Gå til innhold

Han likte ikke kjolen :-(

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Og så har jeg sett at noen butikker har bukser med ulik benlengde ''

Kanskje noe for meg - fysiopeuten sier ene benet mitt er to cm. lengre enn det andre! :P

:-)

• Svar 177
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• Babette

17

• AneM1365380603

10

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes du? Det er ikke min erfaring. Men muligens er du smalere enn meg - str. 36 er ofte kortere enn str. 40.

*tørker lattertårer*

Er definivt ikke smalere enn 40....:-(

Gjest Elextra
Skrevet

*tørker lattertårer*

Er definivt ikke smalere enn 40....:-(

Nuvel, av en eller annen grunn så jeg for meg antatt velstelte morsan ikke bare pent kledd, men også temmelig slank.

Skrevet

Nuvel, av en eller annen grunn så jeg for meg antatt velstelte morsan ikke bare pent kledd, men også temmelig slank.

*takker for den virtuelle komplimenten*;-)

Gjest togli
Skrevet

Hehe.

Forøvrig temmelig sikker på at du har en slank og sneisen figur! :)

Like slank som på 90-tallet, men muligens noe mer "bulkete" ;)

Gjest togli
Skrevet

''Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre''

Ja, hvorfor i aall fverden skulle jeg ikke det? Mange av mine kjoler er for øvrig fra forrige århundre, f. eks. fra 1999.

Jeg har også en kjole fra 1958 som er knallfin, arvet etter min mor.

De tunikakjolene man ser gravid ut i har jeg aldri syntes er pene, uansett hvor moderne de er/var. Bukse under kjolen har jeg heller aldri likt. Så helt ærlig: Hva jeg synes er pent tar ikke hensyn til hva moten sier, verken i fasong eller farger.

Ok:) Noen er som deg, men jeg tror nok de aller fleste av oss lar oss påvirke av moten, enten vi vil det eller ei:)

Ifølge tanta mi betyr det at man er tilpasningsdyktig ;-P

Gjest togli
Skrevet

''Altså... Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre?''

Jeg har både en sekstitallskjole og en søttitallskjole som er kjempefine.

Det tviler jeg ikke på :) Mange av kjolene på den tida var flotte, men det er jo de færreste av oss som nå ville tatt på oss alt vi syntes var pent på 60-70-tallet ;)

Skrevet

''Jeg har aldri kunnet fordra bukser med lavt liv, og lette som besatt etter en dongeribukse med høyt liv, både fordi jeg ikke liker å miste buksa og fordi jeg kler høyt liv best.''

Så flaks at det er akkurat det som er in nå, da! :P

Selv kler jeg hverken veldig høyt eller veldig lavt liv, kroppen min vil helst ha midt i mellom.

Er det in med høyt liv? Jippi. Da bør det gå an å finne noe.

Gjest togli
Skrevet

''Enkelte plagg venner jeg meg aldri til.''

Jeg prøver ikke heller, jeg, hvis jeg ikke liker det i utgangspunktet. Sånne selekjoler med T-skjorter inni har jeg sett en del som går med, men det er ikke min stil. Jeg er veldig trygg på hva som er min stil og som kler meg, og er ikke det spøtt redd for å skille meg ut. Slik trodde jeg de fleste voksne kvinner var.

Og denne tryggheten er etter mitt syn en av de tingene som er deilig ved ikke å være 17.

Jeg innrømmer glatt at jeg påvirkes av moten, men det handler ikke om utrygghet i det hele tatt. Det handler mer om at jeg lett legger merke til hva andre har på seg og hva jeg ser i butikkene etc. Jeg venner meg så gradvis til det jeg har sett og synes det blir pent å se på. Da får jeg også lyst til å kjøpe det :)

Jeg er for gammel til å bry meg om hva andre mener om klesstilen min. Det viktigste er at jeg trives i klærne selv :)

Gjest togli
Skrevet

''De fleste buksene i butikkene passer til damer som er både ti og tyve cm høyere enn meg.''

Om det er noen trøst er jeg 175 cm. høy og har forholdsvis lange ben - likevel er de fleste bukser for lange!

Antar produsentene tenker at der enklere å legge opp enn å skjøte.

Som regel er vel buksene merket med lengde i tommer? Men det er kanskje bare olabukser som har slik merking? Jeg "bor" i olaukser ;) Selv er jeg 172 cm høy og kjøper de i 34 tommers lengde.

