg for mannen din? Der tror jeg ditt svar må ligge.

Jeg pynter meg først og fremst for meg selv, men liker å pynte meg for ham også, og vil gjerne at han skal være stolt av meg :-)

Skrevet

korall er visst en veldig moderne farge, oppdaget jeg da jeg så i butikker i dag. Den er rød-oransje på en måte.

Jeg hadde noe tøy i den fargen for ca 15 år siden, og likte det settet veldig godt (skjørt + bluse) - så den fargen er jo aktuell den også, men den lange fine kjolen fantes ikke i den fargen - men jeg har hengt av en kortere kjole i korall, som er aktuell, men ikke så flott som den turkise.

OK. Man blir lett veldig blek i korallrød. Jeg synes det passer best til de som er mørke og har sterke farger. Personlig er jeg veldig svak for lys syrinfarget. Men jeg vet jo ingenting om din farge på øyne, hår og hud.

Gjest prust
Skrevet

Au....

Kanskje han mener at du skal bruke bunaden som alltid, at det er derfor han sier det.. Kanskje han synes pengene bør brukes på noe annet...

Kjolen høres jo knallfin ut, og om du føler deg flott i den så synes jeg du skal beholde den. JAH *nikker*

Nei - vi er enige om at vi ikke skal bruke bunader denne gangen. Kjolen ER nydelig, men jeg har jo oppdaget i dag at det finnes andre nydelige kjoler også.

Kansje jeg var litt for kjapp?

Gjest prust
Skrevet

OK. Man blir lett veldig blek i korallrød. Jeg synes det passer best til de som er mørke og har sterke farger. Personlig er jeg veldig svak for lys syrinfarget. Men jeg vet jo ingenting om din farge på øyne, hår og hud.

Jeg har lyst, halvlangt hår, blå øyne, en del farge i fjeset etter sola 1. mai, og også farge på armene. Blir aldre mørk brun, men har en gyllen farge når jeg får litt sol på meg - foreløpig er vel hudfargen litt rosapreget :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Syrinfarge er også moderne, og de som kler kalde farger kler den. Selv er jeg gyselig i den, synes jeg.

Jeg kler bedre varme farger og ville kledd bedre korall.

Gjest prust
Skrevet

Sende bilde til meg? Jah? ;)

Sender deg bilder på sms. Det ene er litt dårlig mht lyset, men du ser noe av fasongen da.

Gjest prust
Skrevet

Det synes jeg var ganske smålig av mannen din. Slik du beskriver kjolen høres den veldig fin ut, og i hvertfall ikke noe man kan mislike sterkt.

En kan også lure på hva som er bakgrunnen for din manns uttalelser - synes han kanskje det var unødvendig å bruke penger på ny kjole nå?

Nei, jeg torr han ble overrasket over stilen - og fargen. Han liker meg med litt trange kjoler, og korte.

Gjest prust
Skrevet

Kler du deg for din mann, eller for deg?

For begge to!

Gjest prust
Skrevet

Du må ikke spørre mannen sånn, vet du. Det du gjør hvis du trenger råd, er å spørre ei venninne som gir tilnærmet ærlige (i hvert fall konstruktive) svar, og når avgjørelsen er tatt, viser du ham kjolen og sier "ta-daa"! Da har han ikke annet valg enn å like den. ;o)

''Du må ikke spørre mannen sånn, vet du. Det du gjør hvis du trenger råd, er å spørre ei venninne som gir tilnærmet ærlige (i hvert fall konstruktive) svar, og når avgjørelsen er tatt, viser du ham kjolen og sier "ta-daa"! Da har han ikke annet valg enn å like den. ;o)''

Burde nok ha gjort det slik ja!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har lyst, halvlangt hår, blå øyne, en del farge i fjeset etter sola 1. mai, og også farge på armene. Blir aldre mørk brun, men har en gyllen farge når jeg får litt sol på meg - foreløpig er vel hudfargen litt rosapreget :-)

Her finnes en veldig forenklet, men ikke så dum måte å finne ut hvilken fargetype du er og ergo hva du kler:

http://www.colormebeautiful.com/seasons/index.html

Skrevet

Da er nok lys turkis en veldig riktig farge til deg. Rosa blir for nusselig synes jeg. Ser for meg at du er en ganske sporty type, og med broderier i tileg kan rosa bli litt "too much".

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hadde jeg likt kjolen, og jeg synes den var pen på, så hadde jeg gått med den.

Skrevet

Nei - vi er enige om at vi ikke skal bruke bunader denne gangen. Kjolen ER nydelig, men jeg har jo oppdaget i dag at det finnes andre nydelige kjoler også.

Kansje jeg var litt for kjapp?

Hvis du skal bytte den, bør du ta med mannen i butikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...