Skrevet

Jeg innrømmer glatt at jeg påvirkes av moten, men det handler ikke om utrygghet i det hele tatt. Det handler mer om at jeg lett legger merke til hva andre har på seg og hva jeg ser i butikkene etc. Jeg venner meg så gradvis til det jeg har sett og synes det blir pent å se på. Da får jeg også lyst til å kjøpe det :)

Jeg er for gammel til å bry meg om hva andre mener om klesstilen min. Det viktigste er at jeg trives i klærne selv :)

''Det viktigste er at jeg trives i klærne selv :)''

Ja, de sier så, fjortisene som insisterer på å gå med jakka åpen i 10 minus.

AneM1365380603
Skrevet

''Ja, de sier så, fjortisene som insisterer på å gå med jakka åpen i 10 minus.''

Ja, og datteren min som mener at hettegensere i et bestemt merke til 800 kr er best....

Gjest togli
Skrevet

Hehe, jeg har en snart 12-åring og hun fryser aaaaaldri ;-P

Men jeg mener det. Jeg går i klær jeg trives med og det samsvarer som regel med hvilke klær som er noenlunde moderne nå. Jeg er på ingen måte noen moteløve som må ha det siste av alt. Det er sjelden (aldri?) jeg kjøper dyre klær, og jeg "bor" i dongeribuksene mine som jeg kjøper utfra hvordan de ser ut på akkurat meg. Merke gir jeg bæng i...

Jeg fikk nok av aprikosfarger på 90-tallet og grøssa når jeg så den fargen var tilbake i butikkene for noen mnd siden. Nå begynner jeg å like fargen igjen, så jeg påvirkes helt klart av ting jeg ser rundt meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Som regel er vel buksene merket med lengde i tommer? Men det er kanskje bare olabukser som har slik merking? Jeg "bor" i olaukser ;) Selv er jeg 172 cm høy og kjøper de i 34 tommers lengde.

Ja, det er vanligvis bare olabukser som kan kjøpes i ulike lengder.

Jeg bruker lite olabukser på jobb.

Skrevet

Ok:) Noen er som deg, men jeg tror nok de aller fleste av oss lar oss påvirke av moten, enten vi vil det eller ei:)

Ifølge tanta mi betyr det at man er tilpasningsdyktig ;-P

Klart at det er lett å bli påvirket av moter og trender. Men jeg mener vi må skille mellom det å ønske å følge moten, og det å la moten være bestemmende for hva vi definerer som fint.

Gjest togli
Skrevet

Ja, det er vanligvis bare olabukser som kan kjøpes i ulike lengder.

Jeg bruker lite olabukser på jobb.

Ok. Kan tenke meg at "vanlige" bukser er verre å kjøpe. Jeg har noen slike, men føler alltid at de passer i lengden. Benlengden kan jo også være ulik fra person til person, selv om man har samme høyde.

Gjest togli
Skrevet

Klart at det er lett å bli påvirket av moter og trender. Men jeg mener vi må skille mellom det å ønske å følge moten, og det å la moten være bestemmende for hva vi definerer som fint.

Hvorfor er det viktig å skille der? *må ha det inn med teskje* ;)

Skrevet

''Ja, de sier så, fjortisene som insisterer på å gå med jakka åpen i 10 minus.''

*he he*

Men enten man er fjortis eller førtis så vil de fleste av oss når vi snakker om hva som gjør at vi føler oss vel også hensynta at vi omgir oss med andre mennesker.

Det er tross alt en grunn til at de fleste av oss føler oss komfortable på sofaen lørdag morgen, uvasket i slappe klær, men ikke ville ha spasert på byen uten å ha stelt og kledd seg først.

Skrevet

Hvorfor er det viktig å skille der? *må ha det inn med teskje* ;)

La meg ta et eksempel.

La oss si at det er veldig in med capribukser i jordfarger. Jeg synes capribukser er en fin opfinnelse, og får lyst på en.

Hvis jeg synes de i jordfargene er penest fordi det er de fargene (og bare de) som er in, da er jeg moteslave. Og det er dette jeg synes er betenkelig, altså at man tillegger moten større betydning enn egen vurdering. Og særlig hvis man ikke vil innrømme at man lar seg diktere og skjuler det bak at "det er dette jeg trives best i". For jeg kler ikke jordfarger og har ingen overdeler som passer til de fargene.

Så jeg kjøper en blå, uansett hva "Paris" sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...